Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@15:46:23 GMT

خانه امن و گرم برای کارتن خواب‌های منطقه ۱۴

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۵۰۲۵

خانه امن و گرم برای کارتن خواب‌های منطقه ۱۴

همشهری آنلاین - مژگان مهرابی: این گرمخانه که از ۴ سال پیش در بزرگراه شهید محلاتی راه اندازی شده، فقط در فصل های پاییز و زمستان پذیرای کارتن خواب ها و افراد بی خانمان منطقه است. به اعتقاد «سید علیرضا زینی وند» مدیر اداره خدمات رفاه اجتماعی منطقه ۱۴، زمین های بی دفاع شهری که در حاشیه بزرگراه شهید ده حقی قرار دارد، یکی از دغدغه های اصلی مدیریت شهری منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این باره گفت: «وجود این زمین ها به غیر از نازیبایی بصری باعث شده مکان های دنجی برای پناه گرفتن افراد کارتن خواب و معتاد باشند. از این رو با جمعیت زیادی از این افراد مواجه می شویم.» کارتن خواب ها و معتادان در جامعه ما از هیچ جایگاهی برخوردار نیستند. از این رو هیچ نهاد یا ارگانی برای یاری آن ها پیش قدم نمی شود. اما مدیریت شهری با توجه به این که حفظ سلامت شهروندان و ایجاد امکانات رفاهی برای آن ها را در حوزه وظایف خود می داند با سرد شدن هوا مکان مناسبی برای استراحت شبانه آن ها مهیا کند.

زینی وند در ادامه افزود: «برای جلوگیری از مرگ و میر این دسته از افراد آسیب پذیر، گرمخانه منطقه میزبان آن هاست.» گرمخانه منطقه ۱۴ با وسعت ۳۰۰ مترمربع امکان پذیرش ۱۲۰ کارتن خواب را دارد.

به گفته این مسئول هر کارتن خواب با ورودش به گرمخانه ابتدا استحمام می کند و بعد هم با غذای گرم از او پذیرایی می شود.

مدیر اداره خدمات رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: «خدمات این گرمخانه شبانه روزی است. در روزهایی که هوابارانی یا برفی باشد روزها هم در گرمخانه می توانند بمانند. از دیگر خدمات این مددسرا برگزاری کلاس های روانشناسی است. همچنین برای حفظ سلامت آن ها از پزشکی دعوت شده که بیماران را ویزیت می کند.» گرمخانه منطقه ۱۴ در بزرگراه شهید محلاتی، ابتدای خیابان صالحی قرار دارد.

کد خبر 462831 برچسب‌ها گرمخانه تهران اعتیاد - معتاد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گرمخانه تهران اعتیاد معتاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت : با توجه به گزارش‌های ارسالی و تبلیغات در فضای مجازی در خصوص مداخله در امور پزشکی به صورت تزریق ژل لب و بوتاکس توسط افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای در مرکز زیبایی واقع در سمنان، کارشناسان نظارت بر امور درمان دانشگاه به همراه نماینده تعزیرات از این مرکز بازدید کردند.
سحر سعدالدین گفت: پس از بررسی و احراز صحت موضوع، این مرکز زیبایی غیر مجاز پلمب و پرونده به مراجع دیصلاح قانونی ارجاع داده شد.

شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با شماره ۰۲۳۳۱۰۵۲۲۲۶ و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه گزارش کنند

دیگر خبرها

  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • ساخت گرمخانه شهرداری ارومیه در حال اجرا است 
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان