Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-09@00:40:22 GMT

واکسیناسیون تب برفکی 100 هزار راس دام در رشتخوار

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۶۵۰۱

واکسیناسیون تب برفکی 100 هزار راس دام در رشتخوار

رئیس شبکه دامپزشکی رشتخوار از آغاز اجرای طرح واکسناسیون تب برفکی در جمعیت دام های سبک و سنگین این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اکبری نصب رئیس شبکه دامپزشکی رشتخوار صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ در رابطه با روند آغاز و اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی در این شهرستان، گفت: واکسیناسیون تب برفکی به مدت 30 روز کاری در جمعیت دام سبک و سنگین رشتخوار اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه در این طرح بیش از 100 هزار راس دام سبک تحت پوشش واکسناسیون تب برفکی قرار می گیرند، اظهار داشت: طرح واکسیناسیون تب برفکی هم اکنون در 2 بخش مرکزی و بخش جنگل رشتخوار آغاز شده است.

اکبری با تاکید بر اینکه اجرای زود هنگام واکسیناسیون تب برفکی به دلیل مشاهده این بیماری در برخی از نقاط استان، آغاز شده است، افزود: واکسیناسیون تب برفکی به صورت کاملا رایگان انجام می شود و دامدارن گرامی می توانند برای دریافت نوبت به شبکه دامپزشکی رشتخوار مراجعه کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی رشتخوار همچنین در رابطه با علائم بیماری تب برفکی نیز گفت: دهان جوشی، لنگش دام و تغییر دمایی بدن حیوان که معمولا با تب همراه است، از جمله علائم مشهود بیماری تب برفکی است.

وی در ادامه همچنین از اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل در جمعیت مرغ بومی این شهرستان خبر داد و افزود: پیش بینی می شود با اجرای این طرح نیز بیش از 35 هزار مرغ بومی این شهرستان تحت پوشش واکسیناسیون نیوکاسل قرار گیرند.

اکبری با اشاره به اینکه اجرای واکسیناسیون نیوکاسل در جهت جلوگیری از شیوع بیماری در جمعیت پرندگان است، یادآور شد: این طرح به مدت 10 روز کاری از 20 آبان آغاز و تا اوایل آذرماه ادامه خواهد داشت.
 
رئیس شبکه دامپزشکی رشتخوار در رابطه با علائم بیماری نیوکاسل نیز گفت: بیماری نیوکاسل شامل علائم گوارشی و عصبی است که با مشاهده به صورت اسهال سبزرنگ و سرگیچه در پرندگان قابل تشخیص است، این واکسیناسیون به صورت آشامیدنی مقاومت به حرارت است که پرنده باید 2 ساعت قبل از مصرف آن به آب دسترسی نداشته باشد.

وی در انتها علاوه بر درخواست همکاری دامداران از دهیاران و فرماندهان پایگاه بسیج در سطح این شهرستان خواست تا نهایت همکاری را با اکیپ های واکسیناسیون جهت اجرای هر چه بهتر این طرح ها را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، کارگاه آموزشی مدیریت بحران با موضوع:«آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا» با حضور مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی، دهیاران و کارشناسان شرکتهای خدمات مشاوره ای فنی و مهندسی کشاورزی شهرستان میاندوآب و با مشارکت کارشناسان شبکه دامپزشکی و بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

در این دوره آموزشی مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اهمیت پیشگیری و مقابله با بیماری هاری در راستای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت جامعه، هاری را یکی از مهلک‌ترین بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان دانست.
رضا مقدم با قدردانی از تعامل سازنده و مشارکت دهیاری ها، کارشناسان دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری، بر ضرورت واکسینه کردن سگهای دارای صاحب و نگهبان گله در سطح روستاها تاکید کرد.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی علائم بیماری هاری در حیوانات و انسان، نحوه سرایت و انتقال بیماری، راه های پیشگیری و کنترل بیماری، انجام اقدامات لازم و مراقبت‌های بهداشتی از فردی که توسط حیوان هار دچار گاز گرفتگی شده است، تشریح شد.

در ادامه کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب به بیان مطالبی درخصوص علائم بیماری وبا، راه های انتقال، پیشگیری و درمان این بیماری پرداخت.

دیگر خبرها

  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • درمان ضد انگلی بیش از ۹ هزار راس دام سبک در اندیمشک
  • هشدار شبکه دامپزشکی گناباد در خصوص بیماری تب سه روزه گاوی
  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۰ هزار راس دام در بافق
  • اجرای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری در آبیک
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته