Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@06:16:40 GMT

هزاران زن در معرض «سرطان تخمدان»

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۹۱۱۹

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد هزاران زن ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان تخمدان قرار گیرند چون از هر ۵ زن تنها یک نفر می‌داند، نفخ نشانه این سرطان است. 

محققان تأکید می‌کنند، نفخ علت خیلی نادر وجود سرطان تخمدان است، اما یکی از کشند‌ه‌ترین علت‌های نفخ می‌تواند باشد، سرطان تخمدان پنجمین سرطان شایع در زنان است و نسبت به سرطان‌های تناسلی دیگر، بیشتر باعث مرگ و میر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها بیانگر آن است، چاقی، عدم زایمان، سابقه خانوادگی، اختلالات ژنتیکی خاص و هورمون درمانی جایگزین برای طولانی مدت، از علل ابتلا به این سرطان هستند؛ نفخ مداوم و درد لگن  نیزاز علائم ابتلا به این سرطان است.

آنوین جونز از مؤسسه سرطان انگلیس می‌گوید: تنها 20 درصد زنان می‌دانند نفخ شاید نشانه‌ای از سرطان تخدمان باشد؛ عکس این موضوع که به کمک توده در سینه می‌توان به وجود سرطان سینه پی برد؛ تشخیص سرطان تخمدان به مراتب‌تر پیچیده‌تر است. 

آمارها بیانگر‌ان است، در کشور نسبتاً کوچکی مانند انگلیس هر سال بیش از 7 هزار زن مبتلا به سرطان تخمدان می‌شوند و به علت اینکه پس از پیشرفت، بیماری تشخیص داده می‌شود، هنوز میزان مرگ و میر در اثر آن زیاد است. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، حکیم حسین خیراندیش گفت: فراموشی برشی معمولا برای همه پیش می آید، مثلا گاهی اسم یا آدرس یا تلفن فراموش می شود.

او ادامه داد: اما اگر کسی می ترسد مبتلا به آلزایمر شود یعنی میزان سردی در مغز افزایش پیدا کرده است. خوردن شربت عسل آب زعفرانی، ترک سردی شبانگاه، استشمام عطر، دود اسپند صبح و شب توصیه می شود. شب ها هم بهتر است شام را سردی نخورند.

کد خبر 849354 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها طب سنتی خبر مهم بیماری - آلزایمر بیماری - بیمارستان تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • اگر کف پای شما صاف است؛ بخوانید
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟/ ۸ دلیل افزایش وزن غیرارادی
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو شعار دادند
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله