Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@15:24:14 GMT

پیام ایران به کشورهای منطقه

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۱۵۰۴

پیام ایران به کشورهای منطقه

سرنگونی یک پهپاد از سوی سامانه پدافندی ارتش جمهوری اسلامی در بندر امام خمینی از توابع شهرستان ماهشهر در حالی صورت گرفت که امریکا، رهبری ائتلاف امنیت دریایی در خلیج‌فارس را برعهده داشته و این ائتلاف با سه کشور حوزه خلیج فارس شامل عربستان سعودی، امارات و بحرین و همچنین استرالیا آغاز بکار کرده است. امیر موسوی‌

 این ائتلاف که به زعم امریکایی‏‌ها با هدف برقراری امنیت کشتیرانی در آب‌های جنوب ایران و باز نگهداشتن تردد حمل و نقل نفتکش‌ها به وجود آمده، -چراکه ایران را مسئول ناامنی در خلیج فارس و تنگه هرمز می‌دانند-، با نمایش اقتدار ایران همزمان شد تا نشان دهد کشور ما قادر به حفظ امنیت منطقه است؛ آن هم به نحو احسن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلوگیری از تجاوز پهپادهای تجسسی، همان هدف امنیتی است که عربستان سعودی و امریکا نتوانستند آن را انجام دهند. یادمان هست که چندی پیش، این دو کشور با همه تجهیزات خود نتوانستند جلوی پهپادهای یمنی‎ها را بگیرند اما جمهوری اسلامی ایران برای دومین بار پهپاد پیشرفته را یکی در تنگه هرمز و دیگری در بندر ماهشهر سرنگون کرده است. این نشان از آن دارد که صنایع دفاعی پدافند هوایی محلی جمهوری اسلامی ایران بسیار قوی، هوشیار و پیشرفته است و با هزینه‎های بسیار اندکی در مقایسه با توانمندی‌های عربستان سعودی و امریکا که صدها میلیون دلار هزینه کردند و در نهایت هم عاجز از جلوگیری از پرواز پهپادهای یمنی بودند، به دست آمده‎اند.

این اتفاق پیام خوبی هم برای کشورهای همسایه دارد تا به قدرت پوشالی امریکا آویزان نشوند. عملکرد ایران ثابت کرده که امریکا نه تنها نمی‌‏تواند از امنیت این کشورها حمایت کند بلکه همچنان آنها را در معرض خطر قرار خواهد داد.

در چنین شرایطی کشورهای منطقه می‎توانند از فرصت استفاده کرده و از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در امنیتی که برای حفظ آن در تلاش است و هیچ گونه دشمنی با کشورهای همسایه ندارد و حتی تمایل دارد که برای ایجاد تفاهم یک سازمان امنیتی مشترک را تشکیل دهد، بهره ببرند. استفاده از این فرصت تفاهم، پول این کشورها را هم در جیب‌شان نگه خواهد داشت چرا که امریکا هم پول این کشورها را می‎گیرد و هم در عوض امکانات خوبی هم در اختیارشان قرار نمی‎دهد. مرتب از اینها باجگیری کرده و با دریافت مبالغ هنگفتی از آنان، این کشورها را در شرایط سخت تنها گذاشته و آنها نیز نخواهند توانست از منافع خود به تنهایی دفاع کنند.

این در حالی است که اگر این کشورها با ایران همکاری کنند، نتیجه بهتری خواهند گرفت. با توجه به طرح «صلح هرمز» از سوی آقای روحانی ریاست محترم جمهوری و پیشنهاد تشکیل «سازمان امنیت منطقه» که از سوی وزیر امور خارجه کشورمان در حال پیگیری است، این اتفاق قابل تحقق است. تاکنون هم 4 کشور منطقه به این پیشنهاد پاسخ مثبت دادند اما به قول عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان، عربستان سعودی همچنان در حال لجبازی است و در غرور خود به سر می‎برد و پاسخ مثبتی به این موضوع نداده است. سران این کشور هنوز اعتقاد و البته امید دارند که امریکا می‏‌تواند به آنها کمک کند. اما باید به آنها گفت که این امیدواری، یک سراب است. در یکی دو سال اخیر ثابت شد که امریکا غیر از اینکه پول این کشور را بگیرد و تسهیلات خرده و بلافایده و قدیمی و غیرفعال به آن بدهد، کاری انجام نداده است.

لذا این اتفاق فرصت خوبی است که جمهوری اسلامی ایران با اقتدار به هر نوع تهدید، از هر سویی که باشد، سریعاً و بدون تأخیر و از همه مهم‌تر با بهره‎برداری از امکانات محلی و صنایع داخلی پاسخ دهد. /ایران جمعه

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۱۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است

به گزارش «تابناک»، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: ادعای غیرمستند و ارجاعات ناصواب علیه جمهوری اسلامی ایران در نامه مورخ ۸ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد خطاب به دبیرکل و رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۴) را رد می‌ کند.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ادعای مطروحه نامه مزبور بی اساس و صرفاً تلاش مذبوحانه رژیم اسرائیل برای منحرف کردن توجه بین المللی از جنایات شنیع و اقدامات نسل کشی است که توسط این رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام می شود.

ایروانی گفت: چنین ادعاهای بی‌اساسی همچنین تلاشی گمراه کننده با هدف سرپوش گذاشتن و مشروعیت بخشیدن به تجاوزات مداوم رژیم اسرائیل علیه لبنان و نقض مستمر قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های ۱۵۵۹ (۲۰۰۴) و ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) شورای امنیت سازمان ملل است.

او تصریح کرد: به همین ترتیب، اتهامات موجود در نامه مورخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد خطاب به رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۴/۳۰۴) کاملاً بی اساس بوده و قاطعانه مردود است. همانطور که در نامه مورخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۴/۳۰۵) ما تأکید شده است، اقدام جمهوری اسلامی ایران در ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ در راستای اعمال حق ذاتی خود در چارچوب دفاع مشروع و ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بوده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: اقدام جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک ایران برخلاف بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد اتخاذ شد.
ایروانی ادامه داد: «مجددا تاکید می‌نماید که جمهوری اسلامی ایران هرگز شروع کننده جنگ علیه رژیم اسرائیل نبوده و در آینده نیز قصد انجام آن را ندارد. با این حال، جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود ذیل قوانین بین المللی برای پاسخ به هرگونه استفاده از زور یا اعمال تجاوزکارانه علیه حاکمیت، تمامیت ارضی، امنیت و منافع ملی خود محفوظ می‌دارد.»

سفیر ایران در سازمان ملل در پایان خواسته است که این نامه به عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع شود.

دیگر خبرها

  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس