Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه وحدت یک شعار سیاسی نیست، گفت: وحدت یک حقیقت دینی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، حجت الاسلام محمدحسن زمانی امروز در سی و یکمین همایش بزرگ وحدت در کرمانشاه اظهار داشت: خداوند متعال بهترین الگوی امت اسلامی و تمام جهان بشریت را پیامبر اکرم (ص) بیان فرمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس به بیان ویژگی های اسوه حسنه پرداخت و افزود: اینکه پیامبر اکرم اسوه حسنه هستند یعنی صفت هایی ایشان دارند و باید به آن تاسی کنیم.

مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه کشور گفت: اولین ویژگی تحجد و عبودیت هاتم الانبیا است که ده ها آیه در این زمینه وجود دارد که بهتر است در این زمینه علمای اهل سنت و شیعه به قرآن رجوع و برای مردم بیان کنند.

حجت‌الاسلام زمانی ادامه داد: اولین درسی که می توان از سیره رسول الله (ص) گرفت این است که عبادت خود را افزایش دهیم.

این مسئول بیان داشت: رمز موفقیت انقلاب ما در معنویت و هدف انقلاب ما هم رشد معنویت بود.

مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: راز اصلی موفقیت اسلام در طول تاریخ هم همین توجه به معنویت بوده است.

حجت‌الاسلام زمانی گفت: ویژگی ها و عناصر شخصیتی امام راحل که باعث شد انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند هم ریشه در همین موضوعات دارد، مهمترین بعد وجودی ایشان مسئله عبودیت و معنویت بود.

وی پاپ فرانسیس در دیدار با ربانی گفتند این زهد را در فرانسه از امام خمینی فرا گرفتم و معنویتی که در این کلام ایشان دیدم به عنوان الگوی خودم انتخاب کردم و یک مسلمان متاسی به پیامبر اکرم (ص) _امام خمینی _رهبر بزرگترین دین دنیا را متحول کرده است که می گوید خمینی مسیح زمان بود.

این مسئول تلاوت آیات وحی را دومین ویژگی پیامبر رحمت بیان کرد و گفت: ما هم باید همتی بیش از این داشته باشیم، قرآن سهم و حق بیشتری برای فعالیت و مشق از آن دارد.

مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه کشور بر ضرورت نشر معارف قرآن در جامعه تاکید کرد و افزود: تفسیر قرآن در تمام مساجد باید انجام شود و هر جلسه حداقل یک آیه هم برای مردم تفسیر شود، مردم باید قرآنی بیاندیشند.

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم جهان از قرآن محرومند و باید این میراث گرانقدر را به جهان بشریت معرفی و تفسیر کنیم.

حجت‌الاسلام زمانی به مسئولان توصیه کرد که در تمام ادارات، حوزه های علمیه و... از تفاسیر قرآن بهره‌گیری کنند.

مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه کشور بیان داشت: در زمینه بهره گیری از تفاسیر قرآن کریم تفاوتی بین شیعه و سنی وجود ندارد، چون ما همه شاگردان مکتب قرآن هستیم.

این مسئول با بیان اینکه علمای شیعه باید از تفاسیر اهل سنت استفاده کنند، تاکید کرد: حصارهای تعصب مذهبی را باید شکست، وحدت یک شعار سیاسی نیست یک حقیقت دینی است.

حجت‌الاسلام زمانی قرآنی سازی دانشگاه های اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از مهمترین کارها اسلامی سازی علوم انسانی است که 10 سال شروع کردیم که اولین گام در جهان اسلام به سمت اسلامی سازی علوم انسانی است.

وی پایه گذار وحدت را پیامبر رحمت عنوان کرد و ادامه داد: احترام به پیروان تمام مذاهب اسلامی برای ما اولویت است.

دبیر مقابله با جریان های تند و تکفیری سپس اشاره ای به تفرقه افکنی دشمنان جهان اسلام داشت و افزود: هستند افرادی در کل منطقه و کشورهای اسلامی که تعصب کور و تفرق را تدریس می کنند که باید اصلاح شوند.

وی ادامه داد: در چند سال قبل یک پدیده به نام اندیشه تکفیری گریبان دنیای اسلام را گرفته بود که داعش زاییده آن بود و با توجه علما و تلاش سپاه و همه امت اسلامی کمر داعشی که یک میلیون مسلمان را کشت، شکسته شد.

این مسئول عنوان کرد: باید آسیب شناسی شود که چرا بچه های امت اسلامی باید جذب جریان استعماری ضد اسلام شوند و بعد از آن هم باید این ریشه سوزانده شود و سوزاندن ریشه های و رسوبات جریان تکفیری رسالتی است که در عصر حاضر بر دوش علمای شیعه و سنی است.

حجت الاسلام زمانی با تاکید بر اینکه حوزه های شیعه و سنی از کتب یکدیگر در تدریس استفاده کنند، بیان داشت: تعامل بین حوزه های شیعه و سنی آرزوی دیرینه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که باید محقق شود.

وی گفت: وحدت یعنی عشق و صمیمیت حقیقی ببین شیعه و سنی باشد و نهادینه شود و ذره ای از جریان واگرای مذهبی نباید باشد.

 

مهمترین پیام وحدت مقابله با اختلاف‌افکنی دشمنان است

حجت الاسلام حجت‌الله فاضلی امروز در سی و یکمین همایش بزرگ وحدت اظهار داشت: فلسفه برگزاری چنین همایش هایی برجسته کردن پیام های وحدت آفرین علمای بلاد در راستای تحکیم وحدت است.

وی سپس به فرمایشات معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب در خصوص وحدت اشاره کرد و یادآور شد: امام راحل فرمودند ما با هم برادر بوده، هستیم و خواهیم بود و مصلحت شیعه و سنی تفاوتی ندارد؛ رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که هرگونه گفتار و کردار و رفتاری که در زمان حاضر بهانه ای دست دشمن دهد و تفرقه افکنی کند شرعا حرام اکید است.

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه بیان داشت: همین که در سایه وحدت هستید بهترین پیامش مقابله با تفرقه و اختلاف افکنی و نگاه تندی که مهره دشمن است.

وی تصریح کرد: افرادی که به دنبال تفرقه هستند باید در انزوا قرار گیرند و طرد شوند.

 

پاسداری و حفظ انقلاب اسلامی یک تکلیف است

ماموستا ملا قادر قادری پیش از ظهر امروز در سی و یکمین همایش بزرگ وحدت در کرمانشاه اظهار داشت: مراد از وحدت یعنی با هم باشیم، نزاع نکنیم به رموز یکدیگر احترام بگذاریم و فریب نفوذ دشمن را نخوریم.

امام جمعه پاوه افزود: امروز دشمنی اصلی با اسلام است اما دشمنان برای پیشبرد اهداف خود از نژاد و مذهب و .. استفاده و آن را پررنگ می کنند.

ماموستا قادری عنوان کرد: ما پرچم توحید و محمد رسول الله و هیهات منه الذله را در ایران بلند کردیم و قطعا آنهایی که این حرفها را می زنند دشمنان ما هستند. 

وی بیان داشت: مسئولان باید اختلافات و دشمنی های کوچک را بزرگ بشمارند و سریع نسبت به رفع آن اقدام کنند.

امام جمعه پاوه ادامه داد: اگر اهل سنت، اهل سنت راستین محمدی باشد و اهل تشیع هم تشیع راستین علوی باشد با هم اختلافی ندارند.

ماموستا قادری تصریح کرد: ا ختلاف بین شیعه و سنی به تعبیر دکتر شریعتی در گذشته میان شیعه صفوی و سنی اموی بود ولی امروز این اختلاف بین سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی است که از این دو تفکر متنفریم  و پشت پرده آنها را می دانیم.

وی گفت: فتوای رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اهل تشیع حق ندارند به همسران پیامبر اهانت کنند یک منشور بود که پشت آن شجاعت و قدرت بی نظیر وجود داشت و اثرات مثبتی در داخل و خارج کشور به همراه داشت و ما هم این را مصدر و معیار قرار می دهیم.

امام جمعه پاوه عنوان کرد: ۴۰ سال است که دشمن تلاش خود را به کار گرفته است تا بگوید جمهوری اسلامی یک جمهوری شیعه است و در این ۴ دهه به ما ثابت شده که اینگونه نیست.

ماموستا قادری افزود: سرزمینی محبوب و محترم است که برای ساکنینش امنیت داشته باشد و حفظ امنیت و پاسداری از انقلاب برای همه ما تکلیف است.

وی همچنین با اشاره به تحولات عراق نیز بیان داشت: پشت پرده این جریانات برای ما مشخص است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور

دادستان کل کشور با اشاره به اجرای موفق طرح نور گفت: از بانوانی که مخاطب این طرح بودند و نهایت همکاری را داشتند، قدردانی می‌کنم چرا که شخصا از نزدیک دیده ام که اجرای طرح نور در جامعه بسیار موثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد امروز - چهارشنبه پنجم اردیبهشت- در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری یزد با اشاره به شعار انقلاب اسلامی مبنی بر «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» اظهار کرد: استقلال ابعاد مختلفی را در بر می‌گیرد که مهم‌ترین بعد آن بعد سیاسی و استقلال سیاسی است.

وی با بیان اینکه اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین نظام در دنیا است، افزود: می‌بینیم که در تصمیمات، وضع قوانین و انتصابات کشور هیچ قدرت خارجی دخالت ندارد، استقلالی که اکنون وجود دارد تا انقلاب اسلامی در کشور وجود نداشت.

دادستان کل کشور گفت: نیروهای نظامی کشور به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در زمینه دفاعی و نظامی به استقلال رسیده‌اند و این دستاورد بزرگ را در گوشمالی رژیم غاصب صهیونیستی به چشم دیدیم.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد خاطرنشان کرد: در بحث جمهوریت نظام همواره حضور مردم را در انتخابات تحت هر شرایطی دیدیم، چه در دوران جنگ و زیر بمباران موشک و چه سال گذشته زیر بمباران تبلیغات سو علیه ایران به خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نور در جامعه بسیار مؤثر بوده است، بیان کرد: با نهاد فراجا و برخی نهادهای دیگر نشست‌های متعددی را برگزار کردیم که طرح نور به‌صورت جامع و با برنامه‌ریزی تداوم یابد.

دادستان کل کشور از بانوانی که مخاطب در طرح نور بودند و نهایت همکاری را داشتند، قدردانی کرد و در خصوص اینکه هیچ گونه قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع که از وظایف قوه قضائیه است، وجود ندارد تصریح کرد: اخیراً لایحه حقوق عامه تکمیل شده است و به معاون حقوقی قوه قضائیه ارسال گشته است تا دادستان‌ها بدانند تکلیف قانونی چیست.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد موفق شدیم تا اسلامیت این نظام را به درستی اجرا کنیم اما باید بیشتر تلاش کنیم تا قوانین به اسلام نزدیک‌تر شود و مشکلات مردم در سایه احکام اسلام حل و فصل شود.

کد خبر 747675

دیگر خبرها

  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • پروژه جعل تاریخ شیعه
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است