Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین ایسنا به نقل از رویترز نوشت: در معاملات روز چهارشنبه ۲۲ آبان‌ماه بازارهای ارز، فضای معاملات بار دیگر کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین قرار گرفت. در شرایطی که معامله‌گران امیدوار به موافقت طرف آمریکایی با درخواست طرف چینی برای برداشته شدن متقابل تعرفه‌های اضافی بر روی محصولات وارداتی از یکدیگر در فاز نخست توافق تجاری هستند، دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا - در اظهاراتی که بار دیگر باعث تقویت خوش‌بینی‌ها شد، مدعی شد که چین و آمریکا به حصول توافق اولیه بسیار نزدیک شده‌اند، هر چند که از ذکر جزئیات بیش‌تر خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیوسوکه سوزوکی، مدیر ارشد ارزی در بانک "سوسیه جنرال" گفت: مساله جنگ تجاری آمریکا و چین در صدر توجهات معامله‌گران قرار دارد و بازار در حال حاضر نسبت به نزدیک‌تر شدن مواضع طرفین واکنش از خود نشان داده است.

چین و آمریکا درگیر یک جنگ تجاری طولانی‌مدت بوده‌اند که اکنون وارد شانزدهمین ماه خود شده است و از آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش رشد اقتصادی جهان نام برده می‌شود تا جایی که بانک جهانی، زیان این جنگ برای اقتصاد جهانی طی دو سال‌ آینده را حدود ۷۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده است. دو طرف طیف گسترده‌ای از محصولات وارداتی یکدیگر را مشمول تعرفه‌های اضافی کرده‌اند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۱ درصد افزایش در مقایسه با روز گذشته و در سطح ۹۸.۴۲۳ واحد بسته شد تا صعود هفتگی خود در برابر ارزهای مختلف را به بالای یک درصد برساند. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۰۹۲ دلار اعلام شد.

در حوزه برگزیت نیز پس از مدت‌ها کش و قوس، مجلس این کشور سرانجام با خواسته دولت برای برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرده است. حزب حاکم محافظه‌کار که تمایل به خروج از اتحادیه پس از توافق دارد، به پیشرفت‌هایی در ائتلاف با احزاب دیگر برای تشکیل دولت جدید دست یافته است. نایجل فاراژ - رهبر حزب برگزیت - گفته است که حزبش قصد رقابت در حوزه‌هایی که در انتخابات قبلی به محافظه‌کاران رای داده‌اند را ندارد و بیشتر روی پایگاه‌های حزب کارگر متمرکز خواهد شد.  

در آخرین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۸ درصد افزایش قیمت نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۸۴۶ دلار مبادله شد. هر یورو نیز  با ۰.۰۵ درصد ریزش به ۱.۱۰۱۴ دلار کاهش یافت. هم‌چنین هر دلار آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۱.۳۲۴۶ دلار کانادا افزایش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۶۲۳ دلار سنگاپور مبادله شد.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته به ۱۰۹.۰۸۴۴ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۶۱۳ دلار مبادله شد. هم‌چنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۱۷۲ یوان چین اعلام شد.

برایان دینگرفلد - استراتژیست ارزی در موسسه " نت وست مارکتس"- گفت: ما گزارشات فراوانی از روند مذاکرات تجاری چین و آمریکا داشته‌ایم، به ویژه بر سر اختلافات تعرفه‌ای. بنابراین چیزی که در حال حاضر رهبری جریانات بازار را برعهده دارد این است که تلاش‌ها برای رسیدن به یک توافق تا چه حد می‌تواند طرفین را حاضر به کنار گذاشتن اختلاف‌هایشان کند.

کد خبر 463000 برچسب‌ها ارز - بازار جهانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ارز بازار جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

مشاوران اقتصادی دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه در حال بررسی راه‌هایی هستند تا کشور‌ها را از پدیده دلار زدایی که باعث می‌شود استفاده از دلار را کنار بگذارند، دور شوند.

در حال حاضر، تعدادی از کشور‌ها بطور فعال استفاده از دلار را کنار گذاشته اند.

گفته می‌شود این تلاشی برای مقابله با اقدامات بازار‌های نوظهور کلیدی برای کاهش استفاده از دلار آمریکا است.

این بحث شامل مجازات‌هایی برای کسانی است که به دنبال تعاملات جایگزین در تجارت دوجانبه با ارز‌هایی غیر از دلار آمریکا هستند. این مجازات‌ها می‌تواند شامل کنترل صادرات، هزینه‌های دستکاری ارز و تعرفه‌ها باشد.

در ماه مارس، ترامپ در مورد دلار به CNBC گفت: با بایدن، شما دلار را به عنوان استاندارد از دست خواهید داد. این مانند شکست در بزرگترین جنگی است که ما تا به حال حضور داشته ایم. من از زمانی که کشور‌ها استفاده از دلار را کاهش می‌دهند متنفرم. من به کشور‌ها اجازه نمی‌دهم استفاده دلار را کاهش دهند. زیرا وقتی این معیار را از دست بدهیم، مانند از دست دادن یک جنگ انقلابی خواهد بود.

او همچنین در مصاحبه با فاکس بیزنس گفت: «کشور ما دارد به جهنم می‌رود و ما دیگر نقش مهمی در جهان نخواهیم داشت. ما قدرت داریم، اما در حال کاهش است. در واقع پول رایج ما رو به تنزل است. من فقط در مورد ارزش پول‌مان صحبت نمی‌کنم بلکه بحث در مورد استفاده از پول ما (دلار) در سراسر جهان است». 

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • افزایش بهای جهانی نفت