Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه هنگام ورود به تبریز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای زلزله خیز است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از دانش و تجربیات بسیار خوبی برای مواجهه با زلزله و جبران خسارت‌های ناشی از آن برخوردار بوده که این توانمندی‌ها حتی در عرصه بین الملل نیز منحصر به فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به زلزله استان آذربایجان شرقی در شهرستان‌های میانه و سراب تشریح کرد: خوشبختانه مدیران و مسئولان استان عملکرد خوبی داشتند و دستگاه‌های ملی نظیر جمعیت هلال احمر، نیروهای مسلح و ستاد بحران نیز به سرعت وارد عمل شدند و بر اساس گزارش وزیر کشور که امروز صبح در نشست هیات دولت ارایه کرد، مرحله ساخت و ساز و بازسازی خرابی‌ها آغاز شده است.

جهانگیری با اشاره به سرمای هوا و این که در آستانه ورود به فصل زمستان هستیم بیان کرد: اسکان موقت مردم مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی موضوعی پراهمیت است و باید به نحوی مدیریت شود که مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم که ظرف ۵ ـ ۶ ماه آینده روند بازسازی‌ها به نحو مطلوبی انجام شود و وضعیت روستاهای آسیب دیده نیز از نظر واحدهای مسکونی و شرایط تولید، کشاورزی و دامداری آنها بهتر از وضعیت پیش از زلزله خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور بلافاصله بعد از ورود به فرودگاه تبریز با بالگرد راهی مناطق زلزله زده شد.

وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس جمعیت هلال احمر در این سفر معاون اول رییس جمهوری را همراهی می‌کنند.

در زمین لرزه ۵ و ۹ ریشتری بامداد جمعه ۱۷ آبان شهر «ترک» میانه ۵ نفر کشته و حدود ۶۰۰ نفر مصدوم شدند.

این حادثه به حدود ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستان‌های میانه و سراب خسارت وارد کرد.

46

کد خبر 1320827

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: زلزله زلزله آذربایجان استان آذربایجان شرقی مسعود پزشکیان حسن روحانی تیم ملی فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس رژیم صهیونیستی اسرائیل آلودگی هوا لیگ برتر نوزدهم ایالات متحده آمریکا فدراسیون فوتبال استان لرستان زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: دوستان دولت و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد دادند که از ردیف جدول ۷ مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی بیان کرد: براین اساس و با موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

کد خبر 6092886 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در میانه و شبستر
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • نیمی از تارکین و بازماندگان از تحصیل ابتدایی آذربایجان‌غربی جذب شدند