Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنایت الله رحیمی، چهارشنبه در اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور در شیراز افزود: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد ایجاد رونق در صنعت ساختمان سازی در استان باشیم.
وی، صنعت ساخت و ساز و رونق آن را متاثر از سیاست‌ها و فعالیت‌های مختلف دانست و ادامه داد: از جمله این سیاست‌ها می‌توان مالیات، عوارض، سود بانکی، قیمت زمین و مصالح، قدرت خرید متقاضیان و بروکراسی اداری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: قطعا هر یک از این موارد هرچه کاهش یا ثبات داشته باشد در رونق صنعت ساختمان اثرگذارخواهد بود.
استاندار فارس گفت: دولت تدبیر و امید طی سال‌های اخیر در قالب برنامه‌های مختلف از جمله احیای بافت‌های فرسوده، آماده‌سازی و مشارکت در ساخت و ساز مسکن تدابیری اتخاذ کرد و امیدواریم با حضور فعالان صنعت ساختمان سیاست اقدام ملی مسکن موفقیت بیشتری داشته باشد.
رحیمی، با اشاره به نقاط قوت و ضعف طرح مسکن مهر افزود: از جمله اشکال‌های این طرح اعلام قیمت‌های غیر واقعی برای اجرای این طرح بود که این عدد از ۳۰۰ هزار تومان برای هر متر مربع آغاز شد و تا ۵۰۰ هزار تومان نیز رسید و متقاضیان امیدوار بودند که با پرداخت ۳۰۰ هزار تومان برای هر متر مربع می‌توانند صاحب خانه شوند.
وی گفت: این قیمت‌گذاری نادرست سبب شد که بخش قابل توجهی از پروژه‌های مسکن مهر به سرانجام نرسد و در نهایت تکمیل آنها بارمالی زیادی را به دولت تدبیر و امید تحمیل کند.
رحیمی از دیگر اشکالات طرح مسکن مهر را مکان‌یابی بسیار نادرست آن دانست و افزود: از جمله مکان‌یابی‌های نادرست می‌توان به اجرای پروژه مسکن مهر در لپویی زرقان اشاره کرد که هیچگونه زیرساختی در آنجا فراهم نبود و تامین آن زیرساخت‌ها هزینه‌های بسیاری را تحمیل می‌کرد.
استاندار فارس بیان کرد: در اجرای طرح اقدام ملی باید به فاکتور مکان‌یابی توجه ویژه داشته باشیم و مکان‌هایی برای اجرای این طرح انتخاب شوند که زیرساخت‌های لازم را داشته باشند و یا تامین آن زیرساخت‌ها غیر ممکن یا مشکل نباشد.
وی ادامه داد: همچنین مکان انتخابی باید به گونه‌ای باشد که برای سازنده، عرضه کننده و مصرف کننده مطلوبیت داشته باشد.
او گفت: امروز در برخی پروژه‌های مسکن مهر هنوز در تامین زیرساخت‌ها و انشعاب‌ها با مشکل مواجه هستیم.

اجلاس ۲ روزه مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور شامل استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان تا ۲۳ آبانماه جاری ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها شیراز اقدام ملی تولید و عرضه مسکن استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز اقدام ملی تولید و عرضه مسکن استانداری فارس فارس شیراز اقدام ملی تولید و عرضه مسکن استانداری فارس فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رسول عطائی در دیدار رییس و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی، اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت و توان مهندسان در جهت اجرای سیاست های دولت به خصوص در اجرای طرح های مسکن در دستور کار قرار دارد.   وی ادامه داد: تلاش می شود با بکارگیری پیمانکاران بومی و شرکت های دانش بنیان در این بخش بتوانیم گام های موثری را در بهبود شاخص های استانی برداریم.   سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت های کاری اداره کل بوده و از تمامی ظرفیت و توان مهندسی استان در اجرای سریع و کیفی این طرح استفاده خواهد شد.   عطائی اضافه کرد: کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز در استان از دیگر موارد قابل اهمیت است که در این بخش نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان می تواند نقش موثر و چشمگیری داشته باشد.   وی تاکید کرد: با نظارت بیشتر و دقیق تر بر ساخت و سازها می توان ساخت و سازهای کیفی و ایمن را در سطح استان افزایش داد.   در ادامه این جلسه رییس و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • بازیگر مشهور ترکیه اول ساختمان یک مدرسه را خرید سپس با خاک یکسان کرد | اقدام عجیب و جنجالی این چهره همه را شوکه کرد + عکس
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • استاندار لرستان از طرح نهضت ملی مسکن بروجرد بازدید کرد