Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از جذب دانش آموختگان دکتری که شغل ثابتی ندارند، در این دانشگاه خبر داد و گفت: به اندازه استادیار پایه یک به این افراد حقوق پرداخت خواهد شد. ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، در تشریح طرح جذب مدرسان مدعو وابسته در این دانشگاه و جزئیات آن گفت: با توجه به فعالیتهای گسترده بین المللی دانشگاه فردوسی در حوزه دیپلماسی علمی و جذب دانشجویان فراوان غیر فارسی زبان و اساتید دانشگاه های مختلف کشورهای منطقه که هم اکنون یا در دانشگاه فردوسی درس می خوانند و یا در حال پشت سرگذاشتن فرصت مطالعاتی هستند، قرار است اساتید مدعو وابسته در این دانشگاه را جذب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تاکید بر اینکه ما برای اعزام استاد به خارج از کشور برای آموزش در مراکز آموزش زبان فارسی، نمی توانیم استاد ثابت و دائم جذب کنیم، گفت: چرا که این ظرفیت جذب بستگی به کشورهایی دارد که با ما همکاری می کنند.

وی ادامه داد: با این وجود اما تصمیم دانشگاه بر این شد، تعدادی از دانش آموختگان دکتری و فارغ التحصیلان دانشگاه های تراز اول کشور را که شغل ثابتی ندارند، به عنوان مدرس وابسته، بصورت موقت برای همکاری جذب کنیم.

کافی با اشاره به اینکه این اساتید مدعو هم در خود دانشگاه فردوسی مشهد و هم در شعب دانشگاه در سایر کشورها، مشغول به فعالیت خواهند شد، خاطرنشان کرد: تعداد مورد نیاز ما، بر اساس نیاز گروه ها تعیین می شود؛ چرا که دستمزد این افراد از محل درآمدهای اختصاصی هر دانشکده تامین می شود.

کرمانشاه| طرح یارانه دستمزد زمینه فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی استصالحی عمران: 60 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی حرفه‌ای وارد بازار کار شدندفارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد جذب بازار کار شدند

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: به همین دلیل صراحتا نمی توان اعلام کرد چه تعداد ظرفیت برای به کارگیری این گونه اساتید داریم، با این وجود آنچه مسلم است این است که به هر گروهی اجازه داده شده تا 25 درصد اعضای هیات علمی ثابت خود، عضو وابسته گرفته و فعلا، به اندازه استادیار پایه یک، به این افراد حقوق پرداخت خواهد شد.

وی افزود: با این حال، روال پرداخت ها باید به سمتی برود که این اساتید، همانند استادان حق التدریس، متناسب با کلاس درسی که ارائه می دهند، حقوق دریافت کنند. البته امتیازات ویژه ای نیز به دلیل همکاری مستمری که با دانشگاه دارند، برایشان منظور خواهد شد.

انتهای پیام/

R1541/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه فردوسی مشهد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه فردوسی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین

به گزارش قدس خراسان، دانشجویان دختر و پسر از ۲ پردیس شهید بهشتی و شهید هاشمی نژاد مشهد به همراه اساتید خود در این تجمع اعتراضی حضور داشتند و شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن ایالات متحده آمریکا در محکومیت جنایات اسرائیل غاصب سر دادند.

همچنین این اساتید در سخنانی رفتار دوگانه مقامات آمریکایی در خصوص آزادی بیان و فعالیت‌های آزاد دانشجویان را محکوم کردند؛ در ادامه بیانیه جامعه بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان در محکومیت خشونت پلیس آمریکا علیه اساتید و دانشجویان در مراکز علمی این کشور را محکوم کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اساتید دانشگاه فرهنگیان مشهد ضمن حمایت از همه حرکت‌های آزادی خواهانه و عدالت طلبانه در سراسر جهان، حمایت خود را از حرکت اعتراضی دانشگاهیان در مراکز آموزش عالی این کشور اعلام کرده و انزجار خود را نسبت به رفتار دوگانه دولت و هیات حاکمه آمریکا در سلب آزادی‌های معترضان به جنایات رژیم صهیونیستی اعلام می‌دارد.

در حاشیه این تجمع یک دانشجوی دانشگاه فرهنگیان مشهد اظهار کرد: دولتمردان آمریکایی که در هر ماجرایی در جهان سریع وارد شده و به اظهار نظر و دخالت در امور دیگران می‌پردازند، در خصوص سلب آزادی بیان دانشجویان خود پاسخگو باشند.

زینب صابری افزود: به ظاهر گفته اند امکان انجام هر حرکت اعتراضی در کشورهای غربی و به خصوص آمریکا فراهم است، اما وقایع اخیر نشان داد فقط رویدادهایی که با دیدگاه هیات حاکمه هم جهت باشد امکان بروز دارد و فقط قشری که با سیاست‌های رژیم صهیونیستی همراه هستند امکان اظهار نظر دارند.

همچنین در این تجمع برخی دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی از رفتار سلبریتی ها و افراد مشهور هنری و ورزشی کشورمان که بر خلاف آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱، در برابر خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها سکوت کرده‌اند انتقاد کردند.

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • حمایت دانشگاهیان مشهد از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند