Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با هفته وحدت برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران با حضور معاون فرهنگی سازمان تبلیغات و جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه به بررسی این موضوع پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ وحدت اسلامی موضوع امروز برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران بود که با حضور حجت الاسلام المسلمین سید ناصر محمدیان؛ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام حسین طیبی فر؛ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به آن  پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله داغترین موضوعاتی که در برنامه بحث روز به آن اشاره شد، سوالی درباره نفرت پراکنی های روح الله زم در کانال آمدنیوز بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسین  طیبی فر؛ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در این باره گفت: موضوع  روح الله زم از دو  دیدگاه قابل بررسی است. یکی از قدرت اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران موجب شده  هنوز سرویس های اطلاعاتی  فرانسه که دو تا  سه لایه حفاظتی برای این فرد ایجاد کرده بودند نتوانند به شیوه دستگیری وی پی ببرند. اما موضوع دوم آن است  که برخی افراد در داخل با مهره هایی همچون زم همکاری  می‌کنند. توجه به این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که وجود چنین خائنانی امثال روح الله زم را در جهت نفرت پراکنی مذهبی_ که یکی از اقدامات وی بود_  تغذیه می کنند.

وی  مدیر کانال دروغ پرداز آمدنیوز را در حد یک آلت دست خواند و تاکید کرد:  نظام جمهوری اسلامی بر اساس مکتب شکل گرفته از این رو دشمنان گاهی  از کانال آن در جهت ضربه زدن به آن استفاده می کنند.  در این راه  افرادی مانند زم را  باید تنها مهره‌هایی دانست که در جهت توطئه دشمنان به کار گرفته می شوند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران نگاه جمهوری اسلامی به وحدت را راهبردی دانست و افزود:امروز جمهوری اسلامی به وحدت  نگاه مثبت استراتژیک دارد به خاطر این که دنیای اسلام امروز اسیر قدرتهایی شده است که این قدرت‌ها از اساس خواهان وجود مکتبی به نام مکتب اسلام که دست استعمارگران را از منابع کشورهای اسلامی قطع کرده، نیستند  از این رو جز با وحدت نمی توان به مصاف این دشمنان رفت.

طیبی فر در عین حال خاطرنشان کرد:  اینکه ما از وحدت صحبت می‌کنیم به معنای دست کشیدن از از عقاید مذهبی خودمان نیست.  بلکه هدف ایجاد نزدیکی و همبستگی میانه امت اسلامی در برابر جبهه استکبار است.

 جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه رخدادهای اخیر در عراق را تفرقه افکنی نوین نامید و گفت: در میان راهبرد ایجاد فرقه علاوه بر تفرقه افکنی میان شیعه و سنی روشهای جدیدی در زمینه تفرقه افکنی راهم دنبال می کنند که نمونه آن را در اتفاقات اخیر عراق میبینیم. این درست برخلاف نگاه وحدت بخشی است که با وقوع انقلاب اسلامی امام راحل عظیم الشأن و سپس مقام معظم رهبری پرچمداران آن بودند. 

وی  تمرکز دشمنان را  ضربه زدن به جمهوری اسلامی به جبهه مقاومت عنوان و تصریح کرد: در این جبهه که  جمهوری اسلامی هم از برداران فلسطینی سنی حمایت می کند و هم  به کمک برادران شیعه خود در عراق می رود. از این‌رو جمهوری اسلامی که خاری در چشم دشمنان تبدیل شده است. بنابراین برنامه هایی  همچون مذاکره و برجام که نتیجه آن را می بینیم با هدف ضربه زدن به این نقطه کانونی  مقاومت در منطقه است.

حجت الاسلام  طیبی فر در پایان تصریح کرد: با وجود تمام  دسیسه های دشمنان که یک روز داعش را به جان امت اسلامی می اندازند و یک روز در عراق ناآرام ایجاد می کنند  تا در نهایت به جمهوری اسلامی  ضربه وارد کنند اما راهبرد کلان ها باز هم شکست خواهد خورد.  گواه این موضوع قدرت نظامی بالای جمهوری اسلامی است که می تواند پهپاد پیشرفته امریکایی را سرنگون کند  امریکایی ها هم به هیچ عنوان قادر به مقابله با این توان نیست.

 زدن پهپاد امریکایی نماد قدرت کل کشورهای اسلامیست. 

حجت الاسلام المسلمین سید ناصر محمدیان؛ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی هم در این برنامه عنوان کرد: جنگ امروز جنگ فرهنگی و رسانه ای است. با این حال به عنوان نمونه در عرصه نظامی هم وقتی که پهپاد امریکایی زده میشود همه جهان اسلام احساس غرور می کند و این فقط مربوط به شیعیان نیست چرا که کشوری مسلمان توانسته به این قدرت برسد و یک دستاورد بسیار سطح بالای نظامی آمریکایی را شکار کندکه ریشه‌های آن به همان موضوع وحدت برمی گردد.

وید درباره کارهای انجام شده در سازمان متبوعش در زمینه ترویج وحدت در فضای مجازی هم گفت: سازمان تبلیغات اسلامی  که با توجه به اینکه هدفپ تبیین اسلام ناب است از نگاه فرهنگی و طبیعی این کار وارد شده و عمده کاری که انجام می دهیم در فضای مجازی و هم در فضای چهره به چهره و تبلیغ اصیل یک ارتباط فرهنگی موثر رو با برادران مون برادران اهل سنت  برقرار کردیم.

وی افزود: سایت و سامانه تبیان؛مجموعه حوزه هنری سازمان تبلیغات؛ حوزه تولیدات هنری و مجم

وعه خبرگزاری مهر در حوزه رسانه به عنوان زیرمجموعه های این سازمان در دو بعد تبیینی و فرهنگی در زمینه ترویج و استحکام بخشیدن هرچه بیشتر به وحدت فعالیت دارند.

میر محمدیان اهل بیت را محور وحدت شیعه و سنی خواند و ادامه داد در پایان به حضور این سازمان در دیگر عرصه های فرهنگی نیز اشاره ای کرده و تصریح کرد: اهل بیت و حضرات معصومین همچون حضرت زهرا(س) ا بر خلاف برخی تلاش های شیطنت آمیز که می خواهند اهل بیت را محور تفرقه میان شیعه و سنی معرفی کنند؛ محلی برای وحدت هستند. زیرا برادران اهل سنت برای ایشان احترام ویژه ای قائلند. از این رو ما برگزاری برنامه هایی همچون شب های فاطمی به دنبال استفاده از ظرفیت بالای جایگاه این بزرگان در عرصه وحدت اسلامی هستیم

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات در پایان افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه هایی مانند نشست‌های مشترکی نخبگانی با علمای اهل سنت؛ حوزه تولیدات ادبی و هنری و حوزه های عمومی همچون برگزاری جشنواره های قرآنی به دنبال تحکیم و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ وحدت میان مسلمانان است. 

بیشتر بخوانید: بررسی وحدت میان شیعه و سنی شب طنز انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی رادیو ایران روح الله زم وحدت شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو

هاشم علایی گفت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از حمایت مالی این شرکت از حضور تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولید کنندگان محسوب می‌شود تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.

به گفته او، با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا ضمن کمک به ارتقاء دانش و فناوری تولید کنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

علایی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه