Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@04:33:20 GMT

از افزایش مبلغ یارانه‌ ها چه خبر ؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۲۱۳۷

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  علی ربیعی ظهردیروز(چهارشنبه) و در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد افزایش مبلغ یارانه‌ها گفت: رئیس‌جمهوری و اینجانب پیش از این در مورد افزایش مبلغ یارانه صحبت کرده بودیم. خانوارهایی که باید مشمول شوند و چگونگی شیوه اعتراض و موارد مختلف دیگر و تامین منابع، امروز در جلسه بیش از سه ساعته هیات دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه‌ها بیش از ۱۸ میلیون خانوار را در بر خواهد گرفت، افزود: با درگاهی که وزارت رفاه مشخص خواهد کرد که این درگاه در دو سازمان حمایتی ما مستقر خواهد شد، افراد جامانده نیز می‌توانند ثبت نام کنند که مشمولان دریافت حمایت‌های اجتماعی و معیشتی شاید به حدود ۶۰ میلیون نفر برسند.

 

سخنگوی دولت تصریح کرد: امروز در مورد شیوه انتخاب بیش از ۱۸ میلیون خانوار بحث شد، ترکیبی از درآمد و شاخص‌های برخورداری جزو شاخص‌های انتخاب هستند. برخی از مناطق کشور دارای محرومیت هستند که شامل یارانه خواهند شد. مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، کارگران و بازنشستگان، مشمول دریافت این یارانه‌ها خواهند شد.

 

ربیعی اظهارکرد: این شمولیت نه تنها طبقات پایین، بلکه طبقات متوسط به پایین را نیز دربرخواهد گرفت و دهک‌هایی که درآمد بالایی دارند حذف خواهند شد. راهکار اعتراض باز است و امروز تصمیم گرفته شد هر زمانی که اعتراض پذیرفته شود، این پول برای فرد معترضی که اعتراضش مورد قبول واقع باشد، ذخیره خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: با دقت همه فرمانداران، بخشداران، ستاد اجرایی وزارت کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به سرعت این رسیدگی‌ها را انجام خواهند داد. سخنگوی دولت گفت: بحث اصلی دولت، افزایش قدرت خرید این طبقات است. قدرت خرید این طبقات برای خرید کالاهای اساسی افزایش خواهد یافت. مبلغ هم در همان کارت‌ها خواهد بود، کارت‌های موجود یا کارت‌های جایگزینی که بانک مرکزی اعلام می‌کند. پول به این کارت‌ها واریز خواهد شد و به تعبیری شارژ خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: کارها نهایی شده، سناریوهای مختلفی در این زمینه مطرح است که ما بتوانیم رقم قابل توجهی را به مردم اختصاص دهیم که بتواند کمک معیشتی و حمایت برای اقشار خاص باشد. ربیعی گفت: ابعاد اقتصادی این طرح تورم زا نبودن آن و تامین منابع مالی آن مورد بحث جدی است، بانک مرکزی آثار تورمی سناریوهای مختلف را مورد بررسی قرار داده است.

 

ملاحظاتی خواهیم داشت که آثار تورمی با توجه به شیوه پرداخت و نحوه هزینه کرد به حداقل برسد. برخی معتقدند اگر این طرح اجرا نشود، ممکن است به خاطر ورود نقدینگی آثار تورمی بیشتری را شاهد باشیم. این طرح با کمترین آثار تورمی قطعا اجرا خواهد شد.

 

گسترش نیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: وزارت کار اقتصاد جام نیوز سخنگوی دولت یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

علی فرهادی؛ درباره جزییات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود موجب جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان  اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس  معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی