Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@15:04:57 GMT

بازگشت فضاپیمای عجیب ژاپن به زمین

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۶۵۸۹

بازگشت فضاپیمای عجیب ژاپن به زمین

خبرگزاری میزان- کاوشگر هایابوسا ۲ که متعلق به سازمان فضایی ژاپن است قرار است پس از چندین سال مأموریت درباره سنگ‌های زیر سطح یک سیارک به زمین بازگردد. تاریخ انتشار: 04:57 - 22 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۷۴۰۱

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، کاوشگر هایابوسا ۲ قرار است پس از مأموریت بی‌سابقه برای جمع‌آوری نمونه‌های خاک از سیارکی که می‌تواند روی منشاء منظومه شمسی نور افشاند، سفر سالانه خود به زمین را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هایابوسا ۲، یک مأموریت بازگرداندن نمونه سیارک ریوگو ۱۶۲۱۷۳ توسط آژانس فضایی ژاپن، جاکسا و ادامه برنامه هایابوسا است.

براساس اخبار منتشر شده قرار است این فضاپیما در دسامبر ۲۰۱۹ از مدار این سیارک خارج شود و در دسامبر ۲۰۲۰ به زمین باز گردد.

هایابوسا ۲ در سال ۲۰۱۳ توسط سازمان فضایی ژاپن به فضا پرتاب شد تا نمونه‌های جمع‌اوری شده از یک سیارک را به زمین بازگرداند.

در صورت بازگشت این فضاپیما طبق برنامه‌ریزی‌ها، این نخستین مأموریت فضایی موفقیت‌آمیز برای جمع‌آوری نمونه‌های سنگ از زیر سطح یک سیارک و ارسال آن‌ها به زمین خواهد بود.

دانشمندان امیدوارند این سیارک که تصور می‌شود حاوی مقادیر نسبتاً زیادی از مواد آلی و آب از بدو تولد یعنی حدود ۴.۶ میلیارد سال قبل باشد، سرنخ‌هایی را در مورد منظومه شمسی در آن زمان ارائه دهد.

 

بیشتر بخوانید:

کشف «ابرهای سیارات» برای نخستین بار

 

 

منبع: فارس

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آژانس فضایی ماموریت فضایی منظومه شمسی کره زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوزوکی هایابوسا: شاهین ژاپنی 25 ساله شد! (اینفوگرافی)

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: WMC 250EV: آیا عجیب ترین موتورسیکلت واقعی جهان است؟ (فیلم) نه کاملاً اتومبیل، نه کاملاً موتور سیکلت: آیا چنین وسیله ای برای شهرهای شلوغ مانند تهران کاربردی است؟! (عکس)

دیگر خبرها

  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • سیارکی که بر فراز برلین منفجر شد
  • سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد
  • سیارکی که بر فراز برلین منفجر شد، رکورد سریع‌ترین چرخش وضعی را هم شکست
  • کاوشگر سمت دور ماه به قمر می‌رود
  • آغاز دور جدید اکتشافات چین در نیمه پنهان ماه
  • مورد عجیب بازگشت تیبو کورتوا به ترکیب رئال
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • سوزوکی هایابوسا: شاهین ژاپنی 25 ساله شد! (اینفوگرافی)