Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزارت دفاع وابسته به دولت منصورهادی از افزایش شمار کشته‌های نیروهای خود در اثر حمله موشکی به مقر این نیروها در مرکز یمن خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، وزارت دفاع دولت و ستاد کل نیروهای مسلح مستعفی یمن طی بیانیه‌ای از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای مسلح تحت امر این دولت در استان مأرب (مرکز یمن) در پی حمله موشکی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت دفاع دولت «منصور هادی» چهارشنبه (22 آبان) اعلام کرد که در حمله «موشکی [انصارالله] حوثی» به ساختمان فرماندهی عملیات مشترک در اردوگاه «صحن الجن»، شش تن از نیروهای مسلح این دولت کشته شده‌اند که سه تن از آن‌ها درجه سرتیپی داشتند.
بر اساس این بیانیه، سرتیپ «سعید الشماحی»، مسئول آموزش‌ عملیات مشترک وزارت دفاع، سرتیپ ستاد «عبدالرقیب الصیادی»، فرمانده اردوگاه آموزشی و سرتیپ ستاد «نصر علی الصباحی»، کشته شده‌اند و شماری نیز زخمی شده‌اند.
حمله موشکی به هنگام رژه نیروهای دولت هادی در اردوگاه مذکور صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری سبا (متعلق به دولت هادی)، وزارت دفاع دولت مستعفی گفته است که این گونه حملات، منجر به تضعیف عزم و اراده نیروهای این دولت نخواهد شد.
رسانه‌های یمنی بعد از ظهر امروز از حمله موشکی به مقر وزارت دفاع دولت هادی در استان مأرب خبر دادند. این حمله زمانی رخ داد که «محمد المقدشی»، وزیر دفاع دولت مذکور در داخل این مقر بود. با وجود اینکه دولت هادی مدعی شده است که جنبش انصارالله یمن مسئول این حمله است، ولی این جنبش برخلاف عادت همیشگی، مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

کشته شدن یک نظامی اماراتی در نجران عربستان
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ خبرگزاری رسمی امارات از کشته شدن یک نظامی این کشور در درگیری با نیرو‌های یمنی در منطقه نجران عربستان خبر داد.

واکنش انصارالله یمن به ترور ترور «بهاء ابوالعطاء»
رئیس شورای عالی سیاسی یمن عملیات ترور فرمانده ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین را محکوم کرد و گفت که با ترور «بهاء ابوالعطاء» پاسخگویی به رژیم صهیونیستی ضرورت پیدا می‌کند.
«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز چهارشنبه در سخنانی بر ضرورت پاسخگویی به ترور «بهاء ابوالعطاء» از فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد.
وی عملیات رژیم صهیونیستی در ترور ابوالعطاء و تلاش برای ترور «اکرم العجوری» در دمشق را محکوم کرد و گفت که پاسخگویی به رژیم صهیونیستی به نوعی واجب و ضروری است.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن، ترور ابوالعطاء و حملات رژیم صهیونیستی به غزه را جنایت و دشمنی آشکار و نقض حاکمیت کشور عربی خواند و از جامعه جهانی خواست تا آن را محکوم کنند.
مهدی المشاط بر وجوب پاسخگویی به رژیم غاصبی که از شرایط امت اسلامی برای توسعه اهداف استعماری و ارتکاب فجیع‌ترین جنایاتش سوء استفاده می‌کند، تاکید کرد.
تنش‌ها میان غزه و رژیم صهیونیستی پس از آن آغاز شد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه منزل مسکونی «بهاء ابوالعطا» از فرماندهان ارشد سرایا القدس در منطقه «الشجاعیه» غزه را هدف گرفتند و وی را به شهادت رساندند. رژیم صهیونیستی به جز ابوالعطا، شش نفر دیگر از اعضای شاخه نظامی جهاد اسلامی را به شهادت رسانده است.

بیشتر یمنی‌ها از دسترسی به آب سالم محرومند
55 درصد یمنی‌ها در نتیجه حمله ائتلاف متجاوز به سرکردگی سعودی ها، از آب آشامیدنی سالم محروم شده اند
به گزارش پایگاه خبری مرآة الجزیره؛ در نتیجه تهاجم نظامی عربستان به یمن، بخش‌های مختلف زندگی در این کشور با شرایط دشوار و حادی روبه رو و به مرحله کمبود شدید مواد غذایی و نبود آب آشامیدنی سالم رسیده است و بر اساس آمار سازمان بین المللی مهاجرت در حال حاضر 55 درصد یمنی‌ها به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.
این سازمان افزود: نزدیک به 55 درصد از ساکنان یمن از دسترسی به آب سالم و خدمات اولیه بهداشتی محروم هستند.
سازمان بین المللی مهاجرت تأکید کرد در صورت تکمیل روند بازسازی هفت تصفیه خانه آب، سه بیمارستان و چهار مرکز بهداشتی در استان شبوه در جنوب شرق یمن، پیش بینی می‌شود حدود 20 هزار بیمار در این استان، ماهیانه از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.
بر اثر حملات هوایی مستمر جنگنده‌های سعودی و ویرانی‌های روزانه در یمن، بخش بهداشتی این کشور شرایط بسیار نامساعدی دارد و سازمان‌های دولتی به ویژه بخش بهداشتی یمن با کمبود‌های شدیدی مواجه هستند و این امر باعث شیوع بی سابقه بیمار‌های واگیردار در این کشور شده است.
تهاجم نظامی به یمن تحت فرماندهی عربستان، محاصره این کشور و جلوگیری از ورود کمک‌ها به یمن همچنین به وخامت اوضاع انسانی در این کشور منجر شده است و بر اساس گزارش‌های سازمان ملل، یمن با یکی از بدترین بحران انسانی در جهان روبه رو است.
در همین حال سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد از اواسط اوت سال 2017 تا 12 اکتبر گذشته، 227 مورد مرگ ناشی از ابتلا به بیماری دیفتری در یمن ثبت شده است.
سازمان بهداشت جهانی افزود در این مدت چهار هزار و 541 مورد مشکوک به ابتلا به بیماری دیفتری در یمن گزارش شده است.
این سازمان در ادامه درباره وخامت اوضاع بهداشتی غیر نظامیان در یمن هشدار داد و تأکید کرد 250 هزار یمنی در آستانه مرگ ناشی از کمبود شدید غذایی و گرسنگی شدید هستند.
سازمان بهداشت جهانی ادامه جنگ و بحرانی اقتصادی ناشی از آن را دو عامل اصلی ناامنی غذایی در یمن برشمرد و فرودگاه بین المللی صنعا که شریان حیاتی یمنی‌ها محسوب می‌شود، همچنان تعطیل است و این امر باعث افزایش درد و رنج ده‌ها هزار بیمار و افراد بلاتکلیف در داخل و خارج کشورشده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ ناصر کنعانی در صفحه اجتماعی ایکس در مورد ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا و نوع برخورد مقامات این کشور به این اعتراضات گفت: «اقدام مقامات دولت آمریکا در تحریف واقعیت و توصیف خشم و اعتراضات اصیل دانشجویی و دانشگاهی به عنوان یهودستیزی، به منظور توجیه و استفاده از ابزارهای سرکوب خشونت‌آمیز برای ساکت کردن اعتراضات و تجمعات مسالمت‌آمیز دانشجویان حامی فلسطین، چیزی از قبح عمل آنان کم نمی‌کند.

بیشتر بخوانید؛ واکنش بایدن به خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی

وی گفت: بخش قابل توجهی از یهودیان، از جمله دانشجویان یهودی، از جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی و حمایت شرم‌آور دولت آمریکا از آن اعلام بیزاری کرده‌اند.

کنعانی تاکید کرد: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان و ‎حقوق بشر برافتاده است.

کد خبر: 1229332 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • مقام انصارالله: ایران حیثیت اسرائیل را از بین برد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • واکنش کنعانی به شهادت بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • افزایش قربانیان سیل کنیا به حدود ۱۹۰ نفر
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس