Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر خرید و فروش مسکن در بازار زنجان راکد است همین امر در کاهش قیمت مسکن اثر گذار بوده و موجب سیر نزولی قیمت‌ها تا ۳۰ درصد نیز شده‌است، حال باید دید اجرا شدن طرح ملی اقدام مسکن تا چه حد می‌تواند در روند کاهشی قیمت مسکن در استان اثرگذار باشد. ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، قیمت مسکن در این استان طی سال  97 همانند شهرهای دیگر سر به فلک کشید و حتی قشر متوسط نیز در خرید مسکن ناتوان ماندند٬ این افزایش قیمت همچنان روند صعودی به خود داشت تا این که طی چند ماه اخیر به یک باره خرید و فروش در بازار راکد شد، اما قیمت‌های مسکن با اوج نجومی همچنان به حال خود باقی ماند و خیال پایین آمدن نیز نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود فضای مجازی، سایت دیوار و مهم‌ترین اصل یعنی حضور دلالان٬ قیمت مسکن را به صورت غیر واقعی بسیار بالا برد و همین امر موجب شد تا افرادی که قصد خرید خانه داشتند فقط نظاره‌گر باشند و از تصمیم خود انصراف دهند، افزایش روند قیمت مسکن بر روی اجاره‌بها منازل نیز اثر گذاشت به طوری که باعث شد تا پیش پرداخت و اجاره ماهانه منازل نیز روند صعودی به خود گیرد.

بسیاری از اجاره‌نشین‌ها توانایی پرداخت این افزایش بها را نداشتند و به اجبار باید با سرمایه‌ای که در اختیار داشتند در محله‌های پایین شهرکه به نسبت قیمت مناسب‌تری داشت، مسکن اجاره کرده و ادامه زندگی می‌دادند.

بنا به گفته‌ها در حال حاضر سایت دیوار، فضای مجازی و دست دلالان از بازار مسکن تا حدودی کوتاه شده است و بازار مسکن در استان راکد مانده و خرید و فروشی در املاکی‌های زنجان انجام نمی‌گیرد که این امر نیز شکایت املاکی‌های استان از بی‌رونقی کسب و کار را در پی داشته است.

رئیس بنیاد مسکن: 22 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شودسامانه ثبت‌نام مسکن اقدام ملی در قم بازنشده بسته شدتعویق در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در گلستان؛ شروع ثبت‌نام‌ از هفته آینده

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک زنجان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم از زنجان٬ با اشاره به این که طرح‌های مسکن اجرا شده در جهت بالا رفتن قدرت خرید مسکن قشر ضعیف و متوسط است، اظهار داشت: با اجرا شدن طرح‌های ملی، تولید مسکن در کشور بالاتر می‌رود و همین امر اثر‌‌گذار در کاهش قیمت‌ها خواهد بود زیرا در مورد مسکن مهر نیز این امر صادق بود و تجربه ثابت کرد بعد از اجرا شدن این طرح، قیمت مسکن در استان کاهش یافت.

سید ابوالفضل طاهری با بیان این که خرید و فروش بازار مسکن فعلا در استان راکد است، تصریح کرد: قیمت مسکن در استان نسبت به اوج آن در اردیبهشت ماه به صورت تقریبی تا 30 درصد کاهش داشته است و این رکود همچنان می‌تواند موجب سیر نزولی قیمت در بازار مسکن استان شود.

وی با عنوان این موضوع که فضای مجازی و سایت دیوار بسیار موثر در روند افزایش قیمت مسکن در استان بود، خاطر نشان کرد: وجود این فضاها حالت رقابتی ایجاد می‌کرد و موجب می‌شد وضعیت آشفته در بازار مسکن هرچه بیش‌تر ملتهب شود اما با حذف اگهی‌های موجود در سایت دیوار قیمت روند کاهشی به خود گرفت. 

به گفته رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک زنجان کلیه قراردادها از حالت دستی خارج شده و به صورت برگه هولوگرام‌دار با کد رهگیری پرینت می‌شود که می‌طلبد فروشندگان و خریداران مسکن به این موضوع توجه داشته  و  قراردادها را با روند ذکر شده انجام نمایند.

به هرحال بررسی‌های میدانی خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد،  بعد از مطرح شدن طرح مسکن مهر و به اجرا در آمدن آن٬ قیمت مسکن تا حدودی در استان شکست، احتمالا چنین تجربه‌ای با مطرح شدن طرح ملی مسکن نیز خواهیم دید. حال باید منتظر نشست که آیا اجرا شدن طرح اقدام ملی مسکن نیز می‌تواند واقعا در روند کاهشی قیمت مسکن و اجاره‌بها اثرگذار باشد یا خیر؟

انتهای پیام/7557/ز

R7557/P/S6,59/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل

ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.

روند خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل از ۱۲ اسفند سال گذشته آغاز شده و روند خرید با نرخ توافقی هر کیلوگرم سیب زمینی رقم آگریا ۸۰ هزار ریال و سایر ارقام ۶۵ هزار ریال جریان دارد.

برای خرید سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل در راستای حمایت از تولید کنندگان یارانه دولتی اختصاص یافته و خرید محصول در ۶ مرکز ثابت و شبانه روزی در شهرستان اردبیل ادامه دارد.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل همچنین افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبار‌ها از کشاورزان خریداری و به کارخانه‌های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشور‌های همجوار صادر شده است.

دشتبانی بیان کرد: پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.

به گفته او، خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه خواهد داشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • دلار باز هم نزولی شد
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود