Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه سرپل ذهاب در این آیین با گرامیداشت یاد جانباختگان زلزله ۹۶ غرب کرمانشاه گفت: کسانی که از خداوند فرصت زنده ماندن در زلزله را پیدا کردند باید از این حادثه عظیم درس گرفته و برای زلزله بزرگ قیامت آمادگی کامل را کسب کنند.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب افزود: حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در روزهای ابتدایی پس از وقوع زلزله در شهرستان باعث دلگرمی مردم و تسکین آلام زلزله زدگان شد، از شخص اول مملکت تا اقشار مختلف مردم فداکار، بخشنده و نوع دوست کشور در کنار زلزله زدگان سرپل ذهابی بوده و به مردم کمک کردند که قابل قدردانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بازسازی با وجود تمام مشکلات و موانع به خوبی انجام می گیرد، گفت: فرصت سازی از تهدید زلزله که مدنظر رهبر انقلاب بود در بسیاری از بخش ها حاصل شده اما در برخی از بخش ها نیز کمبودها و مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم در ادامه راه باتلاش، حمایت و پیگیری مسئولان مرتفع شود.

فاطمی نسب افزود: تزریق تسهیلات تکمیلی ساخت می تواند به مردم زلزله زده در تکمیل واحدهای نیمه کاره کمک کند که توسط دولت ابلاغ شده ولی در گیرودار راهروهای بروکراسی اداری معطل مانده که امیدواریم هرچه سریع تر موانع آن برطرف شده و به دست مردم برسد.

وی در پایان با اشاره به بحث امهال مجدد یکساله تسهیلات زلزله زدگان گفت: با وجود گرفتاری ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که همچنان درگیر امور بازسازی هستند، موضوع بسیار مهم و از مطالبه های مهم مردم است که می تواند به زلزله زدگان در امر تکمیل بازسازی کمک کند و امروز توسط استاندار پرتلاش و خدمتگزار واقعی مردم کرمانشاه در حال پیگیری است و امیدواریم بانگاه مساعد دولت و مجلس به نتیجه مطلوب برسد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان امسال تکمیل می کنند.

برچسب‌ها سرپل ذهاب ازگله کرمانشاه زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب ازگله کرمانشاه زلزله سرپل ذهاب ازگله کرمانشاه زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود

 قشلاقی در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات بحران هشترود درباره ورود فاضلاب شهری به داخل رودخانه شهر چایی (سراسکند چایی و دامناب چایی) این شهرستان هشدار داد و آن را تهدیدی برای محیط زیست دانست.

وی افزود: متاسفانه آبفای هشترود طرح پیشرفته فاضلاب را تکمیل نمی‌کند و پساب‌های ریخته شده به رودخانه شهر موجب بروز بیماری در فصل تابستان و بوی بد می‌شود.

وی اضافه کرد: آب و فاضلاب شهری هم باید در اجرای طرح فاضلاب مدرن شهری اقدامات لازم را انجام دهد و این طرح را هرچه زودتر به اتمام برساند تا مردم مجبور به هدایت فاضلاب‌های خانگی خود به داخل رودخانه نشوند.

فرماندار هشترود گفت: با توجه به اینکه حریم و بستر رودخانه‌های هشترود مشخص نیست اداره امور منابع آب هم باید ترتیبی اتخاذ کند که در اسرع وقت هم حریم و هم بستر رودخانه‌های شهرستان معین شود.

قشلاقی گفت: مشخص نبودن بستر رودخانه‌های داخل شهر و حتی خارج از شهرستان باعث تعرض افراد به این مناطق شده و در صورت بروز سیل و خسارت باید خسارت جبران ناپذیری به افراد خسارت دیده پرداخت شود در صورتی که اصلا حق آنها نیست.

پورصادق شهردار هشترود هم تجهیز آتش نشانی این شهر را خواستار شد و گفت: خودرو‌های آتش نشانی این شهرستان نیاز به تعمیر دارند و در صورت بروز حادثه همزمان در شهرستان با مشکل رو برو خواهیم شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر محلات شهر قدیمی هستند و خودرو‌های سنگین آتش نشانی نمی‌توانند وارد آن مناطق شوند از این رو درخواست تجهیز آتش نشانی را به خودرو‌های سبک از جمله نیسان و موتور داریم تا بتوانیم در صورت بروز حادثه خدمات به مردم بدهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود
  • نخستین کاروان‌ راهیان نور وارد سرپل‌ذهاب شد
  • اعزام سه هزار لرستانی به ارتفاعات بازی دراز کرمانشاه
  • آیین تجلیل از معلمان نمونه مرودشت برگزار شد
  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری