Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید فیاضی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح بیش‌از هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر از نیمه دوم آبان آغاز شده و تا پایان آذر ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه متوسط برداشت ذرت علوفه‌ای در ایرانشهر ۴٠ تن در هکتار است اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بیش‌از ۴۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از زمین‌ها کشاورزی این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: هر ساله با توجه به شرایط آب و هوایی این شهرستان سطح وسیعی از زمین‌های کشاورزی منطقه در فصل تابستان به زیر کشت محصول ذرت می‌رود.

وی بیان کرد: مدیریت جهادکشاورزی ایرانشهر به منظور حمایت از کشاورزان ۴۵ تن بذر و ۶۰۰ تن انواع کود تهیه و در اختیار کشاورزان تولیدکننده ذرت قرار داده است.

فیاضی با بیان اینکه امسال کشت ذرت علوفه‌ای در ایرانشهر نسبت به پارسال ١۵ درصد افزایش یافته است گفت: کشت این محصول از اوایل مرداد شروع و تا پایان شهریور ادامه دارد. 

وی اظهار داشت: بیش‌از۲۵۰ نفر در کار کاشت، داشت و برداشت ذرت در ایرانشهر مشغول به کار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: این شهرستان در مقایسه با دیگر مناطق سیستان و بلوچستان از منابع آبی مناسب‌تری برخوردار بوده و کشاورزی در این شهرستان پر رونق‌تر است. 

 ایرانشهر با ۳۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی و باغی و ۱۷ هزار بهره‌بردار یکی از مناطق مستعد کشاورزی در سیستان و بلوچستان است

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان برداشت محصول کشاورزی ایرانشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان برداشت محصول کشاورزی ایرانشهر سیستان و بلوچستان برداشت محصول کشاورزی ایرانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت چغندر قند در دزفول