Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:27:15 GMT

سمنان| ۱۸۳ هزار فرصت شغلی در کشور ایجادشده است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۵۴۲۴

سمنان| ۱۸۳ هزار فرصت شغلی در کشور ایجادشده است

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار از ایجاد ۱۸۳ هزار فرصت شغلی در کشور در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد. ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علاءالدین ازوجی بعدازظهر امروز در همایش سیاست‌های فعال بازار کار که در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان برگزار شد، با بیان اینکه باید راهکارهای ویژه‌ای برای ایجاد اشتغال اتخاذ شود اظهار داشت: افزایش ارتباط بین علم و صنعت ازجمله راهکارهای مهم ایجاد اشتغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همکاری بخش خصوصی و تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال می‌شود؛ بنابراین تقویت این همکاری‌ها اثر مستقیمی در افزایش اشتغال و رونق کسب‌وکار دارد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 24 میلیون شاغل در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بخش خصوصی 17 میلیون نفر مشغول به کار هستند.

رئیس گروه مالی گردشگری : بیش از 10 هزار فرصت شغلی برای جوانان ایجاد کردیمنوبخت: 26 هزار فرصت شغلی در استان یزد ایجاد می‌شودجهانگیری: اشتغالزایی از اولویت‌های اصلی دولت در مقطع فعلی است

 

ازوجی یکی از معضلات حال حاضر کشور را بیکاری عنوان کرد و علت آن را نبود مهارت در بین گروه‌ها و اقشار مختلف مردم عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید به مقوله مهارت و آموزش در حوزه اشتغال و تقویت آن توجه شود گفت: در تحقق این مهم دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی بسیار نقش اثرگذاری دارند و می‌بایست به تربیت افراد دارای مهارت اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جذب 32 هزار دانش‌آموخته کارورزی دانشگاهی به بنگاه‌های اقتصادی خبر داد و گفت: با ورود این دانش‌آموختگان دانشگاهی به بازار مار وضعیت اشتغال بهبود می‌یابد.

ازوجی عنوان کرد: طرح یارانه دستمزد در هشت استان کشور که نرخ بیکاری آن‌ها پایین است در حال اجرا است.

انتهای پیام/363/ز

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم

استاندار لرستان به فراهم‌کردن زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی و برقراری رفاه اجتماعی در این استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت در مراسم گرامی‌داشت روز شورا که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر و روستا باید بدون دغدغه و با آرامش دوره شناخت را بگذرانند.

او اضافه کرد: اعضای شورا برای جمع‌آوری اطلاعات از اقدامات انجام‌شده، ادامه‌ کارهای نیمه‌کاره و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه و پیشرفت لرستان منابع شناخت هستند.

اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور

استاندار لرستان با تأکید به خدمت شوراها به حوزه‌های شهری و روستایی، عنوان کرد: اصول عدالت رفتاری و ارتباطی در شوراها و ارگان‌های دولتی این استان در برقرار شود.

شفقت بیان کرد: مشکلات موجود در لرستان به فعالیت و توسعه در حوزه زیرساخت‌ها و آمادگی برای دعوت سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال و فعالیت  کسب‌وکار نیاز دارد.

او خاطرنشان کرد: محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌‌وکار و اشتغال گذاشته‌ام و باید تلاش کنیم تا با ارتقای سطح درآمد مردم رفاه اجتماعی را بالا ببریم.

استاندار لرستان با اشاره به فراهم‌کردن زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی در این استان، تأکید کرد: تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی از جمله تعاونی‌های روستایی  و مشارکت مردم بسیار مهم است.

شفقت لازمۀ پیشرفت لرستان را اتحاد عمومی و یکپارچگی همه اقشار و آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: به همه ارگان‌ها به‌ویژه معاونان خود عدالت رفتاری را تذکر می‌دهیم.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • با گذشت دو سال از ابلاغ سیاست‌های تأمین اجتماعی خبری از اجرایی شدنشان نیست
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی