Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@06:38:25 GMT

راهکارهای مقابله با آلودگی هوا

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۹۷۱۴

راهکارهای مقابله با آلودگی هوا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا یارقلی پژوهشگر طب سنتی درمورد راهکارهای مقابله با آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا در فاز اول یک آلاینده گرم و خشک ایجاد می کند و تجمیع آلاینده ها نیز سرد و خشک است که در این موارد باید از تمامی غذاهایی که سرد و خشک است، دوری جست.

وی افزود:در مواقعی که هوا آلوده است ،غذاهای سنگین که معده توانایی هضم آنها را ندارد، نباید خورده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غذاهای لطیف مانند شیر، مایعات فراوان، تخم مرغ عسلی استفاده شود تا جلوی خشکی و سردی گرفته شود.

به گفته وی همچنین برای تنفس بهتر پوست آرایش غلط نباید کرد. از خوردن غذاهایی مانند ماکارونی، فست فود، بادمجان، موز زیاد، گوشت گاو و گوساله پرهیز کنید چرا که این غذاها باعث می شود غلظت خون بدن بالا برود.

یارقلی گفت: برای اینکه آلودگی ضرری برای ما نداشته باشد بهتر است بیشتر آش ماست،آش دوغ و آش سبزیجات خورده شود اما آش رشته به دلیل سنگینی توصیه نمی شود. در مجموع هر چیزی که سرد و خشک است و بدن را غلیظ می کند، توصیه نمی شود.

پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه باید با آلودگی هوا مانند یک بیماری برخورد کنیم، یادآور شد: در این شرایط نیز مصرف مایعات، شیر، غذاهای سبک، آب سیب و هویج، سوپ هویج، سوپ سبزیجات توصیه می شود.

وی افزود: در ایام آلودگی شبها حتماً کلاه بر سر بگذارید و بخور بابونه و مرزنجوش استفاده کنید زیرا باعث می شود جلوی آلودگی هوا و سرماخوردگی گرفته شود.

یارقلی با اشاره به اینکه باید جلوی ضعیف شدن سیستم عمومی بدن گرفته شود، گفت: بچه ها به دلیل این که ضعیف تر هستند در زمان آلودگی نباید از خانه خارج شوند و البته در خانه نیز از همین هوا تنفس می کنند و برای رهایی از آلودگی، بخور سرد استفاده شود و غذای سنگین هم نخورند.

وی یادآور شد: همچنین به هموطنان توصیه می شود در روزهای آلوده حتی ورزش هم نکنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا مقابله با آلودگی هوا پژوهشگر طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی درنشست حل مشکلات و چالش های تالاب انزلی با تاکید بر اینکه مسائل زیست محیطی با محوریت تالاب بین المللی انزلی باید دستور کار دائم شورای اداری شهرستان انزلی باشد افزود: اختلافات مالکیت افراد ساکن در حاشیه تالاب انزلی از معضلاتی است که سالیان متمادی مشکلاتی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد:مسئولان باید با جرات و شجاعت به این مسئله ورود کرده و راهکارهای لازم را برای حل این مشکل ارائه دهند.
رییس کل دادگستری گیلان با اشاره به معضلات زیست محیطی شهرستان انزلی افزود: دفع ناصحیح پسماند اطراف تالاب مشکلات عدیده ای را برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

رئیس شورای قضایی گیلان همچنین به رسوبات تالاب و گیاه مهاجم سنبل آبی اشاره و تصریح کرد: برای رفع معضلات کنونی تالاب باید راهکارهای مناسب و کارشناسی ارائه شود.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی با بیان اینکه برای لایروبی تالاب انزلی باید دستورات انقلابی و قاطع هرچه زودتر صادر شود ،افزود: مشکلات شهرستان ساحلی انزلی باید اولویت بندی و از تمام ظرفیت شهرستان برای لایروبی تالاب استفاده شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد