Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:01:06 GMT

آغاز طرح هفته کتاب با ۵۰۰ کتابفروشی در سراسر کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۱۰۴۲

آغاز طرح هفته کتاب با ۵۰۰ کتابفروشی در سراسر کشور

به گزارش خبرنگار مهر، همایش «دوچرخه‌سواران دوستدار کتاب» صبح امروز (پنجشنبه ۲۳ آبان) همزمان با اولین روز بیست و هفتمین دوره کتاب جمهوری اسلامی ایران در شهر یزد برگزار شد.

در این همایش که با حضور نیکنام حسینی‌پور دبیر این دوره هفته کتاب همراه بود، دوچرخه‌سواران یزدی از ساعت ۶ صبح فاصله میدان آزادی تا اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد را رکاب زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی‌پور نیز با بیان سخنانی در این همایش، به تشویق دوچرخه‌سواران به امر مطالعه و کتابخوانی پرداخت و خبر از آغاز طرح پاییزه کتاب با بیش از ۵۰۰ کتابفروشی در سراسر کشور داد.

سید خلف حوتی‌نژاد معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد استان یزد نیز در این همایش به بیان سخنانی درباره هفته کتاب و اهمیت کتابخوانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر با شروع اولین روز از هفته کتاب و دومین روز برنامه‌های مربوط به استان یزد، مراسم ملی روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و وزارت ارشاد در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده حضرت رقیه (س) آغاز شده و دور اول تقدیر از کتابداران این مراسم برگزار شده است.

کد خبر 4772036 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته کتاب نیکنام حسینی پور هفته کتاب و کتاب خوانی هفته کتاب هفته کتاب و کتاب خوانی ترجمه گردشگری کتاب و کتابخوانی بازار نشر ادبیات ادبیات جهان تازه های نشر رایزنی فرهنگی جایزه ادبی معرفی کتاب نقد کتاب میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس، همزمان با سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، گفت: این آزمون در استان فارس، با حضور ۷۴ هزار و ۳۳ داوطلب در ۳۶ شهرستان، آغاز شد.
آقای باقری درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها هم گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت)، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعد ازظهر امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت)، و گروه تجربی (صبح فردا جمعه ۷ اردیبهشت) در استان فارس برگزار می‌شود.
به‌گفته مسلم باقری، ۴۸ هزار و ۳۹۴ نفر از داوطلبان را بانوان و ۲۵هزار و ۶۳۹ آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب براساس بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۶ هزار و ۲۷۹ نفر در رشته‌ی تجربی، ۲۲ هزار و ۶۲۶ نفر در رشته‌ی علوم انسانی، ۷ هزار و ۳۸۹ نفر در رشته‌ی علوم ریاضی و فنی، ۴ هزار و ۶۵۴ نفر در رشته‌ی زبان‌های خارجی و ۳ هزار و ۸۵ نفر در رشته‌ی هنر رقابت می‌کنند.
معاون آموزشی دانشگاه شیراز ادامه داد: از شرکت‌کنندگان ۲۸ هزار و ۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹ هزار و ۹۹۴ آنها را آقایان و ۱۸۴۴۶ ایشان را بانوان تشکیل می‌دهند.
با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۳ در ۳۶ شهرستان استان، در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • آغاز آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس، همزمان با سراسر کشور
  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید