Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه شب در آیین اختصاصی نمایش فیلم "پرواز در منطقه ممنوع" افزود:  صنایع دستی زیادی در استان تولید می‌شود که اگر برای این صنعت نیز کرسی‌های آزاد اندیشی برپا شود، خیلی رشد پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: بدلیل فردی بودن نگاه ما جغرافیای فکر محدود است و این دیدگاه رشد پیدا نمی‌کند اما رشد فکر ضروری است و فیلم پرواز در منطقه ممنوع علاوه بر اینکه دروازه جدیدی را عنوان می‌کند شروعی برای برگزاری نشست های هم دلانه و دانش بنیان برای رشد هنر در استان و فضای ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: امروزه در دنیا به ساخت فیلم های کوتاه و انیمیشن نیز فوق العاده توجه می‌شود و در این ارتباط فیلمی که برای نوجوان ساخته می‌شود باید با جامعه شناسی و روانشناسی نوجوان مطابقت کند.

صفایی بوشهری افزود: ضروری است در ایران  در کنار فیلمنامه نویس ها، جامعه شناس و روان شناس نیز حضور داشته باشند زیرا در زمان حاضر سینمای ایران در این ارتباط دچار آسیب است.

صفایی بوشهری ادامه داد: فیلم "پرواز در منطقه ممنوع" تولید شده تا یک ارزش را آموزش دهد و نفی ضد ارزش کند، خود مدرسه آموزش ناهنجاری است به همین دلیل حضور جامعه شناس در فرایند فیلمنامه نویسی و تولید فیلم ضروری است.

وی ادامه داد: این فیلم به عنوان کار نوجوان با نشان دادن پیشرفت درحوزه علمی و فناوری با استفاده از فضای ملی و مذهبی اقدام خوبی است و سعی کرده سه عنصر گزارشی، هدایتی و گیرایی و جاذبه در فیلم بگنجاند.

صفایی بوشهری تاکید کرد: تولید فیلم نوجوان که رشد فکری، فرهنگی و تمایل به فضای نخبگی را در او ایجاد کند کار سخت و سنگینی است. 

وی گفت: فیلم نوجوان باید نظام‌مند، روش‌مند و هدفمند و از گیرایی، شیوایی و گویایی خوبی بهره‌مند باشد و فکر نوجوان را دچار ابهام نکند.

امام جمعه بوشهر درباره تکنیک ساخت فیلم بیان کرد: فیلم باید متناسب با روحیه نوجوان یعنی فعال تولید شود و باید دارای یک سرعت منطقی باشد حتی در موسیقی فیلم و ضریب حرکتی آن این موضوع باید رعایت شود.

صفایی بوشهری با اشاره به فیلمنامه و کارگردانی فیلم پرواز در منطقه ممنوع  اظهارداشت: این فیلم به شدت از حالت رئال به سمت ایده‌الیسم تغییر پیدا می‌کند و در عرصه فیلمنامه نویسی وقتی فیلم به قضاوت گذاشته می‌شود این تفاوت حوزه رئال و واقع به آن ضربه می‌زند اما برای ایجاد دقت در صحنه‌های واقع‌گرا تلاش شده‌است.

وی ادامه داد: در فیلم از تکنیک‌های نوین فیلمبرداری استفاده شده اما تقطیع‌های نامناسب به ساختار فیلم لطمه وارد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در بخش بازیگری ظرفیت بهتری می‎‌توانست استفاده شود ولی در مجموع فیلم خوبی است و این فیلم آغازی برای تولید فیلم نوجوان در عرصه فناوری، پیشرفت و توسعه و کار در حوزه نظامی و سیاسی، درون مرزی و برون مرزی محسوب می‌شود. 

امید پارسایی فر رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: قهرمان عنصری است که در سینمای ملی شاهد آن نیستیم و در این فیلم شاهد تلاش بر خلق عنصر قهرمان بودیم و شخصیت مصطفی و نوجوانان فیلم نقش قهرمان را داشته‌اند.

فیلم منطقه پرواز ممنوع روایتگر داستان سه نوجوان است که در حین آماده شدن برای مسابقه ساخت پهباد، وارد مسائل و درگیری‌های مختلفی می‌شوند.

هادی حجازی فر، محمد فیلی، متین پاکزاد، متین کرمانی، علیرضا اکبری، علی ذکریایی، زین‌العابدین تقی‌پور و بهار نوحیان از جمله بازیگران فیلم سینمایی "منطقه پرواز ممنوع" هستند.

این فیلم به کارگردانی امیر داساگر و تهیه‌کنندگی حامد بامروت نژاد، پر مخاطب ترین فیلم جشنواره کودک و نوجوان اصفهان بوده و جایزه بهترین بازیگر این جشنواره را نیز از آن خود کرده‌است.

برچسب‌ها امام جمعه بوشهر فیلم هادی حجازی فر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه بوشهر فیلم هادی حجازی فر امام جمعه بوشهر فیلم هادی حجازی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته مسجد جامع سنندج اظهار کرد: امروزه چند مؤلفه در توسعه جامعه و پیشبرد اهداف مؤثر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: امنیت کشور، امنیت زندگی مردم، اجرای عدالت در همه عرصه‌ها، رسیدگی به مسکن محرومان و ایجاد اشتغال برای جوانان منجر به توسعه جامعه می‌شود و باید مسؤولان این موارد را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه امروز مردم در سرنوشت جامعه اثرگذارند، افزود: شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» نیاز به همراهی مردم دارد و مردم باید در این زمینه همراه مسؤولان باشند.

امام جمعه سنندج همچنین به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و مردم غزه اشاره کرد و گفت: تمامی اقدامات رژیم غاصب با به شهادت رساندن ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر در زمان ۲۰۰ روز شهید و زخمی کردن تعداد زیادی مردم، زن و کودک، کادر درمانی خوی وحشیگری و حیوانی آنها را نشان می‌دهد.

ماموستا رستمی همچنین ویران شدن مساجد، بیمارستان، بهداشت و مسکن در غزه را از دیگر اقدامات وحشیانه رژیم جنایتکار صهیونیست برشمرد و بیان کرد: تمامی اقدامات این رژیم علیه مردم فلسطین و غزه محکوم است و سازمان ملل نیز باید سکوت خود را بشکند و به حمایت از این مردم مظلوم بپردازد.

وی از دین مبین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین نام برد و گفت: خداوند حافظ دین اسلام بوده و هیچ دشمنی نمی‌تواند آن را از بین ببرد و روزی ریشه‌های ظلم خشک می‌شود.

امام جمعه سنندج با تبریک هفته کار و کارگر، تصریح کرد: کارگران تلاشگران به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید هستند.

ماموستا رستمی اضافه کرد: پیامبر مکرم اسلام در مورد کارگران می‌فرمایند، قبل از خشک شدن عرق کارگران حق و حقوق‌شان را پرداخت کنید، و این توجه پیامبر مکرم اسلام به افرادی که نقش مهمی در به حرکت درآوردن چرخ‌های توسعه و تولید دارند نشان از جایگاه ویژه است.

کد خبر 6089037

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان