Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی در چهلمین نشست کنفرانس عمومی یونسکو بر لزوم احتراز سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد از جهت‌گیری‌های سیاسی تأکید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در رأس هیاتی برای شرکت در چهلمین نشست کنفرانس عمومی یونسکو عازم مقر این سازمان در پاریس شده است، ضمن شرکت در اجلاس افتتاحیه، طی سخنانی در نشست سران و مقامات ارشد به تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل جهانی مرتبط با یونسکو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شاخصه ویژه یونسکو؛ فضایی برای تعامل و تبادل ایده‌ها و اندیشه‌ها جهت تحقق صلح پایدار و مرجعی برای تسهیل همکاری‌های علمی، آموزشی و فرهنگی، بر لزوم احتراز این سازمان از جهت‌گیری‌های سیاسی تأکید کرد.

غلامی با اشاره به تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده آمریکا علیه کشورمان به‌ویژه ممانعت از انتشار دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی، از آن به عنوان آپارتاید علمی نام برد و خواستار بررسی و تمهید راهکارهای ممانعت از تداوم چنین رویکردهایی در قبال مسائل علمی از سوی یونسکو و سایر مراجع بین‌المللی شد.

وی در پایان سخنرانی خود به موضوع جایزه ابن سینا برای اخلاق در علم که از سوی کشورمان پایه‌گذاری و طی سالیان گذشته به چهره‌های شاخص علمی فعال در زمینه اخلاق در علم اعطا می‌شود، پرداخت.

گفتنی است کنفرانس عمومی سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) هر دو سال یک‌بار در مقر این سازمان در پاریس برگزار می‌شود و نمایندگان ارشد ۱۹۳ کشور عضو گردهم می‌آیند و درباره مهم‌ترین مسائل و چالش‌های فرآوری کشورها در زمینه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی تبادل نظر می‌کنند.

در مراسم افتتاحیه چهلمین کنفرانس عمومی یونسکو علاوه بر مقامات و نمایندگان ارشد کشورهای عضو، گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز شرکت و سخنرانی کرد.

انتهای پیام/

168 / 320 وزیر علوم وزارت علوم یونسکو نشست کنفرانس عمومی یونسکو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزیر علوم وزارت علوم یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در نشست تعاملی با مدیران ارشد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از صدور ۶۹۷ مورد سند تک برگ املاک خصوصی و عمومی در طی یک سال سخن گفت.

به گزارش ایسنا، در راستای تکالیف قانون حدنگار در خصوص تبدیل اسناد دفترچه ای به کاداستری و سند دارکردن املاک و اراضی فاقد سند مالکیت برای جلوگیری از دست اندازی افراد غیر به املاک و اراضی شهرداری تهران، نشست تعاملی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با اداره ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران ضمن تشکر و قدردانی از همکاری همه جانبه و هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، تصریح کرد: نتیجه این تعاملات سازنده، صدور ۶۹۷ مورد سند تک برگ املاک خصوصی و عمومی در طول یک سال شد که در امری بی سابقه بوده است.

وی افزود: در این نشست تعاملی، موضوع مکاتبه مستقیم شهرداری با ادارات ثبت استان تهران جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری و حذف مراجعه به دفترخانه، مورد رسیدگی قرار گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، موضوع سامانه شمیم و تهیه مختصات UTM از طریق مکاتبه با اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران از دیگر مباحث مطروحه در این نشست بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد