Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رئیس جمهور در کنفرانس وحدت اسلامی با گرامی‌داشت هفته وحدت گفت: خیر مقدم عرض می‌کنم خدمت همه مهمانان عزیز، برادران مسلمان عالم و اندیشمند که از کشورهای مختلف اسلامی افتخار میزبانی آنان را داریم. موضوعی که در دستور کار کنفرانس قرار گرفته یکی از مهمترین موضوعات جهان اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه دشمنان ما در طول سال‌های اخیر تلاش کردند که موضوع فلسطین و قدس شریف را از عنوان مساله اول دنیای اسلام خارج کنند و حتی آن را به فراموشی بسپارند اما افکار عمومی دنیای اسلام، عالمان و فرهیختگان این اجازه را به آنان نداده و نخواهد داد.

وی گفت: مهمترین طراحی که علیه ما مسلمانان طراحی کردند تردید نسبت به موضوع قدرت‌هایی است که با جهان اسلام دشمنی دیرینه دارند. همه تلاش‌ها بر این بوده که ما فراموش کنیم غرب و در راس آن آمریکا در طول سالیان دراز چه جنایاتی بر دنیای اسلام روا داشته است. همه تلاش‌ها بر این مبنا است که فراموش کنیم سرزمین فلسطین توسط گروهی اشغالگر تصرف شده است. از یاد ببریم فلسطینیان آواره هستند و از اهمیت آن کاسته شود که اراده مسلمانان آن است که مردم فلسطین به سرزمین مادری خود بازگردند.

روحانی گفت: در این زمینه توفیقاتی به دست آوردند اما به اهداف شوم خود نرسیدند آنها می‌خواستند اسرائیل مورد پذیرش مردم منطقه و فلسطینیان قرار بگیرد. حتی رژیم جدید حاکم بر آمریکا تلاش کرد موضوع فلسطین را با پول معامله کند و آن را معامکله قرن نامید. تلاش کردند قدس شریف را پایتخت اشغالگران قرار دهند اما توفیق نیافتند. عدم موفیت آمریکا و رژیم صهیونیستی در سایه هوشیاری دنیای اسلام است. اگر آنها بتوانند نسل جوان ما را از آرمان‌های به حق دور کنند و بتوانند دشمن را دوست و دوست را دشمن معرفی کنند در این توطئه موفق شده‌اند. اما امروز کسی تردید ندارد که در طول دهه‌های گذشته هیچ اثر نیکی را از استکبار جهانی و آمریکا در این منطقه ندیده‌اند.

وی افزود: در این سه دهه اخیر هرچه جنگ و کشتار و خونریزی در منطقه ما بوده منشا آن آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است. از کشتار مردم افغانستان تا عراق و یمن و تا ایجاد اختلاف در کشورهای مختلف اسلامی از آثار توطئه‌های شوم آمریکا در این منطقه بوده است. آنهایی که می‌گویند آمریکا می‌تواند به عنوان راه‌حل باشد موردی را به ما نشان دهند که آمریکا در طول‌ سال‌های گذشته به مردم کدام منطقه خدمت کرده و کدام کودتا و جنگ در خاورمیانه بوده که منشا آن آمریکا و رژیم صهیونیستی نبوده است.

روحانی گفت: اولین مساله در دنیای اسلام این است که این تردید را از نسل جوان بزداییم. آمریکا به عنوان دوست ملت‌ها و منطقه و مسلمان‌ها نبوده و نخواهد بود. همان‌هایی که با یک زبان روشن‌تر اخیرا سخن می‌گویند. قبلا می‌گفتند برای نجات مردم کویت و ایجاد امنیت آبراه‌ها به منطقه آمدیم. قبلا گفتند ما برای مبارزه با تروریسم هواپیما و واحدهای نظامی‌مان را به منطقه آوردیم و امروز خیلی روشن می‌گویند هدف ما چاه‌های نفت سوریه است. از این صریح تر نشنیده بودیم. می‌دانستیم هدف آمریکا در منطقه نفت و تاراج منابع مسلمان‌ها است اما هیچ وقت این تعبیر را نشنیده بودیم که بعضی کشورها گاو شیرده هستند و ما باید از شیر این گاوها به نفع خود استفاده کنیم.

روحانی گفت: رژیم حاکم بر کاخ سفید اهداف خود را روشن‌تر بیان می‌کند گرچه برای ما روشن بود. اینکه آمریکا دشمن دنیای عرب و اسلام است و با آینده و مردم و نجات فلسطین میانه‌ای ندارد برای ما روشن بود اما وقتی اعلام کردند ما قدس شریف را پایتخت رژیم اشغالگر می‌دانیم برای ما روشن‌تر شد. آن زمانی که به وضوح نسبت به منطقه سخن گفتند که ما آتش منطقه را شعله‌ور نگه می‌داریم برای ما آشکارتر و روشن‌تر شد که پول نفت دنیای اسلام را می‌خواهند.

ادامه دارد

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پایتخت پول نفت اسلام کنفرانس وحدت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، براساس گزارش منابع آمریکایی، رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری آمریکا در پی حمله پلیس این کشور به تحصن دانشجویان این دانشگاه در حمایت از غزه بازداشت شده است.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین و با هدف توقف جنگ در غزه با واکنش و سرکوب شدید نیروهای پلیس آمریکا روبرو شده است. در همین ارتباط نیز، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد.

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی آمریکایی اعلام کرد: این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان مواجه شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که تأمین تسلیحات برای اسرائیل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض از اهمیت بالایی برخوردار است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم که از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

گفتنی است با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و حمایت‌های بی‌جانبه ایالات متحده از این جنایت‌ها دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به اعتراضات گسترده، اعتصاب و بست‌نشینی در داخل محوطه این دانشگاه‌ها دست زده‌اند.

این دانشجویان خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند.

با وجود اینکه این اعتراضات در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری است پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که در این موج از سرکوب‌ها ۹۳ دانشجوی معترض در دانشگاه کالیفورنیا و ۳۴ دانشجوی معترض در دانشگاه تگزاس از سوی پلیس آمریکا به شدیدترین شکل سرکوب و بازداشت شده‌اند.

کد خبر 6088821

دیگر خبرها

  • خیزش جنبش اصیل دانشجویی در آمریکا
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است
  • بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه
  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • هر جوان فلسطینی به قدر یک لشکر تاثیر دارد
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود