Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:45:40 GMT

پیشکسوتان آواز بلال بختیاری در اندیکا تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۸۱۱۵

پیشکسوتان آواز بلال بختیاری در اندیکا تجلیل شدند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیکا روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این آیین به خبرنگار ایرنا گفت : این مراسم با هدف اشاعه و نشر فرهنگ غنی بختیاری به ویژه موسیقی فولکلور برگزار شد.

آرمان موری احمدی افزود : موسیقی "بلال بختیاری" ریشه ای دیرینه در فرهنگ این قوم اصیل دارد و با برخی رویدادهای اجتماعی از جمله کوچ عجین و مانوس شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : در این آیین از پیشکسوتان موسیقی بلال به منظور ارج نهادن به تلاش های خالصانه آنها در دهه های گذشته و تشویق هنرمندانی که اخیرا پا به این عرصه گذاشته اند ، تجلیل شدند .

در این آیین شاعران گویش محلی بختیاری ، هنرمندان و دوستداران این موسیقی پر طرفدار بختیاری حضور داشتند .

از خوانندگان تأثیرگذار این نوع آواز می‌توان به عبد قلی شهبازی ، قنجل محمدی ، مدال موری، امیرحسین محمدی و سوخته رو صادقی و غلامشاه قنبری و در نسل‌های بعدی به جلی بهمنی ،کاظم قادری، حسن بهمنی و… اشاره کرد.

به گزارش ایرنا ایل بختیاری آریایی‌نژاد و از عشایر کوچر و کهن ایرانی‌اند که از قرن‌های ششم و هفتم قبل از میلاد در دامنه‌های کوه‌های زاگرس و اطراف رودخانه کارون می‌زیسته‌اند و قلمرو امروزی آنان استان چهارمحال و بختیاری و مناطقی از استان‌های اصفهان، کهگیلویه و خوزستان و جنوب لرستان است.

برچسب‌ها اندیکا فرهنگ و ارشاد اسلامی موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اندیکا فرهنگ و ارشاد اسلامی موسیقی اندیکا فرهنگ و ارشاد اسلامی موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج

در این مراسم در پارک «روجیار» شهر سنندج، ورزشکاران و پیشکسوتان هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان و شهر سنندج به اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

تجلیل از پیشکسوتان و پهلوانان نامدار ورزش زورخانه‌ای استان کردستان و به ویژه شهر سنندج از جمله برنامه‌های دیگر این آیین بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان