Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مراجعه افراد به اورژانس بیمارستانی به دلیل بروز آلودگی هوا، اظهار کرد: به دلیل بروز آلودگی هوا در استان‌های تهران، قزوین، البرز، اصفهان، قم و مرکزی تعداد ۹ هزار و ۵۴۸ بیمار قلبی و تنفسی به اورژانس پیش بیمارستانی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۳ هزار و ۳۰۶ نفر مشکل تنفسی و ۶ هزار و ۲۴۲  نفر دچار عارضه قلبی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: بیشترین مراجعه بیماران قلبی و تنفسی مربوط به استان تهران به میزان ۵ هزار و ۹۵۶ نفر بوده است که از این تعداد ۱۹۹۵ مورد تنفسی و ۳ هزار و ۹۶۱ مورد قلبی به دلیل آلودگی هوا به اورژانس پیش بیمارستانی مراجعه کرده‌اند.

خالدی گفت: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی تعداد ۲ هزار و ۴۸۴ بیماری قلبی و تنفسی به اورژانس پیش‌بیمارستانی استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم و اصفهان مراجعه کرده و ۱۶۱۴ نفر به دلیل مشکلات قلبی و ۸۷۰ نفر به دلیل موارد تنفسی به اورژانس مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

او گفت: بیماران قلبی و تنفسی و مبتلایان به آسم بهتر است از تردد و رفت و آمد‌های غیر ضروری در سطح شهر‌های آلوده خودداری کنند و همچنین ورزشکاران باید از انجام فعالیت‌های فیزیکی در روز‌هایی که کیفیت هوا کاهش پیدا کرده پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: مراجعه بیش از ۷ هزار نفر به اورژانس/ بیش‌ترین مراجعه کنندگان از تهران هستند

سخنگوی اورژانس کشور یادآوری کرد: کودکان بیشتر از سایر افراد در روز‌های آلوده در معرض مبتلا به بیماری آسم قرار دارند به همین دلیل از تردد آن‌ها در سطح شهر در هنگام بروز آلودگی هوا باید جلوگیری شود.

خالدی افزود: مصرف میوه، سبزی، شیر و نوشیدن مایعات زیادی کمک زیادی در کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا دارد و افراد قبل از مصرف مواد غذایی حتما باید دست خود را با آب و صابون شستشو دهند.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات مراجعه افراد به اورژانس در روزهای بروز آلودگی هوا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی هوا اورژانس کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت

امیر ملکی‌پور قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا به دلیل عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ایرنا، امیر ملکی‌پور قهرمان اسبق سنگین وزن جودو کشورمان، جمعه شب به دلیل عارضه قلبی درگذشت.

ملکی پور سال‌ها عضو تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان بود. وی مدال طلای مسابقات جوانان آسیا، مدال‌های تورنمنت‌های مختلف و چندین دوره قهرمانی مسابقات کشوری را در کارنامه خود داشت.

سرویس ورزشی ایرنا درگذشت ملکی‌پور را به خانواده وی و جامعه جودو کشور تسلیت می‌گوید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار
  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا