Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@22:57:59 GMT

ساخت ۲ نیروگاه اتمی ۱۱۵۰مگاواتی تا ۱۴۰۶

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۸۶۲۰

ساخت ۲ نیروگاه اتمی ۱۱۵۰مگاواتی تا ۱۴۰۶

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی از ساخت ۲ نیروگاه اتمی در بوشهر تا سال ۱۴۰۶ خبر داد.

قدس آنلاین: محمدابراهیم رضایی رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی، از بازدید اعضای این کمیته از تأسیسات آب سنگین اراک طی هفته آینده خبر داد و گفت: این بازدیدها در راستای تدوین گزارش‌های مجلس از روند اجرای برجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمیته‌ هسته‌ای گزارشات مستمر خود در روند اجرای برجام را به هیئت رئیسه قوه مقننه ارائه می‌کند، ادامه داد: یکی از گزارشات کمیته در دستور کار مجلس قرار دارد که احتمالاً هفته آینده قرائت شود.

نماینده خمین در مجلس با اعلام اینکه در چند روز گذشته عملیات بتن‌ریزی آغاز ساخت دو پروژه نیروگاه اتمی بوشهر انجام شد، افزود: تاکنون ۳۰ درصد این پروژه پیشرفت داشته و مقدمات کار آن انجام شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: افتتاح اولین نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۴۰۴ و نیروگاه دوم آن در سال ۱۴۰۶ است که ظرفیت هر کدام ۱۱۵۰ مگاوات خواهد بود.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس اضافه کرد: پس از اجرای گام‌های کاهش تعهدات برجامی پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان چشمگیر بوده که امیدواریم مسئولان در این زمینه حمایت‌های لازم را داشته باشند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نیروگاه اتمی بوشهر تأسیسات آب سنگین اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند

جواد کریمی ثابت، دبیر کنفرانس بین المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران درباره هدف برگزاری این کنفرانس گفت: این اولین کنفرانس بین المللی در حوزه علوم و فنون هسته‌ای است که بعد از برگزاری بیست ونهمین دوره برگزاری کنفرانس ملی انجمن هسته‌ای با حمایت‌ها و پیشنهاد سازمان انرژی اتمی تصمیم گرفت که این کنفرانس را در ۱۷ اردیبهشت امسال برگزار کند.

وی افزود: استقبال خوبی و دور از انتظار از این کنفرانس به عمل آمد، در این کنفرانس بیش از ۵۰۰ مقاله دریافت کردیم که بعد از داوری‌های بسیار دقیق در حدود ۴۲۰ مقاله پذیرفته شد.

کریمی ثابت خاطر نشان کرد: از این حدود ۴۰۰ مقاله ۸۰ مورد به صورت ارائه شفاهی خواهد بود و بقیه موارد در قالب ارائه به صورت پوستر خواهد بود.

وی ادامه داد: بیش از ۱۶ میزگرد تخصصی با حضور بیش از ۸۰ صاحب نظر حوزه‌های مربوطه برگزار خواهد شد که تمامی حوزه‌های مورد علاقه سازمان، دانشگاه هاو ... ر پوشش می‌دهد، همچنین از ۵ قاره به صورت حضوری و مشارکت مجازی در نظر داریم.

دبیر کنفرانس بین المللی صنعت هسته‌ای گفت: این کنفرانس از نظر وسعت و افراد شرکت کننده بی سابقه است و در سه روز و در ۴ سالن به صورت پیوسته برنامه داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع پرورش اسب کشور در شهرکرد
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • دیدار و رایزنی گروسی با امیرعبداللهیان در تهران
  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید