Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@10:15:11 GMT

۳۶ هزار بیمار دیابت در گلستان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۳۸۲۰

۳۶ هزار بیمار دیابت در گلستان وجود دارد

غفوری گفت:طبق آمار دفتر امور بیماری ها در سطح استان ۳۶ هزار نفر در مبتلا به دیابت هستند و به دلیل عدم آگاهی مردم و سبک زندگی غلط و ماشینی این آمار بیماران رو به افزایش است.

«فاطمه غفوری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: امروز همایش بیماران دیابتی با عنوان « تغذیه در دیابت» برگزار شد و شاهد حضور گرم بیماران دیابتی در کنار کارشناسات تغذیه، پزشکان مدعو و سخنران بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: این همایش برای آشنایی بیماران دیابتی با اصول صحیح مصرف غذا و تهیه برنامه صحیح غذایی و کاهش افسردگی بیماران دیابتی بود.

 

غفوری متذکر شد: کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی با توجه به اینکه دارای کلینیک دیابت است، برای بیماران در سطح استان و همشهریان گرگانی کلاس های آموزشی را در پنجشنبه های آخر هر ماه با حضور کارشناسان روانشناسی و کارشناسان تغذیه برگزار می کند.

 

وی بیان کرد: طبق آمار دفتر امور بیماری ها در سطح استان 36 هزار نفر در مبتلا به دیابت هستند و به دلیل عدم آگاهی مردم و سبک زندگی غلط و ماشینی این آمار بیماران رو به افزایش است.

 

کارشناس تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان  متذکر شد: سعی می شود با کلاس های عمومی از ابتلا و شیوع بیماری در سطح استان و کشور جلوگیری کنیم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت خبرگزاری شبستان هفته وحدت هفته وحدت وحدت استان بوشهر مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد ابتلا به دیابت بیماری دیابت شیوع بیماری دیابت شیوع دیابت دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: دکتر میثم معزی در این خصوص افزود: در کمتر از پنج روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند شدیم که به جرأت یک جهش بی سابقه بوده و از همه عزیزان تشکر می کنیم چرا که قطعا این حرکت و همبستگی در ادامه منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

وی ادامه داد: طی این هفته ده عمل پیوند اعضا داشتیم که ۴ مورد آن به پیوند کبد و ۶ مورد آن به پیوند کلیه اختصاص یافت.

دکتر معزی در خاتمه اظهار داشت: تشکر ویژه و صمیمانه دارم از رضایت خانواده های بیماران اهدا کننده و کلیه اعضای گروه پیوند، اعم از گروه های جراحی پیوند ، جراحی عروق، ارولوژی ، بیهوشی و کلیه پرستاران و کادر پشتیبانی، که با اقدامات لازم و فوری زمینه ساز این حرکت شایسته شدند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899579

دیگر خبرها

  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران