Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@16:17:36 GMT

چرا اعتراض به جریمه رانندگی هیچ فایده ای ندارد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۸۱۸۲

ایران نوشت: یکی از مشکلاتی که در سال‌های اخیر رانندگان زیادی را دچار دردسر کرده ثبت برخی جرایم است که صاحب خودرو هنگام دریافت برگه خلافی یا پیامک از آن باخبر می‌شود در حالی که حتی روحش نیز از آن تخلف خبر ندارد.

وقتی پیامکی با این مضمون دریافت می‌کنیم که شما در فلان خیابان به سبب سرعت غیرمجاز یا نبستن کمربند ایمنی یا صحبت با تلفن همراه جریمه شده اید به معنی آن است که باید در اسرع وقت جریمه تخلف‌مان را پرداخت کنیم اما مشکل آنجاست که گاهی هر چه فکر می‌کنی یادت نمی‌آید که در آن ساعت و روز مشخص در آن محدوده بوده باشی و بدتر از آن اینکه حالا چگونه می‌توانیم این اشتباه سیستمی را اثبات کنیم؟!

پلیس می‌گوید جرایم به محض صدور، قطعی و لازم الاجرا نیستند و رانندگان می‌توانند نسبت به آن اعتراض کنند و پس از بررسی مأموران نتایج قطعی آن اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما بواقع چگونه می‌توان ثابت کرد که خودروی ما در آن روز و ساعت در محدوده ثبت جریمه نبوده است؟! به‌طور قطع اگر خودرو ما جز در پارکینگ‌های عمومی پارک نشده باشد هیچ راهی برای اثبات ادعای‌مان وجود ندارد!
هریک از ما شاید بتوانیم اثبات کنیم که در آن زمان خاص سرکار بوده‌ایم اما مگر خودروی ما با اثر انگشت یا اسکن قرنیه چشم‌مان حرکت می‌کند که بتوانیم حضور خودروی‌مان را هم به اثبات برسانیم. بنابراین می‌بینیم که در عمل شکایت از جریمه ثبت شده راه به‌ جایی نمی‌برد و تنها هزینه پیگیری اعتراض و وقت و انرژی‌مان صرف کاری شده که نتیجه آن از ابتدا حداقل برای پلیس راهور روشن است.
دومین نکته جریمه‌هایی است که برای ورود به محدوده طرح ترافیک ثبت می‌شوند. کافی است صبح‌ها به این محدوده‌ها سری بزنید تا ببینید که رانندگان متخلف انواع و اقسام ترفندها را برای ورود رایگان به این محدوده استفاده می‌کنند؛ ترفندهایی مانند اسپری کردن برف شادی، برچسب زدن روی پلاک خودرو، برقی کردن پوشش پلاک و دستکاری اعداد. هرچند برخی رانندگان متخلف با این شیوه‌ها موفق شده‌اند قوانین را دور بزنند اما گاهی تاوان این دستکاری کردن ارقام پلاک را کسانی می‌دهند که به طور اتفاقی رقم‌های تغییری پلاک فرد متخلف شبیه پلاک خودروی فردی شده که شاید آن لحظه در خانه‌اش خواب بوده است. حالا اگر آن راننده بخواهد به این جریمه اعتراض کند آیا راهکاری برایش وجود دارد؟!
بدون شک مصادیق دیگری هم وجود دارد اما سؤال اینجاست که چرا رانندگان بدشانسی که پلاک خودروشان از سوی مأمور پلیس یا دوربین یا حتی سیستم به اشتباه ثبت شده باید تاوان این خلأهای قانونی را بپردازند؟ آیا راه حلی برای این معضل که بسیاری از رانندگان با آن درگیرند وجود ندارد؟ آیا هزینه‌های مادی و معنوی اشتباهات یک سیستم باید از جیب مردم تأمین شود؟       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری

نمایندگان استان تهران در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور درباره هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری در تقسیمات جدید کشوری اعتراض خود را اعلام کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدید کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است.

وحیدی: تشکیل استان تهران غربی در حال بررسی است متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر وحیدی
وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛
با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از 8 هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استانهای تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش‌های پنجگانه مرکزی، کهریزک، فشافویه، قلعه نو، خاوران، محدوده فرودگاهی حضرت مام(ره) و منطقه ویژه اقتصادی ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

به گزارش تسنیم، اخیرا معاون سیاسی وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفته بود این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • علت صدور «برگ جریمه رانندگی اشتباهی» چیست؟
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند