Web Analytics Made Easy - Statcounter

دراهکی تاکید کرد: باید عدم پشت میزنشینی و مدرک گرایی در جامعه فرهنگ سازی شود چرا که مهارت افزایی بسیاری از مشکلات اجتماعی را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از  بوشهر،عبدالمجید دراهکی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر صبح چهارشنبه (22 آبان) در نشست شورای اداری آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تاکید بر ضرورت حمایت از حرفه‌آموزان و جوانان، اظهار داشت: باید تجهیزات و مجوزهای اولیه اشتغال به مهارت آموزان داده شود تا در سال «رونق تولید» رونق بیشتری به بازار کار بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با انتقاد از اینکه بسیاری از جوانان نگاه به پشت میزنشینی و مدرک گرایی دارند، اظهار کرد: باید عدم پشت میزنشینی و مدرک گرایی در جامعه فرهنگ سازی شود چرا که مهارت افزایی بسیاری از مشکلات اجتماعی را کاهش می‌دهد.

 

دراهکی با بیان اینکه وجود صنایع دریایی و مرز آبی طولانی فرصت‌های مهمی در عرصه اشتغال با محور دریا در استان بوشهر فراهم کرده است، گفت: استان بوشهر دارای مرز دریایی طولانی با خلیج‌فارس است و صنایع دریایی در استان فعال است، بنابراین آموزش مهارتی در این عرصه باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه سیاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مدیریت محلی آموزش‌ها و برنامه‌ریزی متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه است، اظهار داشت: روسای مراکز و کارشناسان مشاوره و هدایت شغلی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید با نیازسنجی در بازار کار شهرستان‌های خود ظرفیت‌های ترویج مهارت‌آموزی را شناسایی و دوره‌های آموزشی هم‌راستا با آن نیاز ها برگزار شود.

 

دراهکی با تاکید بر اینکه پتانسیل‌های خوبی برای اشتغال‌زایی در استان بوشهر وجود دارد، تصریح کرد: اگر قرار است در استان بوشهر شاهد توسعه باشیم، مادامی که تدارک لازم در نیروی انسانی و مهارت‌های مورد نیاز در این نیروها نباشد، توفیق حاصل نخواهد شد.

 

وی بر لزوم توانمندسازی مناطق روستایی نیز تاکید و بیان کرد: روستاها با وجود تمامی امکانات رفاهی خالی از سکنه و روستاییان در حاشیه شهرها ساکن می شوند.

 

مدیر کل آموزش فنی و  حرفه ای بوشهر، افزود: توانمندسازی زنان و جوانان جویای کار روستایی در قالب شرکت تعاونی و زنجیره حمایت از تولید نقش موثری در پایداری جمعیت روستاها و اشتغال آنها دارد که روسای مراکز فنی و حرفه ای باید تاکید ویژه بر روی آن داشته باشند.

 

دراهکی با تاکید بر اینکه جوانان با مهارت حرفه‌آموزی نگاه به پشت میزنشینی نداشته باشند، گفت: آموزش های فنی و حرفه‌ای در مناطق حاشیه نشس محلات تنگک بوشهر و اطراف شهر برازجان افزایش یابد.

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت مسجد هفته وحدت مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان هفته وحدت کاهش آسیب های اجتماعی مهارت آموزی استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان در مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره فرهنگی_ هنری، قرآنی شهید آوینی با تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری این دوره از جشنواره گفت: امیدوارم در سومین دوره این جشنواره جشنی باشکوه‌تر داشته باشیم تا بتوانیم خادمی برای ایثار و شهادت و نماد‌های آن یعنی شهدا، ایثارگران و جانبازان باشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: از همان قدم اول که قرار شد خادمان همه دانشجویان در سازمان امور دانشجویان باشیم تمام تلاش خود را به کار بستیم تا در خدمت دانشجویان شاهد و ایثارگر هم باشیم بنابراین از همان ابتدا اقدامات متعددی را آغاز کردیم و بنا را براین گذاشتیم تا در بستر ایثار و شهادت مبلغ خوبی‌ها و نیکی‌ها و البته رویداد‌های ویژه‌ای باشیم که جشنواره شهید آوینی، شهید سلیمانی و ضیافت ایثار از جمله آنها است.

داداش پور ادامه داد: کلیه این اقدامات در راستای اهداف و ماموریت‌های است که پدران ما و پدران شما برای ما گذاشته‌اند، زیرا عاقبت بخیری در انجام این امور است.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که از سوی اداره کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد، طرح ملی مهارت افزایی و توانمند سازی فکری، فرهنگی، معرفتی، اقتصادی، دانشجویان شاهد و ایثارگر است که به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه این جشنواره با نام شهید آوینی آغاز به کار کرده است؛ ادامه داد: شهید آوینی راوی ایثار وشهادت بوده است و از همه می‌خواهم که زندگی نامه ایشان را مطالعه کنند.

داداش پور اظهار کرد: امیدوارم خط مبارزه و شهادت نصیب ما شود و بتوانیم همچون گذشتگان از این طریق خدمتی به انقلاب اسلامی کنیم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است