Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیلی در گفتگوی بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما شیوه بازداشت رسول دانیال زاده را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی قضایی خبرگزاری شبستان، «غلامحسین اسماعیلی» شب گذشته (چهارشنبه 22 آبان) در گفتگو با خبر ۲۱ شبکه یک سیما درباره جزییات دستگیری رسول دانیال زاده گفت: رسول دانیال زاده با مذاکرات برخی دلسوزان، اقدامات اطلاعاتی، هدایت پاسداران گمنام امام زمان (عج) و اعتماد به قوه قضاییه و جامعه اطلاعاتی کشور به ایران بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه متهم در زمره محکومان و متهمان مراجع قضایی و دارای پرونده‌های متعدد در دادسرای عمومی و انقلاب تهران است، گفت: در یکی از پرونده‌های مشهور قوه قضاییه به جرم پرداخت ۳۱ میلیارد تومان رشوه به یکی از مقامات، به یک سال حبس محکوم شده است. افزون بر این محکومیت، ​ وی از بدهکاران بزرگ بانکی کشور و از مرتبطان و متهمان پرونده اتهامی آقای طبری است که درون قوه قضاییه تحت تعقیب قرار گرفته بود.

 

اسماعیلی با بیان اینکه همزمان با اقدامات قضایی درباره پرونده رسول دانیال زاده، نام برده از کشور خارج و بر اساس مذاکراتی که با خانواده و بررسی‌های فنی انجام شد مشخص شد وی قصد بازگشت به کشور را ندارد، گفت: نام برده بر اساس تدابیر، پذیرفت که به ایران مراجعه کند و اعلام می‌کنیم با عنایت به اعتماد مشارالیه به دستگاه قضایی و مراجع اطلاعاتی و امنیتی کشور و همکاری‌هایی که وی در مسیر تحقیقات قضایی انجام داده است به طور قطع از مساعدت‌ها و ارفاق‌های قانونی برخوردار می‌شود.

 

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه این قاعده و رویه قضایی شامل همه متهمان و محکومانی می شود که در مسیر جبران اشتباهات خود گام بردارند، ادامه داد: مبلغ بدهی وی به نظام بانکی حدود ۴ هزار میلیارد تومان و در پرونده آقای حسین فریدون نیز محکوم شده است. دانیال زاده در پرونده آقای طبری و همدستان او نیز در زمره متهمان به شمار می‌رود.

 

اسماعیلی با بیان اینکه در برخورد با مفاسد، سلامت درون سازمانی و سلامت قوه قضاییه اولویت نخست ماست، گفت: اعلام کرده ایم با متخلفان قوه قضاییه با قاطعیت برخورد می‌کنیم و تحت تأثیر حاشیه سازی‌ها و فضاسازی برخی افراد قرار نمی‌گیریم و این مسیر را تا از بین بردن همه انواع مفاسد با قاطعیت ادامه می‌دهیم.

یادآور می شود: رسول دانیال زاده معروف به سلطان فولاد است و چند ماه پیش از کشور متواری شده بود که بازداشت و به کشور بازگردانده شد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته کتاب و کتابخوانی خبرگزاری شبستان جشنواره تئاتر رسول دانیال زاده سخنگو قوه قضائیه سخنگو قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز :

مسوولان عالی قضایی کشور طی روز‌های دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت ماه، عازم شهر‌های مختلف استان هرمزگان شدند.

حجت الاسلام محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور به همراه هیأت عالی قضایی نیز در روز نخست از این سفر به صورت سرزده از شعب مختلف دادگاه‌های تجدیدنظر و دادسرای شهرستان بندرعباس بازدید کرد.

وی در دیدار چهره به چهره و گفت و گوی صمیمانه با برخی از قضات و کارکنان علاوه بر شنیدن درخواست‌های آنان، به بررسی تعدادی از پرونده‌های شعب از نظر نوع و نحوه رسیدگی و مواردی از این قبیل نیز پرداخت و اظهار کرد: همچنین از رسیدگی سریع همراه با دقت به پرونده‌ها نبایدغافل شد.

این مقام عالی رتبه قضایی در توصیه به کارکنان قضایی و اداری این مجموعه‌ها عنوان کرد: محور قرار دادن سند تحول قضایی برای پیشبرد امور و انجام وظایف محوله در خدمت رسانی مطلوب‌تر به مردم امری ضروری است.

 حجت الاسلام موحدی آزاد با بیان اینکه سند تحول قضایی ریل گذاری اصولی برای تعامل و ارایه خدمت بهتر به مردم است، تصریح کرد: انتظار می‌رود تمامی فعالان حوزه قضایی از راهکار‌های بنیادین و جامع این سند در برنامه ریزی‌های خود برای جلب رضایت مردمی بهره بگیرند.

 دادستان کل کشور همچنین در سفر به میناب افزود: قضات ما از تمام ظرفیت‌های قانونی برای اعطای نهاد‌های ارفاقی به زندانیان در راستای کاهش جمعیت زندان و رفتن به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره می‌گیرند، با این وجود در مواجه با مجرمان مرتبط با جرایم خشن به ویژه قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ که زندگی مردم را به آتش اعتیاد می‌سوزانند هیچ گونه ترحمی نداشته و نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران+ فیلم
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • کنایه سپاهانی ها به پرسپولیس با اشاره به ماجرای دانیال اسماعیلی فر و علیرضا بیرانوند
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است
  • بازگشت دانیال به امید دو رقمی در پرسپوليس
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم