Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:28:44 GMT

درآمد گندم کاران کهگیلویه و بویراحمد ۲ برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۰۶۰۴

درآمد گندم کاران کهگیلویه و بویراحمد ۲ برابر شد

ابوالحسن صداقت کیش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال یکهزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تضمینی محصولات گندم و کلزا به بهره برداران کهگیلویه و بویراحمدی پرداخت شد.

در سال جاری هر کیلوگرم گندم معمولی به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم ۱۸ هزار ریال و کلزا به قیمت هر کیلوگرم ۳۴ هزار ریال خرید تضمینی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شرکت غله وخدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در سال جاری ۶۵ هزار و ۷۰۰ تن گندم و بیش از ۲ هزار تن محصول دانه های روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.

درآمد کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد از فروش تضمینی گندم در سال ۱۳۹۲، ۱۶۰ میلیارد ریال،در سال ۱۳۹۳  ۴۵۰ میلیارد ریال، سال ۱۳۹۴ ،۴۸۰ میلیارد ریال و سال ۱۳۹۵ ، ۸۷۰ میلیارد ریال بوده است.

سال ۹۶ بخش زیادی از محصولات گندم مزارع دیم استان به دلیل خشکسالی از بین رفت اما بارندگی های سال زراعی ۹۷ باعث افزایش چشمگیر میزان برداشت گندم در بهار و تابستان امسال شد.

پاییز سال ۱۳۹۷، ۷۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان زیر کشت گندم دیم، ۲۲ هزار هکتار گندم آبی و یکهزار و ۷۰۰ هکتار زیر کشت کلزا رفت.

کشت محصولات زراعی هم اکنون در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست و  کارشناسان جهاد کشاورزان معتقدند که انتظار می رود ۸۰ هزار هکتار زمین دیم و ۲۲ هزار هکتار زمین آبی در مناطق گرمسیری و سردسیری کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت گندم برود.

سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.
بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالانه ۹۱۰ هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.

برچسب‌ها گندم کهگیلویه وبویراحمد کلزا خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم کهگیلویه وبویراحمد کلزا خرید تضمینی گندم کهگیلویه وبویراحمد کلزا خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد شامگاه یکشنبه در کارگروه خرید گندم ضمن ارائه گزارشی از خرید تضمینی گندم و کلزا در سال گذشته اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ با خرید ۱۱۸ هزار تن گندم افزایش ۴۲ درصدی و جهش تولید را تجربه کردیم و امیدواریم در سال جاری نیز با شرایط آب و هوایی حاکم، وضعیت مطلوب‌تری را از لحاظ تأمین نیاز کشور در پیش داشته باشیم.

مدیرکل غله مازندران همچنین افزود: در سال گذشته ۹ هزار و ۶۰۰ تن کلزا در استان مازندران خریداری کردیم و دولت به منظور حمایت از کشاورزان قیمت خرید را از ۲۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش داد.

وی تاکید کرد: در سال جاری نیز سیاست‌های دولت در حمایت از کشاورزان و در راستای تحقق شعار سال بر این است که از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی در خرید دانه روغنی استفاده نماید که در استان مازندران نیز یک شرکت بخش خصوصی به عنوان خریدار دانه روغنی کلزا معرفی شده و همزمان با آغاز برداشت کلزا در استان فعالیت این شرکت نیز با همکاری و نظارت سازمان جهاد کشاورزی آغاز خواهد شد.

وفایی نژاد تاکید کرد: ۳۲ مرکز خرید در استان مازندران تجهیز و آماده آغاز عملیات خرید تضمینی گندم هستند و در صورت نیاز به افزایش تعداد مراکز خرید و تصویب کارگروه، اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان آمادگی لازم را برای افزایش تعداد مراکز خواهد داشت.

کد خبر 6097605

دیگر خبرها

  • قیمت گندم مشخص شد
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند