Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا جانباز در جریان سفر به قزوین در بازدید از عملیات انتقال آب سد طالقان به آبیک و قزوین اظهار کرد: مجموعه وزارت نیرو و آبفا مدافع این طرح است و دنبال تامین منابع مالی هستیم و تلاش می کنیم از همه ظرفیت های قانونی برای تسریع استفاده کنیم.

وی افزود: پروژه بسرعت مصوب شد و برای اخذ ردیف اقدام شد چون مطالبه مردم بود که قرار شد به صورت بی او تی اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانباز تصریح کرد: البته این پروژه مشکل طراحی و فنی ندارد و از طرح های فنی و مهندسی معمولی است فقط مشکل اعتباری داریم که باید تامین شود.

مشاور وزیر نیرو گفت: امسال ردیف پروژه حدود ۱۸ میلیارد تومان است که با حمایت مجلس و کمیسیون عمران و مرکز پژوهش ها یک ردیف از محل صندوق توسعه ملی برای شهرهای دارای تنش آبی حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده ایم.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه می گوید طرح هایی که فرآیند ماده ۲۳ را طی نکرده باید مجوز بگیرد لذا با تخصیص اعتبار مخالفت شده که البته قابل حل است. .

جانباز یادآور شد: باید از مکانیزم دیگری استفاده کنیم تا کار تسریع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اظهارداشت: با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی این پروژه می توان فاز اول را اجرا کرد.

وی گفت: ما در این مقطع می توانیم آب شرب با کیفیت را با دستگاه آب شیرین کن های محلی تامین کنیم که شما نگران نباشید که با این کار شاید طرح متوقف شود که این گونه نیست.

جانباز اضافه کرد: در حال حاضر نیاز آب شرب شهر آبیک ۲۵۰ لیتر در ثانیه است که با تصفیه می تواند در کوتاه مدت صورت گیرد، نگران تخصیص ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای فاز اول نباشید.

وی یادآور شد: در حل مشکل استان قزوین همه راه ها را بررسی کرده ایم تا مشکل مردم حل شود اما واقعا در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و از همه امکانات استفاده می کنیم حتی برای پیش فروش آب دنبال گره گشایی از مشکلات هستیم.

ابوالفضل یاری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین نیز گفت: در تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مشکلی نداریم و اقای نوبخت هم دستور همکاری داده اند.

کد خبر 4770967

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب استان قزوین انتقال آب یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان ایلام شهرکرد تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه قزوین سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، نقی سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش و پرورش قزوین گفت: ۱۷ هزار معلم در قزوین وظیفه تدریس ۲۵۰ هزار دانش آموز را در ۱۶۷۰ مدرسه بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با موج گسترده‌ای از بازنشستگی معلمان قزوینی روبرو بودیم و کار برای ما سخت شده بود، تاکید کرد: ۱۰۳۰ نفر از معلمان در سال گذشته در استان قزوین بازنشسته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تقریباً به همین میزان نیز در سال گذشته معلم جذب نظام آموزشی استان قزوین شد، تاکید کرد: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: معوقات دی، بهمن و اسفند ماه فرهنگیان و نیرو‌های خرید خدمت و کلیه بدهی حوزه امتحانات به همراه هدیه روز معلم طی یک تا ۲ روز آینده به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: در سال گذشته برای تجهیز مدارس فن و حرفه‌ای ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده بود که این رقم در سال جدید با افزایش صد در صدی به ۲۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی مدارس با ۵۰ درصد رشد از ۳۳ سانتیمتر به ۴۸ سانتیمتر رسید، عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۷۴ چمن مصنوعی در مدارس استان ساخته شده و امیدواریم این تعداد به ۱۰۰ زمین چمن افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ۷۵ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در قزوین تحصیل می‌کنند این آمار را افزایشی خواند و عنوان کرد: ۸ نفر از این دانش آموزان دختر و ۶۷ نفر نیز دانش آموز پسر هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۹۰ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین شناسایی شدند که موفق شدیم با همراهی دستگاه‌های دیگر ۴۶۱ نفر را به چرخه تحصیل بازگردانیم.

دیگر خبرها

  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین
  • حل مشکلات سهمیه آب مطالبه کشاورزان قزوینی
  • مسئولان، پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • حل مشکل آب کشاورزان قزوین اولویت مسؤولان باشد
  • ادعای جنجالی تن‌هاخ: با نخریدن کین به مشکل خوردیم
  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید