Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@15:28:16 GMT

هیئت مدیره‌ها در کارخانه‌های شستا حذف شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۴۹۶۲

هیئت مدیره‌ها در کارخانه‌های شستا حذف شود

عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور خواستار حذف هیئت مدیره‌ها در شستا شد و با انتقاد از روند موجود گفت: این هیئت مدیره‌ها که در برخی مواقع پنج برابر یک کارگر حقوق می‌گیرند، سبب جلوگیری از اشتغال نیروی کار جدید شده است. ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علی راستگو امروز در نشست خبری اظهار داشت: اگر قرار است دستورالعملی برای یک کارخانه تحت مدیریت شستا تدوین شود از همان مرکز تصمیم‌گیری و ابلاغ شود نه اینکه هیئت مدیره‌ها بخواهند یکی به یکی تصمیم‌گیری و پس از تایید در هیئت مدیره‌های مختلف که بروکراسی‌های زیادی را نیز به دنبال دارد به دنبال اجرای آن باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریعتمداری: شستا تا پایان مهر ماه در بورس قرار می‌گیرد/ وزارت رفاه از بنگاهداری به سمت سهامداری می‌رودراه نجات «شستا» از بورس می گذرد‌شستا در معادن سیلیس و فروسیلیس نهبندان سرمایه‌گذاری می‌کند‌

عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور با انتقاد به عملکرد ضعیف شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در استیفای حق کارگران خاطرنشان کرد: اینکه اعلام می‌شود سازمان تامین اجتماعی یک هزار  میلیارد تومان کسری بودجه دارد، یکی از دلایل آن تعدد هیئت مدیره‌ها در کارخانه‌های شستا است، با حذف آن هم بسیاری از مشکلات کمبود بودجه حل شده و هم حق کارگر تضییع نمی‌شود.

وی گفت: دولت امروز 220 میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است اما از ما تعهد می‌گیرد که حرف هم نزنیم درصورتی‌که ما می‌گوییم حداقل یک درصد بیت‌المال را به جامعه کارگری اختصاص دهید.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برخورد جدی با صاحبان مشاغلی شد که با کارگران قرار داد موقت امضاء می‌کنند و افزود: در شغل‌های مستمر قرار داد موقت جایگاهی ندارد و اگر فردی را نیز با قرارداد موقت اخراج و پس از آن کارگر جایگزین بگیرند حق کارگر ضایع شده است.

راستگو از پرداخت نشدن حق و حقوق کامل کارگران توسط برخی پیمانکاران نیز انتقاد کرد و گفت: پیمانکار قبل از آغاز بکار قیمتی می‌دهد که بتواند برنده شود و در آن حق و حقوق کارگر را ثابت می‌زند و برای او اضافه کار در نظر می‌گیرد، اما متاسفانه پس از آغاز فعالیتش برخی حق و حقوق‌ها را به عناوینی مشخص نمی‌کند و با بهانه‌های مختلف حق کارگر را نمی‌پردازد.

 دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس گفت: در این موارد نیز کارگر نمی‌تواند در مراجع قانونی به خوبی از خود دفاع کند که باید در این موضوع نیز چاره‌اندیشی شود.

راستگو با بیان اینکه کارگران از دریافت حق و حقوق خود به صورت نقدی خودداری کنند، تصریح کرد: باید هر کارگر حساب شخصی داشته باشد تا دستمزد نیز به حساب واریز و در زمانی که نیاز است قابل دفاع باشد.

عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور  در مورد خصوصی سازی نیز گفت: قرار بود در پی اجرای این مهم عدالت‌خواهی، ایجاد ثروت و اشتغال اتفاق افتد که بجای خصوصی‌سازی شخصی‌سازی شد.

راستگو بیان کرد: در کنار خصوصی‌سازی کیفیت و بهره‌وری کار بالا می‌رود ولی در کشور ما اگر کارگاهی واگذار می‌شود فقط سودآوری در مقطع خاص مورد نظر است و عدم نگاه بلند مدت به این موضوع مشکلات را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به از دست رفتن استقلال تامین اجتماعی با تصمیمات جدید مسئولان نیز گفت: در سال‌های اخیر با منحل شدن شورای عالی تامین اجتماعی و تبدیل آن به هیئت امنا، استقلال سازمان از بین رفت درصورتی‌که ما خواهان واگذاری امور به نماینده کارگران و کارفرماها هستیم،کسانی که صاحبان اصلی این سازمان هستند.

راستگو با بیان اینکه آنها به‌ظاهر می‌گویند کارگران ارباب ما هستند اما در عمل هیچ‌کس حرف کارگر را گوش هم نمی‌دهد، بیان کرد: وقتی شش وزیر در جلسه می‌نشینند مشخص است که حرف نماینده کارگر و کارفرما روی زمین می‌ماند،امروز استقلال تامین اجتماعی یک نیاز است که متاسفانه شورای عالی تامین اجتماعی منحل و تبدیل به هیئت شد و در پی آن نمایند کارگر و کارفرما که هرکدام سه نفر بودند به نماینده کارگر و کارفرما  تبدیل شد که این موضوع مشکلات را دوچندان کرد.

انتهای پیام/423/ش

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس هیئت مدیره استقلال: علی خطیر دیگر مسئولیتی ندارد

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: علی خطیر از مدیرعاملی باشگاه استقلال برکنار شده است و مسئولیتی ندارد.

طرفداری | مهدی افضلی درباره  برکناری علی خطیر از مدیرعاملی باشگاه استقلال توضیحاتی را ارائه کرد.

مهدی افضلی به تسنیم گفت:

ایشان (خطیر) طبق مصوبه هیئت مدیره باشگاه از مدیرعاملی برکنار شده و دیگر سمتی ندارند.

وی در مورد اینکه علی خطیر، مدیرعامل استقلال گفته ابلاغیه‌ای برای برکناری او داده نشده است، تصریح کرد:

وقتی می‌گوییم برکنار شده، یعنی مصوبه شده است.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در رابطه با علت جدایی خطیر گفت:

درباره علت آن در روزهای آینده صحبت خواهیم کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • انتخاب جانشین خطیر، مهم‌ترین ابهام در استقلال
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • چهارده تغییر مدیریتی استقلال در یک دهه
  • گزینه اصلی مدیرعاملی استقلال مشخص شد
  • رئیس هیئت مدیره استقلال: علی خطیر دیگر مسئولیتی ندارد
  • عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال: خطیر رسماً از مدیرعاملی برکنار شد
  • رسمی: خطیر از مدیرعاملی استقلال عزل شد
  • تأیید خبر برکناری مدیرعامل استقلال از سوی رئیس هیئت مدیره
  • علی خطیر از مدیرعاملی استقلال برکنار شد؛ ادعای یک خبرگزاری
  • اختصاصی| خطیر از مدیرعاملی استقلال برکنار شد