Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@22:43:04 GMT

کلنگ زنی خط انتقال گاز از ایرانشهر به خاش

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۹۰۴۵

کلنگ زنی خط انتقال گاز از ایرانشهر به خاش

عملیات اجرایی خط انتقال لوله گاز از ایرانشهر به خاش به طول 147 کیلومتر و پیش بینی اعتبار 270 میلیارد تومان روز پنجشنبه با حضور استاندار سیستان و بلوچستان کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: زمان اجرای این پروژه 15 ماه تعیین شده اما تاکید کرده ایم این پروژه در بازه زمانی کمتر از 12 ماه به پایان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمد علی موهبتی اظهار داشت: هزار و 415 کیلومتر خط انتقال گاز در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان با هزینه 6 هزار میلیارد تومانی اجرا می شود که سهم خاش و میرجاوه و ایرندگان به سمت مهرستان و سیب و سوران افزون بر یک هزار میلیارد تومان است.
رئیس شورای برنامه ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان خاش از مناطق سرد استان با ویژگی صنعتی و توسعه ای محسوب می شود گاز رسانی به این منطقه از اولویت های مهم است و استان فارس به عنوان استان معین برای گازرسانی به خاش مشخص شده است.
موهبتی تاکید کرد: افزون بر 80 کیلومتر شبکه داخلی گاز در خاش کار شده که امیدواریم همزمان با اجرای خط انتقال گاز از ایرانشهر به خاش تمام شبکه 270 کیلومتری گاز شهر خاش و سه حوزه روستایی و کارخانه سیمان و شهرهای نوک آباد و ایرندگان انجام شود.
مجری طرح خط لوله 7 و 11 سراسری گاز ایران و مجری طرح گازرسانی به سیستان و بلوچستان نیز گفت: گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان از درخواست های بسیار مهم مردم بوده که دولت نیز برای تامین گاز استان هدف گذاری لازم را انجام داد.
عبدالرضا ابوالحسینی اظهار داشت: پروژه گازرسانی به شهر بمپور و محمدان ایرانشهر و حدود 20 روستای تابعه آنها به طول 280 کیلومتر نیز با اعتبار 140 میلیارد ریالی در دست اقدام است که صنایع خرد و متوسط شهرک صنعتی ایرانشهر، دو نیروگاه برق، یک بیمارستان، دانشگاه ولایت و شهرک ارتش از نعمت گاز بهره مند می شوند.
وی با اشاره به اجرای طرح لوله گذاری گاز به خاش افزود: سایز لوله هایی که برای خط انتقال ایرانشهر به خاش کار می شود 16 و 20 اینچ خواهد بود و تلاش می کنیم در حدود یکسال کار را تحویل دهیم.
علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه مردم شهرستان های خاش و میرجاوه و بخش های ایرندگان و نوک آباد خواهان تسریع در اجرای پروژه و گازرسانی به منازل و طرحهای صنعتی هستند، از توجه ویژه دولت به این طرح قدردانی کرد.
حمیدالدین یوسفی فرماندار خاش نیز گفت: افزون بر 40 هزار خانوار این شهرستان آمادگی دارند انشعاب گاز را خریداری و از آن استفاده کنند.
وی اظهار داشت: دولت نیز تسهیلات تا سقف 50 میلیون ریال را به متقاضان خرید انشعاب گاز خانگی پرداخت می کند.

 

بیشتر بخوانید: ایدرو برای ایفای نقش موثرتر در توسعه استان به ویژه منطقه مکران آمادگی دارد ۸۶ هزار کیلومترمربع اکتشاف پهنه‌های معدنی در سیستان و بلوچستان انجام شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان ایران دولت سیستان و بلوچستان گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان