Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:07:42 GMT

اقلیم و فرهنگ رویکرد هفته ترویج علم است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۱۵۹۸

اقلیم و فرهنگ رویکرد هفته ترویج علم است

ایسنا/گیلان مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری گیلان، رویکرد امسال هفته ترویج علم را اقلیم و فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: افزایش دانش و اطلاعات علمی نسبت به مسائل زیست محیطی و آب و هوایی می تواند جامعه را به سمت پایداری هدایت کند.

به گزارش ایسنا، علیرضا محمدی در همایش نقش رسانه در ترویج علم، ۱۹ آبان را مصادف با روز جهانی علم دانست و اظهار کرد: امسال روز جهانی علم با شعار «علم برای همه در خدمت صلح و توسعه» گرامی داشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هفته ترویج علم در کشور ما گرامی داشته می شود، تصریح کرد: چهارمین روز از هفته ترویج علم تحت عنوان نقش رسانه در ترویج علم نامگذاری شده است، زیرا رسانه ها به واسطه گستردگی و دسترسی آسان نقش مهمی در ترویج و فراگیری علم دارد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان، با تاکید بر لزوم عمومی کردن علم در لایه های مختلف اجتماعی، افزود: رواج تفکر علمی نزد مردم جامعه در نهایت موجب خردگرایی و توسعه پایدار می شود.

محمدی با بیان اینکه ماموریت ترویج علم بر عهده دو گروه دولتی و غیردولتی است، گفت: آموزش و پرورش و آموزش عالی نقش مهمی در ترویج علم دارند، اما رسانه ها در کنار سازمان های مردم نهاد یکی از ابزارهای نوین و قابل دسترس برای انتقال یافته های علمی است.

وی رویکرد امسال هفته ترویج علم را اقلیم و فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های جامعه امروز تغیرات اقلیمی است لذا افزایش دانش و اطلاعات علمی نسبت به مسائل زیست محیطی و آب و هوایی می تواند جامعه را به سمت پایداری هدایت کند.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری گیلان، حل مسائل و مشکلات زیست محیطی را نیازمند نگاه علمی دانست و متذکر شد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته از نیم قرن پیش فراگیر کردن و عمومیت بخشیدن به علم در سطح جامعه را دنیال می کنند، زیرا گسترش علم به توسعه پیدار دوام و قوام می بخشد.

محمدی با بیان اینکه امروزه رسانه های از حالت انحصاری خارج شده اند، اظهار کرد: رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی به واسطه گستردگی و فراگیر بودن نقش اساسی در انتقال علم بین آحاد جامعه دارند و امروزه بسیاری از اطلاعات مورد نیاز پیرامون مسائل از طریق رسانه ها قابل حصول است.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی هفته ترویج علم تغییرات اقلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از معلم باید به فرهنگ همگانی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور در دیدار با فرهنگیان ابهر با اشاره به گرامی‌داشت هفته مقام معلم، اظهار کرد: هم جامعه و هم معلم باید قدر کار خود را بداند که اگر این مورد محقق شود، جایگاه معلمی در جامعه تقویت خواهد شد و نخبگان جامعه به معلم شدن تمایل بیشتر پیدا خواهند کرد.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه معلمان مسؤولیت آموزش‌ و پرورش فرزندان ما را برعهده دارند، ادامه داد: زیان‌های کنار گذاشتن برخی مباحث فرهنگی را چند سال بعد مشاهده خواهیم کرد. برای نتیجه گرفتن در حوزه فرهنگ باید از هم‌اکنون سیاست‌گذاری درست داشته باشیم.

مرادپور اینکه آموزش‌ و پرورش یکی از دستگاه‌های تاثیرگذار در حوزه فرهنگ است، افزود: این نهاد تولیدکننده و پرورش‌دهنده منابع انسانی است. بنابراین باید تلاش داشته باشد به معنی واقعی دانش‌آموزان را تربیت کند.

کد خبر 6099426

دیگر خبرها

  • تقدیر از معلم باید به فرهنگ همگانی تبدیل شود
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است