Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حمید رضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در بازدید از طرح انتقال آب سد طالقان به آبیک و قزوین گفت: امسال ردیف پروژه حدود ۱۸ میلیارد تومان است که با حمایت مجلس و کمیسیون عمران و مرکز پژوهش‌ها یک ردیف از محل صندوق توسعه ملی برای شهر‌های دارای تنش آبی حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانباز اضافه کرد:سازمان برنامه و بودجه می‌گوید طرح‌هایی که فرآیند ماده ۲۳ را طی نکرده باید مجوز بگیرد لذا با تخصیص اعتبار مخالفت شده که البته قابل حل است.

جانباز یادآور شد: باید از مکانیزم دیگری استفاده کنیم تا کار تسریع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اظهارداشت: با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی این پروژه می‌توان فاز اول را اجرا کرد.

او گفت: ما در این مقطع می‌توانیم آب شرب با کیفیت را با دستگاه آب شیرین کن‌های محلی تامین کنیم که شما نگران نباشید که با این کار شاید طرح متوقف شود که این گونه نیست.

او افزود: آب سد طالقان آب آشامیدنی مورد نیاز ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا را تامین می‌کند.

جانباز اضافه کرد: در حال حاضر نیاز آب شرب شهر آبیک ۲۵۰ لیتر در ثانیه است که با تصفیه می‌تواند در کوتاه مدت صورت گیرد، نگران تخصیص ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای فاز اول نباشید.

او یادآور شد: در حل مشکل استان قزوین همه راه‌ها را بررسی کرده ایم تا مشکل مردم حل شود، اما واقعا در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و از همه امکانات استفاده می‌کنیم.

۲۶۰ تصفیه خانه در کشور وارد مدار شده است

معاون وزیر نیرو گفت: در قالب طرح‌های ملی و استانی در حال حاضر بیش از ۲۶۰ تصفیه خانه فاضلاب در مدار است و ۱۰۰ تصفیه خانه با مکانیزم‌های مختلف و مشارکت بخش خصوصی و بی او تی و ردیف‌های عمرانی در دست اجراست.

جانباز درباره میزان هدر رفت آب تصریح کرد: هدر رفت آب در شبکه که آب بدون درامد محسوب می‌شود حدود ۲۵ درصد است که البته همه آن هدر رفت نیست بلکه انشعاباتی که محاسبه نمی‌شود و انشعاباتی که کنتور ندارند هم در این ردیف وجود دارد. او اضافه کرد: در حال حاضر متوسط هدر رفت آب ۱۳ درصد است که برای آن هم برنامه داریم.

انتقال آب از سد طالقان به آبیک مهمترین دغدغه مسئولان قزوین است

 استاندار قزوین  هم گفت: انتقال آب از سد طالقان برای تامین آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا از مهمترین طرح‌های امسال استان قزوین  است.

هدایت الله جمالی پور افزود: در سال‌های گذشته متاسفانه هیچ سهمی از سد طالقان نداشته ایم و در اثر خشکسالی با کمبود شدید آب مواجهیم و همین امر موجب نارضایتی شده است.

او بیان کرد: مردم حق دارند برای آب شرب خود نگران باشند و به ما انتقاد کنند البته محدودیت کشور را می‌دانیم و مشکلات جدی است وقتی بحران داریم باید تدبیر کنیم.

جمالی پور بیان کرد: با دکتر نوبخت و دکتر جهانگیری صحبت کرده ایم تا به طرح کمک شود، اما در حال حاضر تسریع در اجرای حداقل یک مرحله برای ما حیاتی است.

او افزود: این طرح بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اما در مرحله اول باید آب شرب شهرستان آبیک را حل کرد و کیفیت آب را حل کنیم.

استاندار  گفت : برای کل پروژه هم باید فکری کنیم حداقل فاز اول برای مردم آبیک پیش بینی شود تا پایان سال اقدام شود.

وی یادآور شد: کل پروژه ۱۱۰۰ میلیاردتومان اعتبار لازم دارد که با تهاتر فروش نفت انجام خواهد شد.

ابوالفضل یاری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین هم گفت: در تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مشکلی نداریم و اقای نوبخت معاون رییس جمهور هم دستور همکاری داده اند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمال صالح زاده گفت: تخصیص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار که در سفر رئیس جمهوری به شادگان مصوب شد، می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

وی افزود: هم افزایی که بین شورای اداری و دکتر خنفری منتخب مردم شریف شادگان در مجلس شورای اسلامی که الحق و الانصاف در مدت یکماهه پیگیری‌های بسیار خوبی در سطح شهرستان و استانی و کشوری انجام دادند شایسته تقدیر است.

صالح زاده به ریل گذاری شهرستان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد و ادامه داد: از مجموعه شورای اداری شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان بصورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

فرماندار شادگان با اشاره به اتفاقات خوب و مهم شهرستان در سال ۱۴۰۲، اضافه کرد: در اوایل سال گذشته سفر رئیس جمهور به شهرستان انجام شد که بعضی از موضوعات مهم و از دغدغه‌های مردم شهرستان بود که با ریاست جمهور مطرح شد.

صالح زاده می‌گوید: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که میطلبد دکتر خنفری پیگیر این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی باشند تا بزودی قابلیت اجرا خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و... به بهره برداری رسیده بود، گفت: از مهمترین پروژه‌های بجا مانده تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود الحمدلله با دستور آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهور افتتاح شد.

وی هم افزایی شورای اداری و منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در پیشرفت پروژه‌های عمرانی را حائز اهمیت دانست و خواستار ایجاد یک ساختار ارتباطی مسئولین ادارات با نماینده منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی شد.

صالح زاده افزود: با یک ساختار ارتباطی بین دفتر نماینده با فرمانداری و مجموعه مدیران ادارات شهرستان برای پیگیری مشکلات شهرستان با استفاده از ظرفیت دکتر خنفری ایجاد شود.

خنفری، منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران شهرستان مردم دار باشند و لازم است با تمام توان برای خدمت به مردم تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با بیان اینکه پیگیری مشکلات بصورت همفکری و تیمی انجام شود، افزود: ادارات باید مصوبات را بجد تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

خنفری ادامه داد: به امید خدا مشکلات مردم را به حداقل برسانیم و این منوط به عملکرد مسئولین است که رضایت بخش باشد.

دیگر خبرها

  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام