Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:29:32 GMT

سردار سوخته

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۷۲۸۹

سردار سوخته

کتاب سردار سوخته که  « معصومه کاظمی » ویراستاری آن را بر عهده داشته و « مجید مشایخی » و « امید خسروی » بازنگری و اصلاح آن را انجام داده اند، در سال ۱۳۹۶ از سوی  انتشارات «مهر کتیبه» در اراک چاپ و با شمارگان یکهزار جلد وارد بازار نشر شده است 
کتاب سردار سوخته  در قطع رقعی چاپ شده و شامل ۲۶۲ صفحه است و «خمین در انقلاب»، «نگاهی اجمالی به زندگی پدر شهید»، «تولد و دوران کودکی»، «امانت داری و تقوا»، «خاطرات دکتر محمد روشن»،«مراقبت از بیت المال»، «فتح قله شمشی»، «ازدواج شهید»، «آخرین دیدار»، «از شهادت تا خاکسپاری»، «نقدی بر فضای فرهنگ ایثار و شهادت»و «خمین، نگین بلامنازع رشادت و نام آوری در دفاع مقدس»از عنوان‌های است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 « دل نوشته های سردار شهید محمدتقی اسماعیلی» ، «اسناد و احکام شهید محمدتقی اسماعیلی» و «آلبوم عکس ها و تصاویر» از دیگر عناوین این کتاب است.
در مقدمه کتاب آمده است: بزرگ مردی که در وانفسای زمانه، در کشاکش فتنه‌ها، در گیرودار زرق و برق‌های دنیا، در رنگارنگی دام‌ها و عقیده‌ها به امام شهیدش ، حسین(ع) اقتدا کرد و به یاری امام زمانه‌اش، خمینی بزرگ(ره) شتافت.
او آفت انقلاب را در فقر فرهنگی و عدم شناخت ارزش‌های اسلامی می‌دانست و به اقتضای بیست و چند سال  عمرش، بیش از پیش خود را مسلح به سلاح ایدئولوژی اسلامی و جهان‌بینی توحیدی کرد و در این راه، پا جای رهبر و مقتدای خویش گذاشت.
نویسنده در بخش « تولد و دوران کودکی » نوشته است: صبحگاه روز ۹ فروردین سال ۱۳۴۰ ه‌مزمان با فرا رسیدن سال نو، اولین میوه باغ زندگی پدری ساده زیست و روستایی در یک خانه محقر، از بطن مادری مومن و پاک دامن دیده به حهان می‌گشاید.
در بخش « از شهادت تا خاکسپاری پیکر مطهر شهید اسماعیلی اینگونه توصیف می شود: بدن داخل نایلون و پارچه‌ای سفید بود. نایلون را با سرعت باز کردند. پارچه سفید را کنار زدند. براساس تجربه ای که از دیدن شهدای دیگر داشتیم منتظر دیدن سر، صورت و بدن زخمی و خونین تقی بودیم.
وقتی پارچه کنار رفت با صحنه ای روبرو شدیم که اصلا قابل توصیف نیست. یک جنازه سوخته، به طور کامل سیاه، غیرقابل شناسایی و تشخیص، فاقد هرگونه نشانه یا علامت!
اندازه یک متر که هیچ نشانی از محمدتقی نداشت. لباس های تن و پوست بدن خاکستر شده بود. حتی اندام های داخلی هم پخته شده بود.
بهمن(برادر شهید) پیکر سوخته و کوتاه برادرمان را بغل کرده بود و به مامور بدرقه‌ای که از کردستان آمده بود گفت:« صورتی که وجود ندارد، لباسی هم که نیست، سوخته، دست هم نداره، پا هم که نداره، خوش انصاف چطور این بدن سوخته و بدون هویت را به پدر و مادر و همسرش نشان بدهیم؟
مگه صحرای کربلا بوده که دست و پایش را قطع کردند؟ مگر آن جا کسی نبوده؟»
نویسنده، ادبیات به کار گرفته شده در کتابها و آثار دوران هشت سال دفاع مقدس و یادواره ها و کنگره شهدا  را خارج از اندازه وجودی یک انسان بیان می کند: مخاطب با شنیدن و یا خواندن این مطالب چاره ای ندارد جز این که شهیدی را که اینگونه توصیف شده، انسانی ماورایی، معصوم و به دور از کوچکترین خطا و لغزش بداند.
شهید محمدتقی اسماعیلی در هشت خرداد سال ۱۳۶۶ در مریوان به مقام والای شهادت رسید.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی  ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد و یکهزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها کتابخانه ایرنا استان مرکزی خمین کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا استان مرکزی خمین کتاب کتابخانه ایرنا استان مرکزی خمین کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است

رئیس بسیج پیشکسوتان کشور گفت: انقلاب اسلامی همچون انفجار نور در دنیا تاثیر گذاشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، سردار تقی رضایار در مراسم یادواره سردار شهید حجازی و گرامی‌داشت شهدای کنسولگری ایران، یادمان شهید آیت‌الله سلیمانی و حمایت از عملیات وعده صادق در سالن زنده‌یاد حسن‌پور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زیراب سوادکوه با بیان اینکه انقلاب اسلامی رسالتی جهانی دارد، گفت: شیعیان ایران جایگاه بسیار خوب و مهمی در میان 56 کشور اسلامی دنیا دارند، همان‌گونه که پیامبر اکرم(ص)  با اشاره به سلمان ملت ایران را بسیار تأثیرگذار دانستند، با این تفکر مهدوی و جهانی، سپاه پاسداران تشکیل شد.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان کشور با توجه به نظرات اندیشمندان دنیا، بیان کرد: بسیاری پایان تاریخ را براساس چالش بین اسلام و دیدگاه لیبرال و غربی می‌دانند و تاکید دارند آن اسلامی در جهان توسعه پیدا می‌کند که خاستگاه آن در ایران است. 

وی تصریح کرد: باید گفت که در بحث عمق‌بخشی خارجی، کف خیابان‌های دنیا امروز با ما همسو شده است، انقلاب اسلامی انفجار نوری بود که علاوه بر داخل کشور در دنیا هم تاثیر‌ گذاشته است. 

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان کشور افزود: امام نگاه سیستمی و سیاسی برای ما آورد و در این نوع از نگاه راهبردی سردار حجازی، سردار سلیمانی و دیگر مدافعان حرم نقش آفرینی کردند.

سردار رضایار از قول شهید تهرانی مقدم گفت: آدم‌های ضعیف به اندازه تجهیزات و امکاناتشان و انسان‌های قوی بر طبق آرزوهایشان کار می‌کنند و محصول تفکر این شهید بود که نیروی هوایی کشورهای غربی در یک روز نابود شدند.

وی افزود: این نگاه تمدنی که ما را به عظمت می‌رساند، سنگ را در دست جوان فلسطینی به پهپاد تبدیل کرد .

وی تصریح کرد: آینده برای ما کاملا روشن است و می‌دانیم در نگاه تمدنی ما جایگاه امام زمان(عج) کجاست و ابتدا و انتهای جهان برای ما مشخص است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است
  • سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود
  • جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان
  • سردار فدوی با خانواده شهید الداغی دیدار کرد
  • عکس/ حضور سردار فدوی در خانه شهید الداغی
  • آن چه از تهاجم ناکام آمریکایی‌ها بر پهنه کویر طبس باقی ماند
  • فیلم| صحبت‌های پدر سردار شهید حاج حسین خرازی درباره سرلشکر شهید حاج محمد رضا زاهدی
  • صحبت‌های پدر سردار شهید خرازی درباره سرلشکر شهید زاهدی + فیلم
  • آغاز گرامیداشت ۵ اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در طبس
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است