Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شهیدی فر صبح پنجشنبه در نشستب ا مدیران جهاد کشاورزی استان ها با بیان اینکه مازندران استانی خاص و جزو پنج استان ویژه از نظر اراضی کشاورزی محسوب می شود تصریح کرد: زمین موجود در مازندران بسیار اندک است و ۱.۵ درصد اراضی کشور و ۲.۵ درصد اراضی کشور در مازندران وجود دارد.

وی ادامه داد: با تولید هفت میلیون تن محصولات کشاورزی با ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده مازندران رتبه اول را در بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار اینکه مازندران یکی از استان های متراکم از نظر جمعیتی است یادآور شد: رشد جمعیت و مهاجرت سبب شده تا آسیب پذیری اراضی کشاورزی استان بیشتر شود از اینرو حساسیت حفظ اراضی کشاورزی استان مازندران به مراتب بیشتر از سایر استان ها است.

شهیدی فر با اشاره به اقدامات حفاظت از اراضی کشاورزی این اقدامات را بازدارنده ندانست و گفت: در حال حاضر باریکه ای از اراضی کشاورزی در طول نوار استان کشیده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ضریب کشت را در استان بیش از دو برابر کشور اعلام کرد و گفت: ضریب کشت استان ۱.۵۰ درصد است.

کد خبر 4771956

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی جهادکشاورزی مازندران بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام گرگان تئاتر کودک و نوجوان شیراز بیرجند قزوین سفر استانی هفته وحدت پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ ناظر گمرکات مازندران گفت فروردین ماه امسال بیش از ۷۰ قلم کالا  با وزن ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن، به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد.

امیرجمشیدی ، اقلام صادراتی را ؛ فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و... عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جمشیدی افزود:  فروردین ماه ، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

وی مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران را عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلاربعنوان  اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلاراعلام کرد.

جمشیدی خاطرنشان کرد:  در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از پنج کشور مقصد صادراتی محصولات مازندران به گمرکات مازندران وارد شد که ۹۴ درصد به لحاظ وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داد.

دیگر خبرها

  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است