Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق جدیدترین اخبار لحظه به لحظه ایران وجهان از سایت شهر خبر یکی از نکات انتقادی و قابل توجه در گزارش اخیر که بعد از چهار سال شاهد این نوع ادبیات و مطالب در گزارش‌های آژانس درباره ایران هستیم، اشاره مدیرکل موقت به یک موضوع پادمانی مورد بحث میان ایران و آژانس است مبنی بر این‌که "آژانس ذرات اورانیوم طبیعی ساخت بشر در مکانی که توسط ایران به آژانس اظهار نشده بود، شناسایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آخرین خبر آژانس در حالی خواستار تعامل ایران در این مورد شده است که مذاکرات و رایزنی‌ها و رفت‌ و آمدهای متعدد در سطوح مختلف در این باره انجام شده و اسناد و اطلاعات در چارچوب مقررات پادمانی در اختیار آنها قرار گرفته است.

بر اساس اخبار ایران و جهان از سایت شهر خبر مساله دیگر قابل توجه مساله برخورد ایران با یک بازرس زن آژانس که مشکوک به حمل "مواد خطرناک" بوده و دستگاه‌های آشکارساز مستقر در سایت نطنز نسبت به این بازرس در مکان‌های مختلف هشدار داده‌اند، اما ظاهرا آژانس علاقه‌ای نداشته است که به این مساله‌ در گزارش فصلی خود اشاره کند. بر اساس آخرین خبر  یک بازرس زن آژانس که گفته می‌شود تابعیت آسیایی داشته است هنگام ورود به سایت نطنز با دستگاه‌های هشداردهنده مواجه می‌شود که هشدار وجود مواد خطرناک را می‌دهد. سپس وی وارد سرویس بهداشتی می‌شود و بعد از خروج وی دستگاه‌ها دیگر نسبت به وی هشدار نمی‌دهند اما با بررسی سرویس بهداشتی دستگاه مجدد هشدار می‌دهد که حاکی از تخلیه یا دفع این مواد در سرویس بهداشتی است. این موضوع هم‌چنان میان ایران و آژانس مورد بحث و بررسی است.

طبق جدیدترین اخبار لحظه به لحظه ایران وجهان سید حسین موسویان پژوهشگر دانشگاه پرینستون و عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای در میزگرد شورای روابط خارجی‌ اروپا گفت: شکی نیست که آژانس بین المللی انرژی اتمی از ابتدای بحران هسته ای ایران، سیاسی عمل کرده است. طبق آخرین خبر وی افزود: ایران حتی یکسال بعد از خروج آمریکا از برجام، آن را اجراء کرد. برجام یک توافق یکطرفه نبود. ایران اعلام کرد که اگر حتی سایر پنج قدرت امضاء کننده منهای آمریکا، برجام را امضاء کنند، باز هم به آن متعهد خواهد ماند. اما یکسال منتظر ماند و هرچه بیشتر شفافیت و همکاری بخرج داد، بیشتر تحریم و مجازات شد. لذا ایران تصمیم گرفته که این روند را تغییر دهد. طبق جدیدترین اخبار لحظه به لحظه ایران وجهان وی همچنین  افزود : من همیشه حامی برجام بوده ام بشرطی که طرف های مقابل نیز متعهد به آن باشند. ترامپ معاهده ان پی تی را زیر سئوال برده زیرا حق ایران برای غنی سازی را منکر شده است.  دوم اینکه ترامپ بارها گفته که برجام یک توافق فاجعه بار است و از برجام خارج شده و خواستار یک توافق جدید هسته ای با ایران شده است.

بر اساس اخبار ایران و جهان ، موسویان اضافه کرد:  ایران عضو ان پی تی است و با برجام تعهدات حداکثری هسته ای را پذیرفته درحدی که هیچ کشور دیگری نپذیرفته است اما با این وجود باز هم آمریکا هیچکدام را قبول ندارد و سایر قدرت های جهانی هم در عمل از تحریم های آمریکا پیروی می کنند، لذا دلیلی ندارد که ایران یکطرفه به ان پی تی و برجام متعهد بماند.

جدیدترین اخبار لحظه به لحظه ایران وجهان را از سایت شهر خبر دنبال کنید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آژانس بین المللی تحریم اروپا انرژی اتمی سید حسین موسویان برجام شهرخبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه گفتمان و تفکر انقلاب اسلامی ایران امروز در جهان فراگیر شده است و جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است، گفت: امر وز جهان به حقانیت گفتمان و آرمان فلسطین تاکید دارد و قشر نخبه جهان برعلیه رژیم غاصب اسرائیل و حامیان آن به پا خواسته است.

وی با اشاره به خیزش دانشگاهیان نقاط مختلف آمریکا، افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی دستگیر شده اند در حالی که تنها درخواست دانشجویان عدم کشتار مردم بی‌گناه غزه است اما آنان به خوابگاه‌های دانشجویی شبانه حمله کرده و دانشجویان را با دستبند می‌برند که جلوه واقعی حقوق بشر آمریکایی است.

خاتمی ادامه داد: دشمنان ادعای حقوق بشر دارند و در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیروهای نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به ۱۸ اردیبهشت و امضای برجام، گفت: آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد، در همین برجام آمده بود که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، ایران مجاز است به تعهداتی که داده عمل نکند و قدم به قدم عقب نشینی کند بنابراین اگر قرار بر این بود که کشور مقابل به تعهدات خود عمل کرد ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

خاتمی افزود: این اقدام ایران مقابل آمریکا یعنی ایستادگی در برابر طاغوت بود و در مجلس، وزارت خارجه، سازمان نیروی انرژی هسته‌ای نوشته شده است، اگر آنان متعهد به تعهدات خود نشوند ما یک قدم بیشتر از قول‌هایی که داده‌ایم پیشروی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش به عهد خود وفا نمی‌کنند و در طول ۴۰ سال نیز این بدعهدی خود را نشان داده بودند، ادامه داد: آمریکا با خارج شدن از برجام در سال ۹۷ به دنبال این بود که ایران را به زانو درآورده و بار دیگر سلطه خود را بر ما حاکم کند، این در حالی بود که ایران از وابستگی کامل در دوران طاغوت به قدرت برتر خاورمیانه تبدیل شده بود.

خاتمی با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در سطح منطقه در حال نقش‌آفرینی است در خدمات رسانی مؤثر بوده است.

کد خبر 6095706

دیگر خبرها

  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • ماجرای ادعای هک شدن شبکه ۲ تلویزیون چه بود؟
  • ببینید | گزارش لحظه‌به‌لحظه حمید معصومی‌نژاد از بازگشت به ایران؛ جمله بامزه پای هواپیما روی باند فرودگاه!
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • آنروا از شهادت ۱۰ هزار زن در جنگ غزه خبر داد
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • انتشار تصاویر و مستندات جدید از مرگ نیکا شاکرمی | رد قاطع ادعای تجاوز | ماجرای ادعای رها شدن جسد در اتوبان یادگار امام (ره) چیست؟!
  • بازرسان آژانس در ایران؛ از «البرادعی» تا «گروسی»