Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: امروزه با توجه پیشرفت و ورود فناوری‌های مختلف در عرصه‌های مختلف در جهان میزان مطالعه و انس با کتاب در کشور نسبت به استفاده از فضای مجازی و تلوزیون میزان مطالعه و انس با کتاب در کشور بسیار پایین است. ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید ناصر اسحاقی شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: کشور ما در عرصه چاپ و نشر کتاب تاکنون عملکرد خوبی را به خود اختصاص داده‌ است ولی در حوزه کتاب و کتابخانی با مشکل اساسی رو به رو هستیم زیرا امروزه با توجه پیشرفت و ورود فناوری‌های مختلف در عرصه‌های مختلف در جهان میزان مطالعه و انس با کتاب در کشور نسبت به استفاده از فضای مجازی و تماشای تلوزیون بسیار پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر میزان استفاده مردم از رسانه‌ها افزود: هم‌اکنون در کشور به طور کلی در هر روز هر فرد 3 ساعت از فضای مجازی و بیش از 1 ساعت از تلوزیون استفاده می‌کند در حالی که میزان مطالعه کتاب بسیار پایین است به طوری که بهتر است ارائه آمار آن بماند تا به آمار خوب و قابل قبولی دست یابیم.

اسحاقی با اشاره به برنامه‌های هفته گرامیداشت کتاب و کتابخوانی در سطح استان اردبیل تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی اعم از نهادها و ادارات دولتی و غیر دولتی در هفته گرامیداشت کتاب و کتابخوانی برنامه‌هایی برای اجرا دارند که فهرست آنها در سایت هفته کتاب به طور جداگانه به آدرس http://hafteyeketab.ketab.ir آمده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: یزد الگوی بسیار خوبی برای ترویج کتاب‌خوانی استامام جمعه قزوین گفت: نزول قرآن مهم‌ترین نشانه تاکید اسلام به کتابخوانی استکتاب‌های مازاد خود را برای توزیع در روستا و مناطق محروم کشور تحویل دهید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری آیین عصر کتاب در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: بمناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخانه آیین عصر کتاب در استان اردبیل با حضور مقامات و مسئولان کشوری برگزار می‌شود که این مراسم از فعالان عرصه قلم سطح استان اردبیل تجلیل می‌شود.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون 215 میلیون تومان کتاب به کتابخانه‌های دستگاه‌های دولتی، کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها تحویل داده‌ایم که در 6 ماهه دوم نیز این روند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 146/ز

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه

ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی که در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، درباره ارزیابی از نحوه برگزاری این جشنواره به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: انجام هیچ کاری بدون عیب امکان پذیر نیست، این جشنواره در نوع خود توانسته بیشتر دانشگاه‌های سراسر کشور را به دور خود جمع کند و همین امر اقدام مثبتی تلقی می‌شود؛ چراکه دانشجویان بدون ترس از قضاوت آثار خود را به جشنواره ارسال کرده‌اند.

وی افزود: خیلی از فیلمسازان بزرگ فیلم‌های خود را به جشنواره نمی‌آوردند و شاید ارزیابی آثارشان باعث می‌شود تا به غرورشان بربخورد، اما دانشجویان در فضای دوستانه و گرم دور هم در این جشنواره جمع شدند و همین موضوع خودش هنر می‌خواهد.

شمسایی بیان کرد: گاهی اوقات اصل رویداد از خود محتوی می‌تواند مهم‌تر باشد، آنچه که در حوزه مطبوعاتی پیگیرش هستیم این است که اکنون بدنه مطبوعاتی کشور نیاز به خون تازه دارد؛ چراکه با گسترش رسانه‌ها طرف هستیم و ۱۳ هزار و ۵۰۰ رسانه داریم.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی گفت: بنگاه‌های بزرگ مطبوعاتی در قالب‌های مختلف داریم که نیازمند نیرو هستند؛ چرا که مهم‌ترین سرمایه را نیروی انسانی تشکیل می‌دهند، البته شاید این موضوع در خیلی از فضا‌ها شعار تلقی شود، اما در مطبوعات یک اصل به شمار می‌آید؛ چون خبرنگار تولید کننده است و اگر نباشد چه کسی می‌خواهد صفحات خبرگزاری و روزنامه نگاری را پر کند؟

شمسایی اضافه کرد: جشنواره نشریات دانشجویی اتفاقی است که از آن دانشگاه و مطبوعات و وزارت علوم و وزارت ارشاد سود می‌برند و این جشنواره برای وزارت علوم دانشجوی پرسشگرتر و فعال‌تر و پیگیر و حساس به مسائل امور زمانه به همراه خواهد داشت.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ادامه داد: برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی در حوزه وزارت ارشاد برای دانشجویان شاید از روی تفریح باشد، اما همینکه مزه ذوق و شوق فعالیت در رسانه زیر دندون دانشجویان رود و لذت آن را بچشند، می‌توانند وارد حوزه رسانه شوند و نتیجه آن برای اصحاب رسانه منفعت به همراه خواهد داشت و باعث رونق بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم