Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:36:23 GMT

برنامه ضدفیشینگ بدافزار از آب درآمد!

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۱۸۸۷

برنامه ضدفیشینگ بدافزار از آب درآمد!

برنامه ضدفیشینگ، بدافزار جدیدی است که در ابتدا عملکردی عادی داشته اما می تواند توسط مهاجم، تبدیل به برنامه‌ فیشینگ شود.

به گزارش ایسنا، یکی از اقدامات کلاهبرداران این است که با راه‌اندازی سایت‌های جعلی که شبیه به سایت‌های اصلی است، به ربودن اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفاده‌های مالی اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شیوه که اصطلاحاً به فیشینگ معروف است، از طریق اطلاعات واردشده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب‌های بانکی قربانیان خالی می‌شود و کاربرانی که دارای سواد دیجیتالی کمتر هستند، یا از ابزارهای به‌روزنشده استفاده می‌کنند، بیش‌تر در معرض خطر هستند و اطلاعات آنان مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

روش‌های مختلفی برای فیشینگ وجود دارد؛ موضوعاتی که عمدتا کاربران را به درگاه‌های بانکی جعلی هدایت می‌کنند، شامل مواردی از جمله خرید شارژ، اینترنت هدیه، سایت‌های شرط‌بندی و پیش‌بینی، یارانه، کارت سوخت، فروشگاه‌های اینترنتی، فروش فالوئر، باشگاه مشتریان، دریافت و فعال کردن رمز دوم یک‌بار مصرف می‌شود. از طرفی به تازگی روش جدیدی توسط کلاهبرداران باب شده که از اخبار رجیستری برای فریب کاربران استفاده می‌کنند.

این در حالی است که طی هفته جاری بدافزار جدیدی در حوزه ‫فیشینگ با نام «ضدفیشینگ» شناسایی شده که ادعا می‌کند برنامه‌ای جهت تشخیص لینک‌های فیشینگ بوده و این‌گونه لینک‌ها را از سایر لینک‌ها تشخیص می‌دهد، اما با بررسی کد برنامه توسط مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) مشخص می‌شود که پس از عضوگیری، روند برنامه تغییر پیدا کرده و کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت می‌کند. کارگزار کنترل و فرمان این بدافزار در آدرس panell.website/antipish قرار دارد و از این طریق، هر زمان که مهاجم بخواهد، رفتار برنامه تغییر می‌کند.

نمایی از تبلیغات تلگرامی و ظاهر برنامه در شکل زیر نمایش داده شده است.

برنامه ضدفیشینگ بدافزار جدیدی در حوزه فیشینگ است که در ابتدا عملکردی عادی داشته اما می تواند توسط مهاجم، تبدیل به برنامه‌ فیشینگ شود. از آنجا که مهاجم می‌تواند لینک فیشینگ را هر زمان که بخواهد تغییر دهد، فیلتر لینک به تنهایی کافی نبوده و مرکز ماهر نسبت به غیرفعال‌سازی کارگزار کنترل و فرمان برنامه، اقدام کرده است. این برنامه در ظاهر برنامه سالمی است که اطلاعاتی را به کاربران ارائه می‌کند.

اما با بررسی کد برنامه مشخص می‌شود که پس از مدتی به بدافزار فیشینگ تبدیل می‌شود. همچنین مهاجم می‌تواند با ارسال نوتیفیکیشن، کاربر را به برنامه فراخوانی و یا اینکه عملکرد فیشینگ را فعال یا غیرفعال کند.

کاربران باید توجه کنند که امنیت در فضای مجازی نسبی است. بنابراین عدم اعتماد و اطمینان به غریبه‌های آنلاین، عدم به اشتراک‌گذاری محتوای شخصی در شبکه‌های اجتماعی، دانلود نکردن فایل‌ها از سایت‌های نامعتبر و غیرمطمئن، به‌روزرسانی آنتی‌ویروس، دقت در وارد کردن نشانی درگاه‌های پرداخت الکترونیکی بانک‌ها و توجه به پروتکل امن HTTPS و عدم توجه به ایمیل یا لینک‌های ناشناس از بروز و ظهور چنین کلاهبرداری‌هایی پیشگیری کرده و ضریب امنیت را در فضای مجازی افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حملات فیشینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com

سامانه بلیت‌فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن به نشانی ticket.tractor-club.com آغاز به کار کرد. قیمت بلیت دیدار تراکتور و ذوب‌آهن در سامانه باشگاه تراکتور مورد توجه کاربران فضای مجازی برای خرید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال تراکتور و ذوب‌آهن در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی ایران از ساعت ۱۸:۳۰ _جمعه هفتم اردیبهشت_ در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

پس از صدور مجوز فروش بلیت دیدار تراکتور و ذوب‌آهن سامانه فروش بلیت این دیدار از دقایقی پیش در دسترس قرار گرفته است و هواداران می‌توانند بلیت این دیدار را از درگاه رسمی بلیت‌فروشی باشگاه تراکتور دریافت کنند.

قیمت بلیط بازی تراکتور و ذوب‌آهن

قیمت بلیت این دیدار () هزار تومان تعیین شده است.

سامانه خرید بلیط تراکتور و ذوب‌آهن

تماشاگرانی که تمایل به خرید بلیت دیدار تراکتور و ذوب‌آهن را دارند، می‌توانند از طریق سامانه ticket.tractor-club.com برای خرید بلیت اقدام کنند.

کد خبر 747363

دیگر خبرها

  • دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی و ریاضی منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی ۱۴۰۳ + لینک ثبت نام
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی ۱۴۰۳ از امروز ۵ اردیبهشت + لینک ثبت نام
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان