Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد دبیر کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در هفت ماهه امسال ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در این استان بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد زیادی داشته است.

"حسین بهمنی" طی بازدید از غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: اکثر کالاهای قاچاقی که به استان وارد می شوند از شهرستان های دیلم، گناوه و بخشی هم از استان فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: کالاهای قاچاق از راه های مواصلاتی استان عبور کرده و به استان های اصفهان و تهران حمل می شوند.
دبیر کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: بیشتر کالاهای قاچاق شامل لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، انواع پوشاک، کیف، کفش، پتو، تجهیزات ماهواره، انواع سلاح، پارچه، دارو، مواد خوراکی و بهداشتی و ...می شوند.
بهمنی ادامه داد: در ۷ ماهه سال ۹۸ ارزش کالاهای قاچاق کشف شده بالغ بر۴۵۰ میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال گذشته رشد زیادی داشته است.
وی تصریح کرد: در کشور باتوجه به افزایش نرخ ارز و به صرفه نبودن و یا کم صرفه بودن شاهد کاهش قاچاق کالا و ارز بوده ایم.
دبیر کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: استخراج ارز دیجیتال بیت کوین در کشور جا افتاده و مجوز آن به عنوان یک کالای مجاز مشروط صادر شده است، مشروط به اینکه باید حتما مجوز فعالیت از سازمان صنعت، معدن و تجارت بگیرند و هزینه برق آن به عنوان میانگین برق صادراتی که به کشورهای خارجی صادر می شود.
بهمنی گفت: طی سال گذشته مجوز ۴ ایستگاه ایست و بازرسی از شورای امنیت کشور را کسب کرده و به استان ابلاغ شد یکی از این ایستگاه ها ثابت بوده که در محور یاسوج-اصفهان قرار است، دایر شود.
وی اظهار کرد: در جلسه کمیسیون مقرر شد که حداکثر در مدت ۲۰ روز مکان آن مشخص و به وزارت کشور اعلام شود و احداث ساختمان و تجهیزات را از سازمان مرکزی قاچاق کالا و ارز داشته باشیم.
به گزارش ایسنا، دبیر کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: دو ایستگاه ایست و بازرسی موقت و یک ایستگاه مقطعی که در محورهای مواصلاتی شیراز-یاسوج، باشت -بابامیدان و بهبهان -کهگیلویه دایر و راه اندازی خواهند شد.
بهمنی تصریح کرد: خرداد ماه امسال برنامه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به همه دستگاه ها اعلام و وظایفشان را مشخص کردیم و گزارشات پیشرفت ۶ ماهه را کسب کردیم که انتظار داریم با اجرایی کردن این برنامه ها بخشی از قاچاق کالا و ارز به استان را کنترل کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قاچاق كالا و ارز كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمزه لقمانی افزود: از این تعداد پرونده هزار و ۴۴ فقره مربوط به تخلفات کالا و خدمات و ۲۱۷ فقره پرونده وارده مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز و ۹۷ فقره پرونده مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان بوده است. وی ادامه داد: مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی در سه بخش قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان، کالا و خدمات، ۲۱۸ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال بوده است. مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: گزارش پرونده های وارده توسط بازرسان دستگاه‌های متولی و نظارتی و متولیان امر در حوزه اقتصادی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. عملکرد این سازمان در رسیدگی به این پرونده‌ها مطلوب بوده و تلاش‌ها برای رسیدگی به آن‌ها به طور شبانه روزی بوده است.

دیگر خبرها

  • توقیف ۲ خودروی شوتی در البرز / ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • کشف ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان