Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:26:40 GMT

برف و باران آسمان کردستان را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۳۳۳۰

برف و باران آسمان کردستان را فرا می‌گیرد

بهرام چاره خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از اواخر شنبه تا پنجشنبه (۲۵ تا ۳۰ آبان)  با نفوذ زبانه کم ارتفاع سرد از سمت شرق و شمال شرق بطور متناوب استان در دامنه ناپایداری های جوی و هوای سرد قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: این سامانه موجب بارش برف و باران در گردنه ها و ارتفاعات عمدتا برف، وزش قابل ملاحظه باد و استقرار هوای سرد در منطقه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاره خواه با بیان اینکه اوج فعالیت این سامانه از شنبه تا سه شنبه است، افزود: لغزندگی و مه آلود شدن، کولاک برف، اختلال تردد در گردنه ها و جاده ها و وزش تند باد لحظه از جمله مخاطرات این سامانه بارشی در آسمان است.

وی یادآور شد: انجام اقدامات پیشگیرانه، بکارگیری تمهیدات لازم برای تامین حامل های انرژی، عدم تردد و مسافرت های غیر ضروری در جاده ها و صاحبان گلخانه ها و مرغداری ها نسبت به تامین سوخت و دمای بهینه و اقدامات مناسب از جمله توصیه های هواشناسی در این مدت است.

میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان در مجموعه آمار ۳۰ ساله بیش از ۵۱۹  میلی متر است که این مقدار ۲ برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی ۹۸ - ۹۷ نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین ۵۵۵ میلی متر بارندگی داشت.
سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

برچسب‌ها هواشناسی کردستان بارش برف وضعیت هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی کردستان بارش برف وضعیت هوا هواشناسی کردستان بارش برف وضعیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از استقرار جوی پایدار، روند افزایش نسبی دما و نیز افزایش غبار به ویژه در روزهای دوشنبه و سه شنبه در منطقه و استان البرز است و روز چهارشنبه ورود سامانه تندری را به منطقه خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان البرز عنوان کرد: امروز جمعه آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با روند افزایش دما تا انتهای هفته و شنبه آسمان صاف تا کمی ابری است و برای روز یکشنبه آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی در بعضی ساعات پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز از پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با افزایش غبار، عصر و شب رشد ابر و در ارتفاعات احتمال رگبار خفیف و رعد و برق برای دوشنبه خبر داد و افزود: روز سه شنبه نیز آسمان صاف تا کمی ابری همراه با افزایش غبار خواهد بود.

کد خبر 6088905

دیگر خبرها

  • پایداری هوای گلستان تا سه شنبه هفته آینده
  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • میانگین بارش‌ها در چهارمحال به ۴۷۲ میلیمتر رسید
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • استقرار جو پایدار و افزایش نسبی دما در البرز
  • هوای البرز گرم می‌شود