Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان از افزایش ۳۸ درصدی اعتبارات پروژه‌های عمرانی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

 بهرام نصراللهی زاده، شامگاه سه شنبه (21 آبان ماه) در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کردستان که با حضور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: طرح آبرسانی به سقز در قانون بودجه  سال گذشته ۳ میلیارد  و ۷۵۰ میلیون تومان بود که این رقم امسال به  ۳۳ میلیارد تومان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعتبار تخصیصی طرح راه‌آهن همدان - سنندج در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت، افزود: با وجود این تخصیص امسال در مجموع ۳۹۰ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان آبرسانی به بانه در سال گذشته را شش میلیارد دانست و افزود: امسال برای این پروژه ۱۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است و برای اجرای پروژه سد سیازاخ نیز امسال ۱۸ میلیارد تومان اعتبار بودجه ای اختصاص داده شد.

وی به ساخت بزرگترین مجتمع فرهنگی کشور با ۱۴ هزار متر مربع زیربنا اشاره و عنوان کرد: در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و امسال در قانون بودجه ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص یاغت.

نصراللهی زاده با بیان اینکه هزینه پروژه های عمرانی در کردستان به دلیل صعب العبور بودن و کوهستانی بودن استان بسیار بالاست و برای پروژه های عمرانی اعتبار بالایی نسبت به استان های مسطح هزینه می شود.

وی با اعلام اینکه سال گذشته در قانون بودجه برای  کریدور شمال- جنوب کشور در محدوده کردستان شش میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که در عمل ۲۴۰ میلیارد تومان به آن تخصیص داده شد، افزود: امسال در قانون بودجه ۱۶۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته که تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

وی اعلام کرد: طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد - سنندج نیز امسال در قانون بودجه ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت که تاکنون ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به این پروژه تزریق شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به افتتاح چهار بیمارستان در چند سال اخیر گفت: بیمارستان سقز در سفر رییس جمهور به استان افتتاح خواهد شد که با بهره‌برداری از این بیمارستان، سرانه تخت بیمارستانی به ازای یک میلیون نفر در کردستان به ۱،۲ تخت خواهد رسید که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است‌.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری شده که در سال جاری پوشش گاز طبیعی در جمعیت روستایی استان به ۹۵ درصد برسد، یادآور شد: در صورت تحقق این مهم، درصد پوشش جمعیت روستایی استان ۱۵ درصد از میانگین کشوری بیشتر خواهد شد.

نصراللهی‌زاده دانشگاه کردستان را جزو هزار دانشگاه برتر دنیا دانست و تصریح کرد: سال گذشته ۱۸۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه پذیرش شدند و امسال این تعداد به ۵۵۰ دانشجو افزایش یافته است، ضمن اینکه پوشش تحصیلی کودکان نیازمند تعلیم هم ۱۰۰ درصد است‌.

وی به برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از فرودگاه سقز در سال آینده اشاره و اضافه کرد: بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی سقز در قانون بودجه ۵ میلیارد تومان اعتبار دارد که تاکنون ۱۷ میلیارد تومان به آن تخصیص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید راه روستایی استان حدود ۳۶ درصد بود و اکنون برآورد ما این است که به ۵۰ درصد برسیم، این در حالی است که این میزان در کشور ۶۸ درصد است.

وی  اعلام کرد: در بحث آب‌های مرزی از محل هشت میلیارد دلار صندوق توسعه ملی مورد عنایت رهبری قرار گرفت و در بخش کشاورزی و آب شرب نیز حدود ۳۳ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قانون بودجه فرودگاه سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

میرمحمد غراوی صبح امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، در جمع شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شورای حل اختلاف استان تهران، ۱۲ جلسه تشکیل شده و ۱۴۲ مصوبه را در پی داشته است که از این تعداد، ۱۰۲ مصوبه مورد تأیید نظرات شورا‌های اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراهاست که بر این اساس در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده است که رشد ۵۷ درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها ۶۰ درصد و سهم اعتبارات عمرانی ۴۰ درصد تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران ۳۹ درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و ۶۱ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی تأکید کرد: برآیند عملکرد شهرداری‌های استان تهران در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های جاری، تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بخشودگی عوارض نوسازی و افزایش تقاضای شهروندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، کمک به اجرای سیاست‌های دولت را از وظایف شورا‌ها برشمرد و گفت: در این راستا موضوع بخشودگی عوارض در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته است، به‌طوری‌که در برخی از شهرداری‌ها این بخشودگی به ۱۰۰ درصد رسیده است.

غراوی تصریح کرد: بخشودگی عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده موجب افزایش تقاضای شهروندان در شهرستان‌های استان به احیای بافت‌های فرسوده شده است.

وی در ادامه به عضویت ۲۵۱ نفر در شورا‌های اسلامی شهر‌های استان تهران اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای شورا به‌واسطه برخی تخلفات تحت پیگرد قرار گرفتند و ۳۷ عضو شورای شهر و روستا بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید
بازداشت عضو شورای شهر و رئیس یکی از ادارات شهرداری سردشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف برخی پرونده‌ها به سلب عضویت اعضا منجر شده است و در این بین ۱۸ عضو شورای شهر و روستا سلب عضویت شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود