Web Analytics Made Easy - Statcounter

برادران اهل تسنن ساکن شمال شرق کشور همواره ارادت خود ، به اهل بیت را با برگزاری مراسم‌های سوگواری محرم و صفر اعلام کرده‌اند. ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، برادران ترکمن در دروان جنگ تحمیلی نیز در کنار رزمندگان ایرانی حضوری پررنگ داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان در کتاب خاطرات خود با عنوان «تداوم اندیشه» که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده روایتی را از علاقمندی برادران اهل تسنن به اهل‌بیت (ع) و وحدت‌شان با شیعیان را بیان کرده است. آیت‌الله حسینی شاهرودی می‌گوید:

ابتدای سخنرانی را با حدیث پیامبر گرامی اسلام(ص) که درباره‌ امام‌حسین(ع) فرمودند: «حسین منی وأنا من حسین احب الله من احب حسیناً، حسین (ع) سبط من الاسباط» و آیه‌ «قل لا اسئلکم اجراً الا الموده فی القربی» شروع کردم و ضمن ابراز خوشحالی و سرور از حضور خود در روستای نظرکوچک‌خانی در روز تاسوعای حسینی در سال 1433ق و تحت رعایت برادر آخوند تاتاری که امامت مسجد محل را ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برعهده دارند اعلام کردم و نیز از ابراز علاقه‌ متقابل بین ما و برادران ترکمن سخنانی را گفتم و آیه و حدیث را ترجمه و توضیح دادم به اینکه وقتی پیامبر(ص) می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوید: حسین از من است و من از حسین. جای یک سؤال پیدا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که قبل از آن فرازی از یک جریان تاریخی بدین‌مضمون که چرا برادران ترکمن ما به این آیه علاقه دارند و مردم مسلمان بعد از اینکه این همه خدمات و زحمات را از پیامبر اسلام (ص) دیدند و هیچ اجر و مزدی از ما نخواسته و ما بیایم یک پول و مزدی برای خدمات و زحمات ایشان بدهیم و آیه نازل شد که ای پیامبر و رسول خدا (ص) در جواب مردم بگو من در مقابل این خدماتی که کردم هیچ اجر و مزدی نمی‌خواهم مگر دوستی نزدیکان و خاندان من. برادران ترکمن ما، این مودت فی القربی را به نحو أحسن انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند از علاقه‌ آنها به امام رضا (ع)، به امام‌حسین(ع) و به اهل بیت(ع) و به اولیاء الله که از قدیم زبانزد خاص و عام است و صحبت و مودت ایشان از بعضی جهات نمودارش از برادران فارس بیشتر است. برادران فارس محرم و صفرعلی اسم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارند اما هیچ‌کدام مشهد اسم نمی‌‌‌‌گذارند. خلاف برادران ترکمن ما که مشهد اسم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارند، یعنی اسم شهر امام‌رضا(ع) را بر فرزندانشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارند که جای بسی تشکر و قدردانی است. در ادامه به آنها گفتم که در اجلاسیه‌ مجلس خبرگان درباره‌ آنها گفتم که انسان‌های اصولگرا و علاقه‌مند به اهل بیت(ع) و ملی‌گرایی نداشتن و وامداری به انقلاب اسلامی و غیره این‌طور موارد را در اولین نطق در خبرگان درباره‌ شما صحبت کردم.

امام جمعه علی‌آباد کتول در بخش دیگری از خاطرات خود درباره وحدت میان شیعیان و اهل تسنن شمال شرق کشور می‌گوید: آخوند صفری ‌روحانی روستای «تاتار فارس‌خان ببین» به بنده گفت که به مردم گفتیم ما فردا مراسم صدقه داریم و دیدیم صبح زود یکی گوساله برای ذبح آورده و دیگری برنج و شخص دیگر مقداری حبوبات و همین‌طور اهدایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسید و مردم مراسم باشکوهی برگزار کردند و نیز آخوند احمد تاتار در «نظر کوچک‌خان» به بنده گفت که از گفتن برادران فارس و ترکمن شما، ما بیشتر راضی هستیم و خوشحالیم تا گفتن اهل سنت و شیعه و این حرفی که شما در هفته‌ وحدت سال 1387 در آق‌قلا در سخنرانی بیان کردید، به دل علما و اهل ترکمن چسبید.

البته جلسات عزاداری برادران ترکمن برای حضرت سیدالشهدا(ع) در دیگر نقاط استان گلستان مانند: بندر ترکمن ـ مسجد محمد امین ـ با شرکت آخوند محمد امان. با سخنرانی روحانی اهل سنت. قره تپه ـ عصر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ـ آخوند میر آیی افطار. مسجد ابوحنیفه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ـ پسر حیدر آخوند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ـ روستای کوچک نظرخانی علی‌آباد. کلاله در مسجد سلمان فارسی. مسجد امام‌حسین (ع) در روستای کوچک نظرخانی توسط احمد آخوند تاتاری. تاتارسفلی خان ببین توسط احمد آخوند تاتاری مسجد جامع یا مسجد بلال و آق‌قمیش کلاله توسط یحیی قاری و دیگر جاها جلسات عزاداری و مراسمات صدقه برگزار بود.

انتهای پیام/ش

R1377/P/S6,70/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرمنطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان این که بررسی‌های اولیه از فرونشست میدان امام حسین (ع) نشان از یک مسیر متروکه فاضلاب بود، گفت: مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد.

علیرضا نقوی افزود: زیرگذر امام حسین (ع) ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو که شب گذشته بر اثر بارندگی دچار فرونشست شده بود، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور و تلاش نیرو‌های منطقه مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته است
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • شیخ حسین انصاریان: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته شده است /چهارتا مشجد کنار حرم ها را ملاک نگیرید
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم