Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: طرح انتقال آب دریای خزر باعث نابودی دست کم ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی شمالی می‌شود که جبران این کمبود ناممکن است.

مهدی مرادی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: اخیرا شاهد قوت گرفتن به طرح انتقال آب دریای خزر بودیم که نگرانی‌های شدیدی را در ما ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  مرادی تصریح کرد: دریاچه خزر به عنوان برزگترین دریاچه جهان شناخته می‌شود و از این روی به دریای خزر معروف شده است. این دریاچه ۵ کشور را در اطراف خود جای میدهد که شامل اکوسیستم منحصر به فردی است.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان در ادامه مطرح کرد: متاسفانه طی چند سال گذشته ناملایمت‌هایی را نسبت به این دریاچه شاهد بوده ایم که یکی از این موارد قضیه انتقال آب این دریاچه به استان سمنان است.
وی گفت: وقتی ما به صورت علمی به قضیه انتقال آب دریاچه خزر نگاه نکنیم شاهد ضرر‌هایی خواهیم بود که تا چند نسل آینده ما نیز مضرات آن را مشاهده خواهند کرد.
مرادی خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب دریای خزر باعث نابودی دست کم ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی شمالی می‌شود که جبران این کمبود عملا ناممکن است.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان یادآور شد: ما نمی‌خواهیم با سوء مدیریت‌ها شاهد قضیه‌ای مشابه دریاچه ارومیه برای دریاچه خزر باشیم. شاهد مشکلات زیست محیطی و شیلات و کاهش سطح آب که به طبع آن به خطر افتادن بنادر نیز خواهیم بود. علاوه بر این‌ها در مبحث اقتصادی نیز طبق برآورد صورت گرفته حدود ۱۵ هزار میلیار تومان که مبلغ هنگفتی نیز است به اقتصاد کشور برای اجرایی این طرح وارد می‌شود.
وی بیان کرد: مردم دیار میرزاکوچک خان همواره دغدغه حفظ محیط زیست را دارند ما نیز به عنوان بخشی از این مردم، از مسئولان مربوطه تقاضای نگاهی دوباره به این طرح را خواستار هستیم و از قوه قضائیه هم درخواست برخورد شدید با افرادی که با سوء نیت به دنبال پیش برد طرح هستند را داریم.
مرادی در خاتمه تاکید کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان همواره به عنوان مجموعه‌ای مطالبه گر، نقش اساسی را در استان و کشور ایفا کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتقال آب دریای خزر بسیج دانشجویی محیط زیست دانشگاه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب سد سفیدرود رهاسازی شد

‌‌با حضور استاندار گیلان و مدیران آب منطقه‌ای آب سد سفیدرود در شهرستان رودبار رهاسازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آب سد سفیدرود استان گیلان که حدود 172هزار هکتار از 238هزار هکتار مزارع شالیزاری استان را پوشش می‌دهد ‌‌با حضور استاندار گیلان و مدیران آب منطقه‌ای در محل سد سفیدرود در شهرستان رودبار رهاسازی شد.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که آب مورد نیاز 172 هزار هکتار از مجموع 238 هزار هکتار شالیزارهای استان را تامین می‌کند.

این سد بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی 2 رودخانه قزل اوزن و شاهرود در 75 کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

براساس آمارها؛ میزان آب مورد نیاز سالانه در استان بیش از سه میلیارد و 300 میلیون مترمکعب در بخش ها و مصارف مختلف است که معادل 92 درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می شود و بیشترین بخش آب‌بر کشاورزی استان شالیزارهاست.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌ است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر 85 درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • ترافیک ۱۲ کیلومتری در محور رشت - قزوین
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید