Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@15:30:06 GMT

نظر امام خمینی (ره) درباره «چندهمسری»

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۶۸۰۹

 فاطمه طباطبایی، همسر مرحوم حاج‌سیداحمد خمینی و عروس امام خمینی (ره)، در خاطرات خود از رهبر کبیر انقلاب درباره مساله «تعدد زوجات» و قبح این موضوع نزد ایشان به بیان دو خاطره پرداخته است:

تعدد زوجات

اخبار فرهنگ و هنر -۱. امام و فرزندانشان هر کدام یک همسر اختیار کردند. ایشان مساله تعدد زوجات را به گونه‌ای مطرح می‌کردند که اهل خانه اصلا از مردی که چنین کاری بکند بدشان می‌آمد و این موضوع را قبیح می‌دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترک محضر استاد

۲. زمانی که امام شاگرد یک روحانی بودند، وقتی شنیدند آن آقا ازدواج مجدد کرده است، نزدشان رفته و از او که استادشان بود، علت این کار پرسیده بودند. آن روحانی جواب داده بود که این قضیه به شما ارتباطی ندارد. می‌گویند امام بلند شده، خانه آن استاد را ترک کرده و دیگر به خانه او نرفتند، چون از نظر امام او هیچ دلیلی برای ازدواج مجدد خود نداشت.

یک ساغر از هزار؛ ص ۵۳۶ و ۵۴۴؛ ناشر: موسسه چاپ و نشر عروج؛ چاپ اول (۱۳۷۹)

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ازدواج ازدواج امام خمینی انقلاب طول عمر فاطمه طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۶۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، در پیامی درگذشت معصومه حائری، فرزند آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر سیدمصطفی خمینی را تسلیت گفت.

بنبر گزارش ایسنا، متن پیام وی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.

اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899596

دیگر خبرها

  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس ارشد امام(ره) درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت | جزئیاتی از زندگی همسر سیدمصطفی خمینی؛ معصومه حائری که بود؟
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عکس| عروس امام خمینی (ره) کیست؟/ همسر سیدمصطفی خمینی درگذشت