Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در مراسم رونمایی و اکران خصوصی فیلم مستند «هفت روز در بهشت» که در سینما هویزه مشهد برگزار شد، بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دست‎اندرکاران این اردو‌ها و مؤلفین کتب معرفتی «برترین آرزو» برای اولین‌بار در اختیار رسانه‎ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم که شب گذشته برگزار شد از فیلم مستند ۳۰ دقیقه‎ای «هفت روز در بهشت» که روایتی است از برگزاری یک اردوی تربیتی، معرفتی و تفریحی که بر مبنای آموزش به همراه تفریح و با هدف معرفت افزایی برای قشر جوان و نوجوان نخبه طراحی شده و در ۳ سال گذشته برای بیش از ۴۵۰۰ جوان و نوجوان نخبه از سراسرکشور به اجرا درآمده است، رونمایی شد.
در این مستند به نوجوانان منتخبی اشاره می‌شود که طی یک دوره فشرده با محتوایی از منابع تولید شده از آراء بزرگان توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی اندیشه خود را ارتقاء می‌دهند و با بهره‌مندی از حضور تمام وقت اساتید و مربیان با معارف توحیدی و اسلامی آشنا می‌شوند. کلاس‌های فشرده و تدریس اساتید نخبه گرچه با دشواری‌های آموزشی همراه است، اما به اذعان مخاطبان این دوره‌ها پاسخگوی بسیاری از شبهات آن‌ها نیز بوده است شبهاتی که هیچ گاه از کلاس‌های معارفی دوران تحصیل پاسخی مناسب برای آن دریافت نکرده بودند.
محتوای ارائه شده در این اردو‌ها با عنوان کتب هفت‌‏جلدی معارف کاربردی «برترین آرزو» با زبانی روان برای قشر جوان و نوجوان و طبق مبانی مرحوم علامه طباطبایی تهیه و تالیف شده است که این کتاب‎ها چندی پیش به حضور مقام معظم رهبری تقدیم شد و ایشان در دیدار اختصاصی با عوامل برگزاری این اردو‌ها و دست‎اندرکاران تولید این کتب ضمن تفقد و تایید مسیر انتخاب شده بیانات و رهنمود‌هایی داشتند که در این مراسم برای نخستین بار مورد روایت قرار گرفت.
این دیدار که در سفر اخیر رهبرمعظم انقلاب به مشهد و در تالار آینه حرم مطهر رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام گلپایگانی و حجت الاسلام راشدیزدی، اتفاق افتاد، معظم له پس از استماع گزارش اقدامات شکل گرفته و شرح موانع گذشته توسط مجتبی مختاری؛ مدیرعامل موسسه جوانان آستان‌قدس‌رضوی، ضمن تفقّد از نویسنده کتب هفت جلدی «برترین آرزو» و دست‌اندرکاران اردو‌های «هفت روز در بهشت»، فرمودند: بنده این کتاب‌ها را همان دو سال پیش که به دستم رسید، مجلداتی از آن‌ها را کامل خواندم. خیلی خوب بود؛ نکته‌ی عمده این بودکه مباحثِ درست و صحیح و طرح شده در متون عمیق دینی را با زبان قابل فهم برای جوان و اثرگذار بر روی جوانان بیان کردید.  
ایشان درباره اردو‌های آموزشی، معرفتی و تفریحی «هفت روز در بهشت» که بستر تدریس این کتب معارفی است نیز فرمودند: دایره تاثیر را توسعه دهید؛ به عدد ۴ هزار قانع نشوید؛ کار را به ۴۰ هزار و حتی به ۴۰۰ هزار نفر برسانید. خدا قطعاً با شماست. همین اساتید خوب و دارای نبوغ که الان با شما هستند، نشان از نصرت الهی است. از خدا بخواهید تفضلات خودش را بیش از پیش نصیب شما کند. بنده هم دعاگو هستم.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این جلسه فرمودند: انجام این کار‌ها و به ثمر رسیدن آن به علت جوان بودن شماست. فارغ از تمام خصوصیت‌ها که خدا به شما داده است مهمترین ویژگی شما جوان بودن است و این فرق دارد با یک نفری که پا به سن گذاشته و قوت جوانی را ندارد. ما یک مسیری را که پیاده‎روی می‌کنیم خسته می‌شویم، ولی شما نه. دلِ جوان به جهت صفا و پاکی، آمادگی جذب رحمت الهی را بیشتر دارد.
ایشان در همین باره افزودند: در این راه اصلاً خسته نشوید و قوی حرکت کنید، این مهم است. موانع نباید شما را خسته کند. خدا به شما توفیق داده که در این کار و مسیر قرار گرفته‌اید. در قبل انقلاب در همین شهر، مبارزین، خودشان و خانواده‌شان با انواع محرومیت‌ها و سختی‌ها روبه رو بودند از شکنجه و ترور و آزار تا زندان و...، ولی خدا دل‌های این‌ها را امیدوار نگه داشت. نتیجه‌اش شد پیروزی انقلاب و حاکمیت اسلام، چیزی که در آن زمان کسی یک درصد هم احتمال نمی‌داد، اتفاق بیافتد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه اگر شما هم در این راه استقامت کنید فردای این کشور آن چیزی خواهد بود که آرزوی امروز شماست، خاطر نشان کردند: اگر مشکلات مانع شما نشود، آرزوی امروز شما یعنی حاکمیت اسلام، تشکیل دولت اسلامی و شکل‌گیری حکومت واقعی اسلام و جهانی شدن آن قطعاً اتفاق خواهد افتاد. در این راه، موانع پیش‌رو را هم رد کنید و اگر قابل رد کردن نبود باید مانع را دور بزنید و مسیر را ادامه دهید.
ایشان بعد از تورّق کتاب‌های مکمّل «برترین آرزو» و استماع موضوع کتاب «عیار تجربه» و بررسی فهرست آن نیز خطاب به تولیت آستان‌قدس‌رضوی فرمودند: آقا قدر این‌ها را باید دانست؛ این کار‌ها خیلی ارزشمند است.   فعالیت‌های ما در راستای پیشبرد دغدغه‌های مقام معظم رهبری است   مجتبی مختاری مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در ادامه مراسم رونمایی از مستند هفت روز در بهشت گفت: فعالیت‌های موسسه جوانان آستان قدس رضوی در راستای پیشبرد دغدغ‌های مقام معظم رهبری در خصوص جوانان است.
او تصریح کرد: اگر امروز ما به دام استکبار درونی خودمان و استکبار خارجی می‌افتیم به دلیل غفلت از توحید و یاد خداست.
مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: تربیت یک جوان نخبه متعهد و انقلابی که آینده از آن او خواهد بود دغدغه دیگر ما در راستای فرمایشات رهبری بود که به برکت آستان قدس رضوی و حضرت رضا (ع) سبب شکل‌گیری این اردو‌ها شد.   مختاری با اشاره به دغدغه‌های جدی دینی دانش‌آموزان نخبه و استعداد‌های درخشان افزود: اولین اردو‌های عقیدتی و تشکیلاتی با رویکرد غیردرسی در این مؤسسه شکل گرفت.
او ادامه داد: با کسب نظر از آقازاده مقام معظم رهبری زحمت نوشتن کتب معارف شیعی با بیانی ساده و روان را به حجت‌الاسلام محمدحسن وکیلی دادیم که این کتب در یک مجموعه هفت جلدی چاپ شد.
مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با گله از مشکلات سر راه کار‌های مذهبی و دینی گفت: من سال‌ها در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی کار کردم و فکر نمی‌کردم که برای کار در زمینه اعتقادی تا این اندازه مشکل وجود داشته باشد.  
مختاری افزود: در دیدار اخیری که با رهبری داشتیم این مشکلات را بیان کردم و ایشان مشکلات حال حاضر را با قبل انقلاب مقایسه کردند و نوید پیروزی در این راه را به ما دادند.
در ادامه این جلسه استاد حوزه علمیه خراسان گفت: نگاه ما پاسخ به نیاز‌های فکری و اعتقادی نسل جوان است، این نسل ذهن پویا و پرسشگری دارد و باید به شبهاتشان با یک استدلال قوی پاسخ دهیم.
حجت‌الاسلام محمدحسن وکیلی افزود: اگر جامعه ما بخواهد در بعد فردی و اجتماعی اصلاح شود ابتدا باید این زیرساخت‌های فکری و اعتقادی درست شوند.
او با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب در پایان اظهار کرد: علم و دانش از اولویت‌های بیانیه است و این یعنی برای ساخت تمدن اسلامی ابتدا باید زیرساخت‌های فکری و اعتقادی را اصلاح کنیم و دشمن اگر بخواهد ضربه‌ای بزند با ایجاد شبهه در این زیرساخت‌های اعتقادی این کار را انجام می‌دهد.   امیدوارم این دوره در تمام کشور اجرا شود   در ادامه عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد گفت: امیدوارم این دوره در آینده در تمام کشور برای نوجوانان دبیرستانی اجرا شود.
حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه افزود: من در این دوره دوگانه‌های معرفت و معنویت، نظر و عمل، عقل و دل و علم و دین را شاهد بودم.
او با بیان اینکه ما از نقد‌های سازنده استقبال می‌کنیم، بیان کرد: تعجب می‌کنم از بعضی‌ها که این طرح را مناسب نمی‌دانند، در صورتی‌که این طرح مورد استقبال رهبری و تولیت گذشته و حال حاضر آستان قدس رضوی است.
در پایان این مراسم که با حضور جمعی از نخبگان و شخصیت‌های فرهنگی و رسانه‎ای کشور برگزار شد، از دو کتاب «دریچه‌ای به عالم پنهان» و «نردبان آسمان» تهیه شده در کارگروه محتوایی مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی توسط حجت الاسلام خسروپناه رونمایی شد.     انتهای پیام//ج.ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی آستان قدس رضوی رهبر معظم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مشرف روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: شعار محوری جشن‌های دهه کرامت در کشور «با شما، سربلندی» انتخاب شده و شعار ویژه استان قم نیز «حضرت معصومه(س) بهترین دختر دنیا،‌ الگوی حجاب و عفاف» می‌باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با شکل‌گیری دبیرخانه دائمی ستاد ملی تکریم دختران،‌ آستان حضرت معصومه(س) پایگاه و ستادی برای تکریم دختران باشد.

وی بیان کرد: برنامه‌های دهه کرامت روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه با مراسم خطبه خوانی و با حضور شخصیت‌های مختلف فرهنگی و سیاسی از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری در شبستان امام خمینی(ره) آغاز می‌شود.

رییس ستاد آیین‌های فاطمی با بیان این‌که اجتماعات و جشن‌های تکریم دختران و بانوان از برنامه‌های دهه کرامت است، افزود: چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه در شبستان امام خمینی(ره) با حضور پنج هزار دختر دانشجوی سراسر کشور و همچنین یکشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه اجتماعی با حضور بانوان طلبه جشنی برگزار می‌شود.

مشرف اضافه کرد: خادمان حرم حضرت معصومه(س) با عنوان سفیران کریمه به ۲۶ استان کشور و ۲۹ کشور خارجی اعزام خواهند شد تا عشق و ارادت علاقه‌مندان به اهل بیت(س) را پاسخ دهند.

وی با بیان این‌که برگزاری این جشن‌ها در مساجد و بقاع متبرکه برنامه‌ریزی شده‌است، ادامه داد: علاوه بر داخل کشور، در ۲۰۱ نقطه در خارج از کشور مراسم و جشن‌های میلاد و دهه کرامت که به میلاد امام رضا(ع) منتهی می‌شود، برگزار خواهد شد.

وی، مراسم روزانه خطبه‌خوانی با حضور گروه‌ها و اصناف مختلف، مراسم خطبه‌خوانی ویژه بانوان در دهه کرامت با اجتماع بیش از ۲ هزار نفر، برگزاری جشن تکلیف ویژه نومکلفان، رونمایی از آثار هنری، جلسه نقد و بررسی علمی کتاب، نشست علمی پژوهشی با موضوع زیارت و شخصیت‌شناسی حضرت معصومه(س)، برگزاری محافل و مراسم‌های قرآنی، کرسی تلاوت فاطمی، مسابقه قرآنی ویژه بانوان و دختران و معرفی حافظان کل قرآن از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

معاون حرم کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: در بخش فعالیت‌های بین‌الملل، علاوه بر اعزام سفیران کریمه به کشورهای مختلف، اجتماع بانوان بین‌الملل و مراسم برای عموم زایران بین‌الملل از جمله عرب زبان‌ها و آذری زبان‌ها برگزار خواهد شد.

وی گفت: در شب ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، زیارتنامه حضرت معصومه(س) در تمام حرم‌های کشور، بقاع متبرکه و مساجد قرائت خواهد شد و روز جمعه نیز در نماز جمعه‌های سراسر کشور، عرض ارادت و توسل به حضرت معصومه(س)، سخنرانی و خطبه پیرامون این موضوع برگزار می‌شود.

وی با بیان این که در دهه کرامت برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان با قوت بیشتری برگزار خواهد شد، افزود: در این روزها،‌ دخترانی که وارد حرم می‌شوند پذیرایی خواهند شد و هدیه‌ای از متبرکات دریافت می‌کنند.

به گفته مشرف، موزه حرم حضرت معصومه(س) در روز ولادت به‌صورت رایگان و ایام دهه کرامت به‌صورت نیم‌بها خواهد بود.

۱۱ طرح برای دهه کرامت امسال در حرم حضرت معصومه(س) رونمایی می‌شود

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) نیز در این نشست گفت: در آستان کریمه اهل‌بیت(س) ۱۱ طرح در حوزه‌های هنری و معماری انجام شده که قرار است در دهه کرامت رونمایی شود و در خدمت زایران قرار گیرد.

هادی محمودنژاد افزود: دربی مزین به قلم‌زنی، معرق و طلاکاری با هزینه ۲ نفر از خیران در حرم حضرت معصومه(س) ساخته شده که در دهه کرامت به آستان امام رضا(ع) هدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: کاشی کاری صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر که کاشی‌کاری معرق است نیز رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: ساخت ضریح مطهری برای کشور سوریه با عنوان راس‌الحسین نیز با هزینه خادم خیر ساخته شده که در دهه کرامت رونمایی می‌شود و مقدمات ارسال آن نیز فراهم خواهد شد.

محمودنژاد گفت: همچنین ساختمان چند منظوره آستان حضرت معصومه(س) بالغ بر سه هزار مترمربع در عمود ۱۰۸۰ واقع در کشور عراق واقع شده که ۶ سالن چندمنظوره برای اقامت و اجرای مراسم دارد که در حال تکمیل است و امیدواریم در دهه کرامت افتتاح شود.

فضاسازی محیطی حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت بیش از گذشته انجام خواهد شد

مدیر حرم حضرت معصومه(س) نیز در این نشست گفت: دهه کرامت با بیش از ۲ دهه فعالیت فرهنگی به ظرفیتی برای اقدامات فرهنگی، تبلیغی و ترویجی و حتی اجتماعی و عمرانی تبدیل شده است؛ حرم نقش مهمی در مسائل فرهنگی کشور و الگوسازی دارد، چون این شخصیت خودشان الگو هستند و اتفاقات حرم نیز می‌تواند الگو باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی افزود: مانند سال‌های گذشته امسال نیز تلاش خواهیم کرد نشاط اجتماعی خوب و فراگیری شکل بگیرد؛ تلاش می‌شود این جشن‌ها و شخصیتی که برای او جشن می‌گیریم برنامه‌ها و محافلشان مردمی باشد.

وی با تاکید بر آمادگی حرم مطهر برای استقبال از زائران و خدمت‌رسانی به مردم، اضافه کرد: در دهه کرامت ضریح و فضای تردد زایران گل‌آرایی خواهد شد و در فضاهای منتهی به حرم از جمله میدان آستانه و صحن جوادالائمه(ع) به زائران خدمت‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: سرکشی به خانواده‌های معظم شهیدان و مجموعه‌های فرهنگی، اقامه نماز جماعت و جلسه های تبلیغی و ترویجی در حرم و فضاسازی محیطی حرم و پیرامون که بیش از گذشته انجام خواهد شد، از دیگر اقدامات در دهه کرامت خواهد بود.

اتاق عقد حرم حضرت معصومه(س) سالانه پذیرای ۲ هزار زوج است

مدیر روابط عمومی حرم حضرت معصومه(س) نیز گفت: در اتاق عقد حرم حضرت معصومه(س) سالانه بیش از ۲ هزار عقد انجام می‌شود که این ظرفیت در دهه کرامت ۲ برابر خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی حسین زاده افزود:‌ زوجین می‌توانند از طریق سایت آستان حضرت معصومه(س) نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اوسمار ویرا: چیزی را در پرسپولیس ادامه می دهیم که یحیی گل محمدی آن را شروع کرد!
  • راهنمای دیدنی‌های تایلند: نقاطی که در سفر به این کشور حتماً ببینید
  • ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • دعوت از دو بانوی جوان کبدی کار قم به اردوی تیم ملی
  • جوانان راگبی استان قم بر سکوی سوم ایستادند
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا