Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژنرال چهار ستاره آمریکایی گفت که اعضای ارشد «شبکه حقانی» که به تازگی آزاد شده‌اند به پست‌های خود و میدان جنگ باز خواهند گشت. ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جک کین» ژنرال بازنشسته و معاون سابق رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره آزادی 3 نفر از اعضای ارشد «شبکه حقانی» با انتقاد از تبادل زندانیان با طالبان گفت که تبادل زندانیان با طالبان همیشه معایبی به همراه دارد چون طالبان آمریکایی‌ها و دیگران را گروگان می‌گیرند تا بعداً از آنها برای مذاکره و آزادی زندانیان خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به که «انس حقانی» برادر سرکرده شبکه حقانی است که فرد شماره 2 گروه طالبان محسوب می‌شود و دلیل تاکید طالبان به آزادی وی را نیز جایگاه وی دانستند.

رئیس موسسه مطالعات جنگ در ادامه گفت که دولت افغانستان در تبادل اعضای ارشد شبکه حقانی با اساتید دانشگاه آمریکا در کابل دخیل بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوها به مذاکرات بیشتر و مستقیم بین طالبان و دولت افغانستان منجر شود.

ژنرال کین در پاسخ به پرسش «فاکس نیوز» درباره "آزادی مشروط" این زندانیان و نظارت بر آنها در زمان حضور در قطر اظهارداشت: باید این را درک کنیم که زندانیان طالبان یا حقانی پس از آزادی به پست‌های رهبری خود باز می‌گردند.

وی افزود: برخی از اعضای ارشد طالبان که اکنون عضو تیم مذاکره‌کننده این گروه با آمریکا هستند نیز حدود یک سال و نیم پیش از زندان گوانتانامو آزاد شده بودند.

دولت افغانستان «انس حقانی» و دو مقام دیگر طالبان را آزاد کرددولت افغانستان برای آزادی زندانیان طالبان پیش شرط تعیین کردواکنش دولت افغانستان به گمانه‌زنی رسانه‌ها: «انس حقانی» آزاد نمی‌شود

ژنرال بازنشسته آمریکایی افزود: هرگونه توافقی که با آنها داشته باشیم که پس از آزادی در قطر باقی بمانند پوچ است؛ آنها به جنگ بازمی‌گردند و ما باید آن را درک کنیم. این بهایی است که باید برای بازگرداندن مردم خود به خانه بپردازیم.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان افزود: در راستای رایزنی های مستمر با خیران و نیکوکاران برای کمک به آزادی زندانیان غیر عمد، با حضور پزشکی که یکی از فرزندان شهدای والا مقام استان است بخشی ازبدهی ۳۷۰ میلیون ریالی یکی از زندانیان پرداخت  تا وی از زندان آزاد شود.

علی عباس فلاحتی مطلق افزود: زندانیان جرائم غیر عمد مجرم نیستند بر اثر اشتباه غیر عمد و یا بدهکاری مالی وارد زندان شده که نیازمند کمک و مساعدت خیران نیکوکار هستند.
وی از مردم و خیران خواست برای کمک به این گونه زندانیان اهتمام ویژه داشته باشند.

ساختمان ستاد دیه برای جذب کمک های مردمی جنب درب شرقی مصلی امام خمینی یاسوج واقع شده است.
همچنین مردم می توانند وجوهات نقدی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را به شماره کارت بانک ملی۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۶۳۳۳  واریز کنند.

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان
  • حماس:۳۰ افسر و ژنرال ارشد اسرائیلی در اختیار ما هستند