Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@09:58:33 GMT

اشتغال و درمان دغدغه اساسی بنیاد شهید است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۷۵۴۰

اشتغال و درمان دغدغه اساسی بنیاد شهید است

پاکاری با تاکید بر اینکه امروز علاوه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بخش اشتغال و درمان دغدغه اساسی داریم، گفت: وضعیت گیلان نسبت به سایر استان ها به مراتب بهتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودبار، «عبدالله پاکاری» در دیدار با فرماندار شهرستان رودبار که امروز(چهارشنبه، ۲۲ آبان) انجام شد با بیان اینکه چهار درصد ایثارگران استان در شهرستان رودبار هستند، گفت: با توجه به مسئولیت ویژه ما برای جامعه هدف، علاوه بر رسیدگی به امور و ارائه خدمات به آنان، حفظ فرهنگ ایثار و شهادت را به همراه پیامی که شهدای عزیز در اختیار ما گذاشتند، بر عهده داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به اینکه ما هم برای امروز و هم نسل های آینده باید کار کنیم، افزود: اینها حساسیت کار ما را در بنیاد شهید مضاعف می‌کند.

وی محدودیت ها و نقص هایی مسیر ارائه خدمات را دلیل بر عدم توجه به جامعه ایثارگری ندانست و اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید تمام انرژیش را معطوف ترویج حوزه ایثار و شهادت کند.

پاکاری گفت: اکنون میانگین سنی والدین شهدا ۸۳ سال است و این نشان می‌دهد که فرصت تعلل در انجام امور آنان را نداریم.

وی اذعان کرد: اراده ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران بر این است که از همه ظرفیت های شهرستانی و خارج از آن استفاده کنیم.

پاکاری با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های خود ایثارگران نیز بهره‌مند شویم چون از جایگاه ویژه ای برخوردارند، اذعان کرد: زمانی این جامعه ایثارگری در مقطع تحصیلی پایین مدارس بودند ولی اکنون بسیاری از آنان در مدارج بالا و برجسته تحصیلی و اجتماعی هستند و می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

وی با بیان اینکه ما باید به دنبال مشارکت عمومی باشیم، افزود: با امکانات محدودی که داریم توانایی انجام رسیدگی به همه امورات ایثارگران را نداریم و اعتقاد داریم که باید عزم عمومی را طلب کنیم.

پاکاری با تاکید بر اینکه کسی نیست که نسبت به ایثارگران احساس دین نکند، خاطر نشان کرد: ایثارگران کسانی هستند که زمانی خودشان را برای ارزش های نظام، انقلاب و اسلام تقدیم کردند و امروز وظیفه ماست که برای مرتفع کردن مشکلات آنان، مشارکت عمومی را به میدان بیاوریم.

وی ادامه داد: امروز علاوه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بخش اشتغال و درمان دغدغه اساسی داریم که البته وضعیت استان گیلان نسبت به سایر استان ها به مراتب بهتر است.

پاکاری با اشاره به اینکه طبق قانون کلیه هزینه های درمان را دولت باید، بر پایه بیمه پایه و بیمه مکمل تامین کند، گفت: یک میلیون ۷۰۰ نفر در کل کشور و حدود ۵۲ هزار نفر در استان گیلان تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند از این رو ۱۵۸ هزار تومن سرانه بیمه تکمیلی پرداخت می‌کنیم که ماهی ۷ الی ۸ میلیارد تومان پولی است که می بایست ماهیانه به بیمه پرداخت کنیم.

وی در خصوص مشکل اشتغال جامعه ایثارگری نیز بیان کرد: عمدتا خیلی ها بحث استخدام های دولتی را انتظار دارند در حالی که می توان در حوزه کارآفرینی که دولت نیز اعتبارات خوبی را از طریق صندوق سرمایه گذاری اشتغال در اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی در نظر گرفته به آنان اعطا کرد.

«محمد صالح ضیایی» نیز در این دیدار ضمن قدردانی از همه افرادی که برای پیشرفت امور شهرستان، توسعه، عمران و آبادانی تلاش می کنند و در راستای اعتلای شهرستان گام بر می‌دارند، بیان کرد: باید به مسئله بنیاد شهید توجه ویژه داشته باشیم.

فرماندار شهرستان رودبار با اشاره به اینکه کار کردن در بنیاد شهید علاوه بر عشق و علاقه، مرتبه بالاتری چون ایثار و گذشت می خواهد، گفت: خدمت در بنیاد شهید در درجه اول ارتباط با خانواده معظم شهدا است و در مرحله دوم ایثارگران هستند.

وی به ارایه طرحی به سپاه اشاره و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که جمع آوری خاطرات و شناسایی ایثارگرانی که چه از شهرستان رودبار و چه از استان گیلان مهاجرت کرده اند را انجام دهیم.


صالح استفاده از ظرفیت‌های شهرستان و منطقه ای را برای کمک به خانواده شهیدان ضروری دانست و تصریح کرد: انسان هر تفکری که دارد و طرفدار هر حزب و جناحی هم که باشد در هر صورت باید کار را برای خدا و مردم انجام دهد.

وی ضمن قدردانی از زحمات پنج ساله «خیروشر» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رودبار، اضافه کرد: یک مدیر باید این انگیزه را در سایر همکاران و مردم ایجاد کند که احترام و رسیدگی به امور ایثارگران لازم است.

صالح اضافه کرد: مدیران باید تعامل شان را با دستگاه های اجرایی بیشتر کنند و این نباشد که با رفتن یک مدیر و آمدن مدیر دیگر ارتباطات کمتر شود.

وی انسجام، اتحاد و وحدت را رمز موفقیت دانست و اظهار کرد: ما باید اعتدال را در پیش گرفته و رضایت خدا و مردم را در انجام کارها مد نظر داشته باشیم.

«حسن پور» نیز در سخنانی با قدردانی از فرصت فراهم شده، خدمت در بنیاد شهید را عین عبادت دانست و اظهار کرد: امیدوارم بتوانم قدم های خوبی را در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده معزز شهدا بردارم.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت هفته وحدت مسجد اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز مساجد وحدت استان بوشهر درمان بنیاد شهید گیلان اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۷۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان پنج مصوبه با اعتبار ۵ میلیارد تومان داشته که به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد رحیمی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در دیدار با معاون عمرانی استاندار ایلام از اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و اظهار کرد: ۱۱۸ گلزار مطهر شهدا در استان ایلام وجود دارد.

وی افزود: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دور اول سفر رئیس جمهور به استان پنج مصوبه با اعتبار ۵ میلیارد تومان داشته که به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل ساماندهی گلزار مطهر شهدای صالح آباد، هیندمینی، حاجی حاضر ایوان، سیداکبر دهلران بوده است.

رحیمی عنوان کرد: پروژه‌های خوبی در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حوزه اقامتی و رفاهی در دست اجراست.

وی اضافه کرد: زائرسرای مهران با ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع یکی از این پروژه‌ها است که ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام تصریح کرد: اهداف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال جاری توسعه خانه‌های ایثار، ساخت مسکن و اهدای زمین به ایثارگران، پرداخت تسهیلات اشتغال برای جامعه هدف است.

اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در دور اول سفر ریاست جمهوری

سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام نیز در این دیدار گفت: هر چه امروز در جهان عزت و اقتدار داریم از برکت مجاهدت و خون شهداست که برگرفته از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) است و قطعاً باعث جهش در همه عرصه‌ها خواهد شد.

وی افزود: در دور اول سفر ریاست جمهوری مبلغ ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید استان اختصاص یافت که اعتبارات در این حوزه باید تقویت شود و به نحو مطلوبی تخصیص پیدا کند تا تحولی اساسی در حوزه فرهنگ شهدا در ایلام ایجاد شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: ساماندهی مزار شهدا به مثابه کانون ارزش‌های انقلابی در دستور کار قرار دارد و باید گلزار شهدا از هر نظر متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

هژبری با بیان اینکه دولت سیزدهم بهترین فرصت برای بازسازی فرهنگ شهدا در جامعه است، تأکید کرد: تکریم شهدا و جانبازان و خانواده‌های شهدا و رسیدگی به مسائل درمانی و مسکن آن‌ها برای مدیران یک وظیفه و توفیق است.

کد خبر 747348

دیگر خبرها

  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران