Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@16:30:28 GMT

دستگیری شکارچی متخلف به جرم صید پرندگان شکاری

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۳۴۲۷

دستگیری شکارچی متخلف به جرم صید پرندگان شکاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از دستگیری یک متخلف شکار به جرم صید سه بهله پرنده شکاری در زاهدان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید پورمردان در گفت وگو با عصرهامون گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست این اداره کل از مناطق تحت مدیریت به منظور برخورد قانونی با متخلفین شکار و صید یک نفر متخلف شناسایی و دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از شکارچی متخلف دو بهله دلیجه و یک بهله عقاب استپ نابالغ ضبط شد که پس از تنظیم صورتجلسه تخلف، فرد مذکور به جرم شکار و صید پرندگان شکاری تحت حمایت، به مراجع قضایی تحویل داده شد.

پورمردان ضمن هشدار به صیادان پرندگان شکاری تاکید کرد: براساس مصوبه شماره 380 شورایعالی حفاظت محیط زیست میزان جریمه ضرر و زیان شکار و صید و زنده‌گیری یک بهله دلیجه 200 میلیون ریال (20 میلیون تومان) و انواع پرندگان شکاری (شاهین، بحری و بالایان) مبلغ 600 میلیون ریال (60میلیون تومان) تعیین شده و متخلفان علاوه بر پرداخت جریمه ضرر و زیان محیط زیست ملزم به پرداخت جرائم از طرف دادگستری نیز خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • شناسايي ودستگيري دو شکارچی غير مجاز در شهرستان رودان 
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی